بروزرسانی:چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳

قیمت آب افزایش می یابد

افزایش قیمت آب
به گزارش خبرنگار ایسنا و به نقل از سایت خبری تابناک ستار محمودی در جمع خبرنگاران در حاشیه یازدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب با اشاره به افزایش تعرفه‌ آب و برق اظهار کرد: فعلا خبری از افزایش تعرفه‌های برق نیست، اما پیشنهادات وزارت نیرو مبنی بر افزایش قیمت آب در شورای اقتصاد به تصویب رسیده ، اما ماهیت پییشنهاد تا حدودی مورد تعدیل واقع شده است.

وی با بیان این‌که میزان تعرفه در اقشار پایین مصرف و متوسط مصرف خیلی زیاد نیست، گفت: برای طبقات بالای مصرف افزایش تعرفه در نظر گرفته‌ شده تا بتوان مصرف اقشار پایین و متوسط را نیز از این طریق جبران کرد.
قائم مقام وزیر نیرو با بیان این‌که افزایش تعرفه آب طی روزهای آتی اعلام می‌شود، اظهار کرد: تاکنون چیزی به دست ما نرسیده، اما آنچه مبرهن است تغییر ناچیز کف طبقه است به این معنا که کف همچون مثل گذشته باقی می‌ماند و یا رشد بسیار کمی خواهد داشت.
محمودی با بیان این‌که این موضوع شامل مصرف 20 مترمکعب آب می‌شود، گفت: در حال حاضر نمی‌توان رقم دقیقی از میزان افزایش عنوان کرد، اما باید گفت که هیچ‌گاه پیشنهاد وزارت نیرو اخذ قیمت تمام شده از مشترکین حتی مشترکین پرمصرف نبوده است.
به گفته وی این‌که گفته می‌شود قیمت تمام شده آب 1200 تومان است موضوعی است که به‌طور میانگین ارزیابی شده و وزارت نیرو قصد ندارد که این میزان را از مشترکین خود دریافت کند.
قائم مقام وزیر نیرو در خصوص پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب اظهار کرد: براساس پیشنهاد وزارت نیرو قرار بر این بود که برابر قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش تعرفه‌های آب صورت بگیرد.
محمودی ادامه داد: وزارت نیرو قصد داشت تا میزان تعرفه آب را 20 درصد افزایش دهد، اما آنچه به تصویب رسیده کمتر از این میزان است و شورای اقتصاد به دلیل مجموعه جهاتی که در نظر می‌گیرد در این امر تعدیلی را صورت داده است.
منبع: تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *