معرفی مخزن سپتیک پلاستونیک (سپتیک تانک پلی اتیلن)

در مکانهایی که دسترسی به شبکه فاضلاب وجود ندارد، یکی از کلیدی ترین روشها برای کاهش بار آلایندگی فاضلاب استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن است. مخزن سپتیک پلاستونیک اجازه نمی دهد فاضلاب بلافاصله وارد طبیعت شده و با فراهم آوردن محیطی مناسب برای باکتری های بی هوازی بدون ایجاد آلودگی در خاک و آب های زیر زمینی و سطحی امکان تصفیه اولیه و تبدیل آلاینده های موجود در فاضلاب خام به مواد ساده تر و تجزیه پذیرتر (مانند گاز متان و …) را فراهم می آورد.

این مخزن به کمک فرآیند های جداسازی، اجرام شناور و معلق فاضلاب را جداکرده و اجازه می دهد باکتری های بی هوازی این مواد را به عناصر ساده تر تجزیه کنند. فرآیند جداسازی شامل ته نشینی و شناور سازی است. از این مخازن بطور وسیع در ساختمانها ، مجتمع های مسکونی و اداری، کارگاه های ساختمانی، کارخانجات ، هتلها، رستورانها و مجتمع های تفریحی استفاده می شود.

سپتیک تانک پلی اتیلن شامل دو قسمت است. بخش تجمع لجن و اجرام شناور و بخش زلال سازی. خروجی پساب سپتیک تانک نیز معمولا در چاه جذبی کم عمق رها می شود و یا مطابق قوانین محلی ( متناسب با عمق آبهای زیر زمینی و نزدیکی به رودخانه ها و …) به روشهای متعددی (با عبور از فیلتر شنی و یا …) در طبیعت رها می شود.

یکی از بهترین روشهای استاندارد برای دورریز پسآب سرریز شده از سپتیک تانک فاضلاب ، هدایت آن از طریق شبکه لوله کشی فاضلاب زیر سطحی در مساحتی از زمین است که خاک و پوشش گیاهی دارد. استفاده از لوله های سوراخدار در ناحیه کم عمق خاک  اجازه می دهد پساب خارج شده از سپتیک در عمقی نزدیک به سطح رها شود.

مخزن سپتیک (سپتیک تانک پلی اتیلن)
سپتیک تانک پلی اتیلن

 

سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن پلاستونیک با تخلیه زیر سطحی

برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ خروجی لوله های سوراخدار آنها را داخل گراول یا سنگریزه مدفون می کنند . سطح سنگریزه ها به وسیله لایه ژئوتکستایل ( بافتی ضخیم تر و مقاومتر از پارچه گونی پلاستیکی ) از شن و خاکی که روی آن ریخته می شود جدا می گردد. پسآب وارد شده در ناحیه کم عمق خاک باقی مراحل تصفیه را قبل از نفوذ به آبهای زیرزمینی توسط باکتری های موجود در خاک طی خواهد کرد. بخش کمتری از پسآب پس از طی مراحل تصفیه در خاک ، در عمق نزدیک به سطح حرکت کرده و باعث افزایش رطوبت و غنای خاک می گردد.  این مسئله موجب می شود پوشش گیاهی زمین نزدیک به میدان تخلیه سپتیک تانک (Drain Field) به آبیاری و کود آلی نیاز نداشته باشد.

سپتیک تانک پلی اتیلن
سپتیک تانک پلی اتیلن

  مخزن سپتیک یا سپتیک تانک در شرکت پلاستونیک در حجمهای 5000 لیتر تا 50000 لیتر تولید می شود. این سپتیک تانکها که با استفاده از مخازن مادولار تولید می شوند دارای امتیازات ویژه ای هستند که سایر سپتیک تانکها فاقد آن هستند:

1- امکان دسترسی به تمامی کف سپتیک تانک فاضلاب برای تخلیه لجن به دلیل داشتن منهولهای متعدد
2-حمل و جابجایی مخزن به صورت قطعات 2500 لیتری و اتصال بسیار آسان آنها در محل نصب
3- امکان عبور از درگاه های باریک (عرض 130سانتیمتر ، ارتفاع 200 سانتیمتر)
4-مادولها به صورت یکپارچه و بدون جوشکاری تولید می شوند.
5-امکان ایجاد سپتیک های 3 مرحله ای و بیشتر
6- دارای خاصیت ضد خوردگی
7-قیمت بسیار مناسب

تحویل فوری  ارسال به همه شهرها

  حجم نهایی سپتیک تانک پلاستونیک مورد نیاز با تخصیص تعداد کافی از مادولها به هر یک از دو قسمت (ته نشینی و زلال سازی) به راحتی امکانپذیر است. برای داشتن مخازن سپتیک حجیم تر فقط کافی است به تعداد مادول قطعه میانی افزوده گردد.

دانلود نقشه فنی مادولار قطعه میانی

دانلود نقشه فنی مادولار قطعه کناری

مخزن سپتیک (سپتیک تانک پلی اتیلنی)

 سپتیک تانک پلاستونیک چگونه کار می کند

   پس از ورود فاضلاب به قسمت اول سپتیک تانک ، مواد معلق سنگین تر از آب به دلیل چگالی بیشتر به سمت پایین حرکت کرده و در کف ته نشین می شوند. چربی و سایر اجرام سبک نیز بر روی سطح شناور می شوند. از آنجایی که ارتباط بین قسمت نخست و دوم به گونه ای است که اجرام شناور و مواد ته نشین شده امکان عبور ندارند بنابراین تنها آب صاف و مواد محلول وارد قسمت دوم می شوند.

فعالیت بیولوژیکی باکتری های بی هوازی ضمن تجزیه بیش از 95 درصد اجرام گیر افتاده در قسمت اول به عناصر ساده تر، از مواد آلی محلول در قسمت دوم نیر تغذیه کرده و عامل تجزیه آنها نیز به عناصر ساده تری مانند گاز متان و … می شوند. پس از کم شدن مواد آلی آلاینده موجود در فاضلاب بخشی از باکتری ها به دلیل کم شدن خوراک می میرند و البته بقایای آنها داخل مخزن خود غذای جمعیت باقی مانده می گردد.

در خروجی قسمت دوم نیز برای اطمینان، فرایند جداسازی مجددا صورت می پذیرد. کلیه گازهای تولید شده در مخزن سپتیک می بایست از طریق هواکش یا ونت و از طریق لوله کشی در بلندترین نقطه ساختمان رها شوند. محل نصب سپتیک تانک می بایست به گونه ای باشد که متناسب با نیاز در دوره های زمانی معین امکان تخلیه لجن از کف مخزن سپتیک وجود داشته باشد. هنگام تخلیه با لجن کش همیشه می بایست مقداری از لجن در کف سپتیک باقی بماند تا جمعیت باکتری های بی هوازی به حدی باشد که اختلالی در فرآیند تجزیه بیولوژیکی فاضلاب پیش نیاید.

مخزن سپتیک

 

  لیست قیمت سپتیک تانک پلاستونیک (سپتیک تانک پلی اتیلن )

“حمل و تحویل در تهران ، البرز ، مازندران ، گیلان و گلستان رایگان می باشد”

سپتیک تانک سپتیک تانکطول
(cm)
عرض
(cm)
ارتفاع
(cm)
قیمت
(ریال)
سپتیک تانک 5000 لیتری پلی اتیلنی250190200تماس
سپتیک تانک 7500 لیتری پلی اتیلنی360190200تماس
سپتیک تانک 10000 لیتری پلی اتیلنی480190200تماس
مخزن تصفیه فاضلاب مادولار---تماس
مخازن چربی گیر سپتیک تانکطول
(cm)
عرض
(cm)
ارتفاع
(cm)
قیمت
(ریال)
مخزن چربی گیر 5000 لیتری پلی اتیلنی250185200تماس
مخزن چربی گیر 7500 لیتری پلی اتیلنی370185200تماس

توضیح ویدئو: این فیلم آموزشی به معرفی سپتیک تانکها می پردازد.

 

سپتیک تانگ پلی اتیلن

 

 فروش مستقیم سپتیک به همراه قیمت سپتیک تانک ، خرید سپتیک و خرید سپتیک تانک در تهران با امکان ارسال به سراسر کشور ، فروش مخزن سپتیک ، سپتیک تانک فاضلاب ، مخزن سپتیک تانک ، (مخزن سپتیک پلی اتیلنی) در تهران 02144541375  قیمت سپتیک تانک ، خرید سپتیک ، سپتیک تانک فاضلاب ، سپتیک تانک پلی اتیلنی ، حمل و تحویل در تهران ، البرز ، مازندران ، گیلان و گلستان رایگان می باشد

Summary
product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
3 based on 13 votes
Brand Name
مخزن آب دات کام پلاستونیک
Product Name
سپتیک تانک - مخزن سپتیک پلی اتیلن
Price
IRR 37560000
Product Availability
Pre-Order Only

2 thoughts on “مخزن سپتیک پلاستونیک (سپتیک تانک پلی اتیلنی)

  1. محمدرضا میگوید:

    سلام وقت بخیر. باشه چشم. لطفاً شماره تماستون اعلام بفرمایید همکارانم در بخش فروش مخازن سپتیک خدمتتون ارسال می کنن

  2. مازیار پیدا میگوید:

    سلام . لطفا:
    قیمت سپتیک تانک 5000 لیتری را بفرمایید. همراه با هزینه حمل به شهر همدان
    قطر لوله ورودی و خروجی و همچنین ارتعاع محور لوله های ورودی و خروجی را بفرمایید
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *