مخزن اسید – تولید مخازن ذخیره اسید و محلولهای اسیدی خورنده

Master Tank

  با توجه به خاصیت ضد خوردگی پلی اتیلن HDPE 3840 این ماده کاملا ضد اسید بوده و پایداری بسیار بالایی در برابر مواد اسیدی و خورنده دارد. به همین دلیل مخزن پلی اتیلن سنگین، برای نگهداری بسیاری از انواع اسید ها مانند اسید سولفوریک ، اسید استیک ، اسید کلریدریک و اسید فسفریک و انواع باز مانند سود سوزآور می تواند بهترین و اقتصادی ترین گزینه باشد.

 مهم : مخازن حجیم مورد استفاده برای محلولهای اسیدی و بازی در دمای محیط حتما می بایست تقویت شده باشند. شرکت پلاستونیک برای این منظور اقدام به تولید مخازن سری Master Tank نموده  است. این مخازن تقویت شده قادر به تحمل وزن مخصوص تا دو برابر آب می باشند. مخازن سری Master Tank پلاستونیک دارای انواع زیر است:

1- مخازن فوم دار مستر تانک : این مخازن قادر به تحمل دماهای بالاتر تا 90 درجه سانتی گراد هستند.

2- مخازن ویژه نصب میکسر و مقاوم در برابر خوردگی و سایش مستر تانک : این مخازن دارای مقاومت بالایی هستند و می توانند برای نصب میکسر مورد استفاده قرار گیرند. 

3- مخازن Master Tank سفارشات خاص صنعتی: این مخارن متناسب با نیاز شما از نظر مقاومت دمایی ، مقاومت در برابر سایش و مقاومت مکانیکی طراحی و ساخته می شوند.

    قیمت بسیار بسیار مناسب تر مخازن Master Tank  پلاستونیک نسبت به مخازن استیل 316 این مخازن را به یکی از بهترین و اقتصادی ترین گزینه ها نزد صنعتگران تبدیل کرده است.

    مخزن پلی اتیلن یکپارچه در مقایسه با مخازن پلی اتیلنی که به کمک لوله های کاروگیت و جوش اکستروژن تولید می شوند برای نگهداری مواد شیمیایی بسیار بسیار ایمن تر هستند. نشتی یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است این مخازن در محل جوشکاری به آنها دچار شوند هر چند امکان ترمیم و تعمیر وجود دارد ولی نشت مواد شیمیایی همیشه می تواند مشکل آفرین و بیسار خطرناک باشد.  همچنین مخازن پلی اتیلنی در مقایسه با مخازن استیل ضد زنگ و ضد اسید بسیار بسیار ارزان تر و اقتصادی تر هستند . در نهایت لازم به ذکر است که در خصوص اسید نیتریک باید دقت بیشتری نمود و بهتر است دو سالانه مخازن پلی اتیلنی را تعویض کنید.

ما در تمام مدت نگهداری مخازن مواد شیمیایی در کنارتان هستیم .

برای دریافت مشاوره، استعلام قیمت و اطلاع از زمان تحویل مخازن ذخیره اسید و مواد شیمیایی خورنده به پیام رسان واتس آپ سایت 09128264136 و یا از طریق SMS پیام دهید در اسرع وقت تماس میگیریم و یا با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید.

 (10 خط)  02144548922

مخزن ذخیره اسید سولفوریک

مخزن ذخیره اسید سولفوریک

مخزن ذخیره اسید فسفریک

مخزن ذخیره اسید نیتریک

مخزن ذخیره اسید نیتریک

مخزن ذخیره هیدروکلریک اسید

نکات مهم در خصوص انتخاب و خرید مخازن نگهداری اسید و مواد شیمیایی

  نکته مهم در اینجا بحث چگالی مایع درون مخزن اسید است. اصولا مخازن پلاستیکی یا پلی اتیلنی برای نگهداری سیالات با چگالی یک ( چگالی آب ) تولید می شوند، مثلا چگالی اسید سولفوریک غلیظ تا قریب به 2 برابر آب و یا اسید فسفریک غلیظ تا 1.5 برابر آب می باشد. بنابراین مخزن تولیدی می بایست از استحکام کافی برخوردار باشد. به همین دلیل لطفا در هنگام سفارش چگالی مایعی که قرار است داخل مخزن ذخیره شود حتمی به کارشناسان فروش اطلاع داده شود تا مخزن برای تحمل فشار آن مایع به صورت تقویت شده تولید گردد. اتصالات ورودی و خروجی نیز از جنس خود مخزن و پلی اتیلنی می باشند و بنابر درخواست مشتریان می توانند به مخزن جوش داده شوند تا عملا فیتینگ با مخزن یکپارچه گردد.

  از آنجایی که فرآیند رقیق سازی اسیدها گرمازا است باید اطمینان حاصل نمود تا گرمای آزاد شده دمای محلول داخل مخزن را به بالای 55+ درجه نمی رساند . اصولا بهتر است فرآیند رقیق سازی در مخازن پلی اتیلنی کوچکتر (مخازن ارتفاع کوتاه و انواع وان با ساپورت فلزی) صورت پذیرد و سپس محلول اسیدی با دمای 55 درجه یا کمتر به مخازن بزرگتر منتقل گردد .

   در صورت نیاز به انواع انواع مخازن پلی اتیلن قیفی با مقاومت دمایی بیشتر از 55+ به شماره همراه 09128264136 پیام دهید. در اسرع ئقت تماس میگیریم.

   یکی از راههای کنترل دمای آب مخازن استفاده از کویل های استیل یا پلی اتیلنی (لوله های پلی اتیلنی یا استیل ) است. با عبور جریان آب سرد  می توان نسبت خنک کردن مایع درون مخزن حاوی ماده خورنده اقدام نمود. به کمک سیستمهای خنک کننده آب در گردش مانند کولینگ تاور یا برج خنک کننده می توانید این آب در گردش را نیز مداوما خنک سازی کنید.

راهنمای خرید و نصب مخزن اسید و مواد خورنده

   از ضروریات واحدهای صنعتی ، نگهداری مواد خورنده مانند انواع اسید و باز است. معمولا در صنعت این مواد خورنده در بخشهای مختلف تولید به کار گرفته می شوند. ملاحظاتی در خصوص مسائل ایمنی وجود دارد که بایستی با دقت بسیار رعایت شوند. برای یک خرید موفق و نگهداری ایمن مخزن اسید و مواد خورنده به موارد ذیل توجه فرمایید.

 

– کاربری  – سازگاری شیمیایی – دمای محل کار – چگالی سیال – اندازه مخزن – لوکیشن فیزیکی – اب و هوای منطقه – سرویس و نگهداری – مسائل ایمنی

 

مخزن اسید پلاستونیک

یافتن مخزن اسید مناسب برای اسید و مواد شیمیایی

   اینکه چگونه سیستم ذخیره اسید را می خواهید طراحی و راه اندازی کنید، مهمترین سوالی است که باید از خود بپرسید. هر پاسخی که به این پرسش بدهید می تواند تا حد زیادی برای شما مشخص سازد که چه مخزن اسیدی نیاز دارید. شما می توانید بر اساس پاسختان به پرسش بالا یکی از انواع مخزن اسید، مانند مخزن پلی اتیلنی دورانی ، استیل ضد زنگ ،فایبرگلاس و دورانی و اکسترود انتخاب نمائید. هر کدام از این مخازن نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند، مطمئن شوید که مخزن مناسبی برای خود انتخاب کرده اید.

  فولاد
فولاد ضد زنگ فایبرگلاس ضد اسید
مخزن پلی اتیلن ضد اسید
اکستروژن یا جوشی ضد اسید
ضخامت/ ضخیم بودن دیواره ها مستحکم مستحکم  کمی سخت و خشک و شکننده پایدار و انعطاف پذیر و بدون درز پایدار و منعطف- خطر باز شدن محل جوشکاری
اندازه سایز سفارشی سایز سفارشی سایز سفارشی دارای تنوع زیاد در قالب و تولید صنعتی سایز سفارشی
نیاز به نگهداری  تجدید دوره ای پوشش های ضد خوردگی نیازمند نگهداری بالا هزینه نگهداری کم هزینه نگهداری کم یا بدون نیاز به نگهداری هزینه نگهداری کم
مقاومت در برابر خوردگی  مقاومت پایین مقاومت بالا در صورت استفاده از رزین ضد اسید مقاوم در برابر خوردگی شدیدا مقاوم در برابر خوردگی شدیدا مقاوم در برابر خوردگی
هزینه حداقلی بسیار بالا بالا حداقلی بالا
سهولت دسترسی منعطف منعطف منعطف منعطف بسیار منعطف
طول عمر عمر کوتاه عمر بالا عمر متوسط عمر بالا عمر بالا

تعیین محل قرار گیری مخزن اسید

  قصد دارید مخزن اسید خود را کجا قرار دهید؟ این یک سوال ساده است ولی در عین حال پاسخ به آن بخش مهمی از طراحی و انتخاب مخزن اسید شما را در برخواهد گرفت.

   مخزن اسید را می توان درون یا بیرون ساختمان و یا نزدیک به سایر ابزار و وسایل و یا جدا و دور از آنها نصب و نگهداری نمود….انتخاب هر کدام از این حالتها می تواند تصمیم شما برای انتخاب مخزن اسید و نوع آن تحت تاثیر قرار دهد.

  اما یکی از اولین ملاحظات مربوط به انتخاب و بررسی سطح محل نصب مخزن اسیدتان می شود. اندازه مخزن اسید، حجم مایعی که قرار است ذخیره شود- حتی جغرافیای محل نصب-  نیز عوامل و عناصری است که تاثیرگذار هستند.

جغرافیا

   اگر قرار است که مخزن در محیط خارجی و بیرون قرار گیرد، مهندسین باید دلمشغول مسائلی چون بودن در زیر آفتاب و باران ، وزش بادهای شدید، ایمنی در برابر تصادف و برخورد ماشینهایی مانند لیفتراک یا خودرو از عوامل محیطی باشند . کف جایی که مخزن قرار است نصب شود باید به تمامی صاف و هموار و تراز و بدون کوچکتریم سنگریزه باشد بنابراین زیر سازی باید به دقت مورد توجه باشد. سایز مخزن و وزن آن از دیگر مواردی است که باید در زیر سازی مد نظر داشته باشید.

پایه سیمانی

   این نکته خیلی مهم است که به درستی کف و پایه های هر مخزنی را مهندسی و طراحی نمود. مخزن پلی اتیلن پلاستونیک دیوارهای خیلی ضخیم و محکمی دارد. برای نصب صحیح و درست یک مخزن اسید خیلی مهم است که مخزن بر روی یک پایه صاف، پاکیزه و تقویت شده سیمانی قرار گیرد. نبایستی هیچگونه سنگریزه یا سنگی در زیر مخزن قرار گیرد، زیرا در طول زمان منجر به شکاف و ترکیدگی مخزن شده و طول عمر منبع اسید را به شدن کاهش می دهد.

سطح و کف محل نصب

   مطمئن شوید که فضای کافی برای مخزن اسید مدنظر خود دارید. کف باید از سطح قاعده مخزن بزرگتر باشد. به صورت تیپیک، سطح باید دست کم حدود یک متر بزرگتر از قطر مخزن باشد تا بتوان به راحتی مراحل نصب مخزن را انجام داده و نیز در برابر تورم و یا فرورفتگی احتمالی مخزن کارا باشد.

چگالی و فشار (Specific Gravity and Stress)

  چه در محیط داخلی و چه در محیط خارجی بسیار مهم است که وزن مخزن اسید و چگالی خاص مایعی که قصد ذخیره نمودن انرا دارید، در نظر گرفته شود. اگر شما قصد ذخیره آب را دارید، چگالی ویژه آب ، یک است . اما اگر شما قصد ذخیره ماده شیمیایی با چگالی بالاتر را دارید، مهندسین شما باید فشار کلی و عمومی وارده بر کف سیمانی را محاسبه کرده و مطمئن شوند که این کف توانایی تحمل و تاب آوری چنین فشاری را دارد .  خوشبختانه کف مخازن ما همچون ممبران عمل کرده و می تواند وزن مایع ذخیره شده را در سطح پایه سیمانه توزیع کند. ضخامت یک پایه سیمانی می تواند بین 15 تا 20 سانتیمتر باشد و می تواند بسته به مشخصات پروژه شامل میلگرد ( یتون مسلح ) نیز بشود.

دقت در خرید لوازم جانبی

   نیازمند چه لوازم جانبی هستید؟ بسته به کاربرد و استفاده شما، مخزن اسید می تواند به ابزار و لوازم یدکی و نیز اتصالاتی چون گیج های انتخابی، سیستم ها و پنل های دسترسی مجهز و تجهیز شود. این امور را هنگام تعیین نوع مخزنی که شما نیاز دارید به علاوه انتخاب وسایل و ابزار یدکی و کمکی مدنظر قرار دهید.

  برای مثال در بسیاری از موارد نیازمند ذخیره مایع در یک دمای خاص هستند. یا در مواردی نیازمند میکسر هستند. یک پاروی همزن یا میکسر اگر در مخزن اسید نصب شود می تواند این هدف را محقق سازد. برای استفاده از میکسر می بایست استراکچر جداگانه ای برای نگهداری و تحمل وزن میکسر در نظر داشت.

سایر لوازم و ابزار یدکی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نردبان
  • نرده و محافط مخزن
  • شاسی میکسر روی آن سوار شود
  • سیم پیچ یا کویل پلی اتیلنی گرمایشی یا توزیع کننده گرما
  • شیر قطع کن (Baffles)
  • برق گیز یا محافظ صاعقه
  • سیستم عایق بندی
  • مسیر بازرسی
  • لوله کشی بای پس یا کنار گذر
  • گیج کنترل کننده سطح
  • ونت ها

ساخت پایه برای مخزن اسید:

   آیا مخزن اسید شما به یک پایه نیاز دارید؟ بسیاری از مخازن ذخیره اسید نیاز است در مخازن قیفی نگهداری شوند. این دست از مخازن قطعا به پایه نیاز دارند. بهتر است پایه های فلزی را قبل از استفاده با رنگهای مقاوم در برابر اسید رنگ کنید. برای مخازن عمودی می توانید ساخت یک پایه سیمانی نیز بسازید.

اقدامات حفاظتی :

   نخست با نصب موانع احتمال تصادف یا برخورد هر گونه وسیله نقلیه ای اعم از لفتراک یا … را با مخازن به صفر برسانید. دوم در صورت هر گونه نشت باید اسید در مخزن ثانویه گیر افتاده و از پخش شدنش متوقف گردد. مثلا قرار دادن مخزن پلی اتیلن اسید در یک مخزن بزرگتر ( مخازن تو در توی پلاستونیک ) و یا قرار دادن مخزن اسید داخل یک حوضچه بتنی که بتواند تمام حجم اسید مخزن را در خود موقتا نگهداری کند. برای این منظور استانداردهایی وجود دارد و لازم است با مراجعه به آنها ، اقدامات حفاظتی را صنعت گران عزیز کامل کنند.
در نهایت پیشنهاد ما برای نگهداری ایمن اسید یکی از سه اقدام ذیل است:
• حوضچه ثانویه با یک مخزن پلاستونیک داخل آن
• مخزن تو در توی پلاستونیک ( قابلیت استفاده مجدد از اسید)
• اقدام همزمان برای استفاده از مخزن تودرتو و حوضچه ثانویه
نکته: این انتخاب ها بالاترین سطح محافظت را در مورد نشتی از مخزن و لوله ها فراهم می آورد. در نهایت صنعت گران عزیز باید به این موضوع توجه کنند که “در صورت شکستگی و ترک خوردن سطح مخزن و یا خرابی و وارفتگی اتصالات مایع ذخیره شده به کجا سراریز خواهد شد؟”

    اگر از مخزن پلی اتیلن تودرتو استفاده کنید عملا بخشی از سیستم حفاظت و نگهداری مخزن شیمیایی را لحاظ کرده اید. زیرا نوع و شکل آن به گونه ای است که انگار یک مخزن پلاستیکی درون یک مخزن پلاستیکی دیگر قرار گرفته است. مهم است که در ملاحظات و محاسبات خود تمامی حجم مخزن را در نظر بگیرید که در صورت شکستگی و ترک خوردن مخزن اسید، مخزن ثانویه بتواند تمامی حجم مایع را در برگیرد. اتصالات مخزن اولیه می تواند به هر دو دیواره نفوذ کند در حالیکه اتصالات مخزن ثانویه فقط باید به دیواره مخزن بیرونی متصل گردد. البته اگر از پمپ ضد اسید استفاده می کنید بهتر است با تغییر مسیر لوله خروجی از مخزن داخلی و خروج آن از بالا ، اجازه دهید مخزن ثانویه کمتر سوراخکاری شود.
بهتر است مخازن ثانویه بی رنگ باشند تا در صورت نشت احتمالی از بیرون به سرعت تشخیص داده شود.

    در نهایت بهترین راه حل قرار دادن یک مخزن پلی اتیلن تودرتو درون یک حوضچه ثانویه و محافظت شده است تا اقدامات حفاظتی در بهترین حالت انجام شده باشد.

محل نصب مخزن اسید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 1- شیب بندی و کانال کشی باید به نحوی انجام شود تا مثلا در هر گونه نشتی از مخازن یا مخازن ثانویه ، مایع خورنده به بخشهای دیگر ساختمان وارد نشده و به سایر تاسیسات و ماشین آلات آسیب نرساند. همچنین پی ساختمان هم باید در برابر نشت این ماده محافظت شده و اسید به بیرون از ساختمان و به مکانی امن هدایت شود.

2- وجود دسترسی برای تعویض مخزن:  نصب و تعبیه درب بزرگ متناسب با سایز مخزن ، به نحوی که امکان جابجایی مخزن وجود داشته باشد از الزامات کار است. در غیر این صورت باید با تخریب و بازسازی بخشی از دیوار یا برداشتن و نصب مجدد سقف برای تعویض مخزن مسیر دسترسی موقت فراهم کنید.

3- تهویه مناسب : مثلا نشت چزئی گاز کلر از مخزن اسید کلریدریک ، ممکن است اتفاق بیافتد. تجمع این گاز داخل  یک فضای بسته می تواند برای سلامتی بسیار خطرناک باشد. بنابراین باید با تدابیری مرتبا هوای محل قرار گیری این مخازن باید تهویه گردد. هم برای گازهای سنگین و هم گازهای سبک و فرار. گازهای سنگین تر بیشتر نزدیک به زمین تجمع می یابند.

اتصالات و نحوه لوله کشی به مخازن اسید:

1- نوع فیتینگ : از فیتینگهای پلی اتیلنی یا پی وی سی استفاده کنید.

2-جوش کردن فیتینگ به مخزن : مزیت استفاده از مخازن پلی اتیلنی ، امکان جوش کردن آنها به دیواره مخزن از بیرون است.

3-مهار کردن وزن اتصالات و لوله ها : حتمی به کمک انواع بست زمینی و دیواری هر گونه فشار ناشی از لوله ها را مهار کنید . وزن لوله ، ضربات کله قوچی ، لنگر انداختن و انبساط . انقباض خطی را باید کاملا مهار کنید تا فشار به محل اتصال فیتینگ به مخزن وارد نشود.

 

  ذخیره و نگهداری طولانی مدت (چندین ساله ) اسید نیتریک در غلظتهای بالا را در مخازن پلی اتیلنی 3840 توصیه نمی کنیم. به دلیل تاثیر خاصی که اسید نیتریک روی پلی اتیلن 3840 دارد ، دیواره مخزن خشک و شکننده شده و در طولانی مدت احتمال شکست و نشتی از مخزن وجود خواهد داشت. با توجه به گران قیمت بودن راه حلهای ذخیره سازی جایگزین در صورت اصرار به نگهداری اسید نیتریک در مخازن پلی اتیلنی بهتر است این ذخیره سازی در مخازن کوچکتر صورت پذیرفته و آن مخازن را نیز در وانهای پلی اتیلنی دیگری قرار دهید. البته پیشنهاد ویژه ما استفاده از مخازن تودرتوی پلاستونیک است. به این ترتیب در صورت هر گونه نشتی ، اسید به داخل ظرف بزرگتر وارد شده و از هدر رفت و تخریب ناشی از نشت آن نیز جلوگیری خواهد شد.

مخازن مناسب مایعات اسیدی و بازی با چگالی 1.5 تا 2 برابر آب مانند اسید سولفوریک ، سود غلیظ (NaOH) و اسید فسفوریک

  مخازنی که در ذیل معرفی شده اند برای نگهداری محلول های اسیدی با چگالی یک می باشند برای نگهداری محلولهای اسیدی با چگالی بالاتر از یک به صورت سفارشی اقدام به خرید فرمایید.

برای اطلاع از قیمت بروز مخازن مخصوص نگهداری اسید به شماره 09128264136 پیامک دهید . در اسرع وقت خدمتتان تماس میگریم.

مخازن عمودی چگالی سیالقطر
(cm)
ارتفاع
(cm)
قیمت
(ریال)
مخزن اسید 100 لیتری سه لایه152751,100,000
مخزن اسید 100 لیتری بی رنگ15275880,000
مخزن اسید 220 لیتری سه لایه1601021,710,000
مخزن اسید 220 لیتری بی رنگ1601021,510,000
مخزن اسید 350 لیتری سه لایه1691322,210,000
مخزن اسید 350 لیتری بی رنگ1691321,990,000
مخزن اسید 500 لیتری سه لایه1851192,620,000
مخزن اسید 500 لیتری بی رنگ1851192,470,000
مخزن اسید 550 لیتری سه لایه1721702,970,000
مخزن اسید 550 لیتری بی رنگ1721702,750,000
مخزن 900 لیتری کروی سه لایه11331324,520,000
مخزن 900 لیتری کروی تک لایه11331324,030,000
مخزن اسید 1000 لیتری عمودی کوتاه سه لایه11091454,670,000
مخزن اسید 1000 لیتری عمودی کوتاه بی رنگ11091454,060,000
مخزن اسید 1000 لیتری عمودی بلند سه لایه1882124,920,000
مخزن اسید 1000 لیتری عمودی بلند بی رنگ1882124,485,000
مخزن اسید 1500 لیتری عمودی سه لایه11211726,550,000
مخزن اسید 1500 لیتری عمودی بی رنگ11211726,020,000
مخزن اسید 2000 لیتری عمودی سه لایه11321887,360,000
مخزن اسید 2000 لیتری عمودی بی رنگ11321886,670,000
مخزن اسید 3000 لیتری عمودی سه لایه115320811,990,000
مخزن اسید 3000 لیتری عمودی بی رنگ115320810,540,000
مخزن اسید 5000 لیتری عمودی کوتاه سه لایه122216018,120,000
مخزن اسید 5000 لیتری عمودی کوتاه بی رنگ122216016,490,000
مخزن اسید 5000 لیتری عمودی بلند سه لایه118822518,120,000
مخزن اسید 5000 لیتری عمودی بلند بی رنگ118822516,490,000
مخزن اسید 10000 لیتری عمودی سه لایه124923536,260,000
مخزن اسید 5000 لیتری عمودی بی رنگ124923532,860,000
مخزن 100 لیتری عمودی دو لایه فوم دار52701,430,000
مخزن 220 ليتري عمودي دولايه فوم دار60952,370,000
مخزن 350 ليتري عمودي دولايه فوم دار691303,070,000
انواع وانوانطول (cm)عرض (cm)ارتفاع (cm)قیمت(ریال)
وان 60 لیتری PLکلیک کنید737317590,000
وان 100 لیتری KU676740918,000
وان 100 لیتری PL975526830,000
وان 150 لیتری KU8269411,260,000
وان 200 لیتری KU10068511,420,000
وان 200 لیتری PL9866511,420,000
وان 500 لیتری PL13884633,020,000
وان 500 لیتری KU14489613,020,000
وان 700 لیتری KU148100793,870,000
وان 800 لیتری PL122116784,230,000
وان 1000 لیتری KU211100714,480,000
وان 1300 لیتری KU212122796,770,000
وان 1500 لیتری PL213115917,110,000
وان 2000 لیتری PL248135879,940,000
حفاظ فلزی وان---تماس
وان چرخ دار---تماس

مخزن آب دات کم


مخزن اسید ، منبع اسید ، مخزن ذحیره اسید ، مخزن نگهداری اسید ، مخزن ذخیره مواد اسیدی ، منبع ذخیره مواد اسیدی

11 thoughts on “مخزن اسید | تولید مخازن ذخیره اسید با گارانتی

  1. محمدرضا میگوید:

    سلام وقت بخیر
    برای دریافت مشاوره لطفاً با شماره 02144548922 تماس بگیرید. همکارام راهنمایتون می کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *