مخزن تحت فشار یا مخزن انبساط بسته

( امکان حمل رایگان و تحویل سریع )

   منبع تحت فشار یا مخزن تحت فشار با ذخیره سازی آب با فشار مناسب، نیاز به روشن و خاموش شدن های مکرر پمپ را کاهش می دهد. هر چه حجم این مخزن بیشتر باشد تعداد دفعات روشن و خاموش پمپ کاهش بیشتری خواهد داشت.

مزایای استفاده از منبع تحت فشار

از مزیت های برخورداری از منبع تحت فشار، کاهش هزینه برق مصرفی ، کاهش استهلاک پمپ ، کاهش استهلاک شبکه آبرسانی ساختمان با مهار ضربات مکانیکی ناشی از روشن و خاموش شدن پمپ و… می باشد.

برای خرید مخزن تحت فشار و یا مشاهده جزئیات بیشتر هر یک از مخازن تحت فشار بر روی تصویر آن کلیک نمایید.

مخازن تحت فشار زیر در رنگ های آبی و قرمز موجود می باشند

تخفیف!
805,000 تومان
3,000,000 تومان
تخفیف!
3,536,000 تومان
تخفیف!
5,750,000 تومان
تخفیف!
8,080,000 تومان
4,250,000 تومان
44,350,000 تومان
8,250,000 تومان
11,206,000 تومان
13,800,000 تومان
24,000,000 تومان
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید

به قیمت منبع یا مخزن تحت فشار در انتهای فاکتور 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود

انواع منبع تحت فشار

بسیاری از هموطنان مخزن تحت فشار یا مخزن انبساط بسته را به عنوان مخزن پمپ آب نیز می شناسند. در کنار مخزن ذخیره آب و پمپ این محصول نیز نقش بسیار مهمی در تاسیسات یک ساختمان دارد. این مخازن متناسب با حجم خود همیشه مقداری از آب را با فشار تنظیم شده در خود ذخیره نگه می دارند تا با هر باز و بست شیر آب در ساختمان لازم نباشد تا پمپ آب روشن شود. اصولا هر چه حجم مخزن تحت فشار بیشتر باشد به پمپ فشار کمتری وارد می شود. بیشتر کارشناسان حجم مخزن تحت فشار برای یک واحد 100 متر مربعی را حداقل 25 لیتر پیشنهاد می نمایند. در حال حاضر منبع یا مخزن تحت فشار در دو مدل تیوپی و مدل دیافراگمی تولید می شوند.

انواع منبع انبساط بسته یا منبع تحت فشار
منبع تحت فشار تیوپی و منبع دیافراگمی

برای انتخاب حجم منبع تحت فشار به ازای تک واحد 24 لیتر و برای آپارتمان و یا مجتمع ها به ازای هر واحد 20 لیتر و یا حداقل 10 لیتر در نظر داشته باشید. برای طول عمر بیشتر منبع تحت فشار و پمپ آب حتمی از مخزن آب ذخیره قبل از پمپ استفاده کنید. برای مخزن ذخیره به ازای هر واخد مسکونی حداقل 200 الی 250 لیتر در نظر داشته باشید. خوشبختانه در همین فروشگاه امکان خرید مخزن آب پلی اتیلنی نیز وجود دارد و می توانید درب آدرس تحویل بگیرید.

پیش از خرید منبع تحت فشار به نکات زیر توجه فرمایید

  *توجه : مخزن تحت فشار در هنگام نصب در هر پروژه ساختمانی نیاز به تنظیم مجدد فشار باد دارد. به صورت پیش فرض فشار باد مخزن تحت فشار می تواند 2 بار یا 29 پی اس آی یا 4 بار یا 52 چی اس آی باشد. فشار باد مخزن می بایست همیشه کمی کمتر از میزان فشار استارت پمپ باشد. ( 2psi یا 0.14 بار). یا حداکثر ده درصد کمتر از فشار استارت پمپ .

   به خاطر داشته باشید این کار را قبل از ورود آب به مخزن تحت فشار انجام دهید و یا پس از تخلیه کامل آب از داخل مخزن تحت فشار. موقع نصب منبع تحت فشار حتما فشار باد اولیه را حداکثر ده درصد کمتر از فشار استارت پمپ تنظیم کنید. در منبع های بدون درجه داشتن مانومتر دستی موقع نصب از الزامات کار است. اگر فشار باد کمتر باشد لازم است حتمی آن را به کمک کپرسور یا تلمبه، باد کنید.

کنترل و بازدید دوره ای برای افزایش طول عمر مخازن تحت فشار

کنترل منظم دوره ای این فشار باعث عمر چند برابری مخزن تحت فشار شما خواهد شد. در حین استفاده از منبع تحت فشار ، گیج فشار سنج یا درجه روی آن ، دقیقا عددی را نشان می دهد که درجه روی پنج راهی پمپ نشان می دهد. در دوره های بازدید ادواری شما فقط زمانی می توانید متوجه فشار باد منبع شوید که آب داخل آن کاملا خالی شده باشد. بنابراین حتما موقع نصب بعد از پمپ یک سه راهی و شیر تخلیه تعبیه کنید تا بدون باز و بست منبع تحت فشار بتوانید آب آن را خالی کرده و سپس فشار واقعی باد را اندازه گیری کنید. معمولا نیاز هست این فشار به صورت دوره ای مثلا سه ماهه، تنظیم گردد. در غیر این صورت عمر تیوپ منبع، بسیار کوتاه خواهد بود. این فشار نباید بیش از ده درصد کمتر از فشار استارت پمپ باشد و الا احتمال سایش تیوپ موقع آبگیری حداکثری ( رسیدن پمپ به فشار ماکسیمم ) به دیواره زیاد و تیوپ خیلی زود پاره می شود.

شارژ و تنظیم باد مجدد مخزن تحت فشار اهمیت زیادی دارد

برای شارژ مجدد، می توانید از تلمبه دستی یا کمپرسور برقی باد استفاده کنید. بنابراین به یاد داشته باشید فقط زمانی درجه روی منبع، فشار باد اولیه را نشان خواهد داد که منبع تحت فشار از آب خالی شده باشد. برای اطمینان شیر تخلیه بعد از پمپ را موقع اندازه گیری باز بگذارید. طبیعتا شیر فلکه های تغذیه کننده پمپ و خروجی از پمپ هم باید قبلا بسته شده باشند. تا نه آب برگشتی و نه آب پشت پمپ مزاحم این فرآیند نشود. سپس قبل از راه اندازی مجدد نیاز است تا پمپ با بازکردن پیچ   روی کاسه، هواگیری گردد.

مثال: فرض کنید اتومات پمپ در ساختمان شما به گونه ای تنظیم شده که وقتی فشار آب داخل لوله های ساختمان به 2 بار یا 29 پی اس ای و کمتر برسد، پمپ استارت می کند. در این حالت فشار باد منبع تحت فشار می بایست روی حدود 27 پی اس ای یا 1.86 بار تنظیم شده باشد. یکی از دلایل نوسان فشار آب هنگام مصرف ( روشن و خاموش شدن متناوب پمپ) مربوط به تنظیم نبودن فشار باد مخزن تحت فشار است.

*توجه : در صورتی که فشار باد مخزن تحت فشار بیش از حد کم باشد ساییدگی تیوپ به دیواره مخزن بیشتر شده و موجب کوتاه شدن عمر تیوپ و پاره شدن زود هنگام آن می گردد. در صورت نصب غیر تراز منبع تحت فشار هم بحث ساییدگی تیوپ به دیواره مخزن فلزی باعث پارگی زودهنگام آن می شود.

    همچنین در صورتی که فشار باد منبع تحت فشار بیش از حد کم باشد تیوپ منبع تحت فشار بیش از حد از آب پر می شود . ولی به دلیل فشار هوای ناکافی در مخزن در هنگام مصرف تنها بخش کوچکی از آب منبع تحت فشار به شبکه تزریق می شود. در این شرایط در هر زمانی که یک مصرف کننده شیر آب را باز کند پمپ آب در سیکل های کوتاه روشن و خاموش می گردد و این امر موجب می شود تا پمپ بیش از حد گرم شود و احتمال سوختن آن نیز افزایش یابد. البته اگر فشار هوای منبع تحت فشار بیش از اندازه زیاد باشد هم همین اتفاق می افتاد و شما همیشه حجم بسیار کمی آب تحت فشار که قابل تزریق به شبکه لوله کشی ساختمان باشد را در اختیار دارید و پمپ مکررا روشن و خاموش می شود.

بررسی و تنظیم فشار باد منبع تحت فشار

    برای بررسی میزان فشار داخل منبع انبساط بسته و یا شارژ دوباره آن به یک فشارسنج و یک پمپ هوا یا کمپرسور نیاز دارید. این وسایل در همه آپاراتی ها موجود است. البته اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید فشاری را که در آن نقطه پمپ روشن می شود را می دانید. مطمئن شوید که درجه ( نشان دهنده میزان فشار ) در سیستم پمپ آب به درستی کار می کند. شاید لازم باشد با انگشت خود به آرامی به صفحه فشارسنج ضربه بزنید تا خیالتان راحت شود که عقربه آن گیر نکرده باشد. شارژ اولیه هوای منبع تحت فشار باید ۲ پی اس آی یا حداکثر 10 درصد کمتر از فشاری باشد که در آن نقطه پمپ روشن می گردد (فشار مینیمم یا استارت پمپ ) .

تیوپ منبع تحت فشار سوراخ شده است. چگونه بفهمیم؟

   در حالی که سیستم پمپ آب به خوبی در فشار حداکثری خود است (فشار ماکسیمم ) ، سراغ شیر هوای بالای منبع انبساط بسته بروید. معمولا روی این شیرهای سوزنی یک درپوش سیاه رنگ قرار دارد. درپوش را بردارید و پین وسط شیر سوزنی را فشار دهید و ببینید چه چیزی از آن خارج می شود. اگر فقط هوا از آن خارج شود به احتمال زیاد تیوپ منبع تحت فشار سالم است. اگر از شیر سوزنی آب خارج شد، تیوپ منبع انبساط بسته سوراخ شده و یا ترکیده است و نیاز است که آن را تعویض نمایید.

   اگر از عمر تیوپ منبع تحت فشار چند سال گذشته باشد و دیگر به خوبی روز اول کار نکند البته تعویض آن اورژانسی نیست و می توان تا موقعی که بودجه تعویض تیوپ منبع انبساط بسته تامین شود صبر کنید. هنگامی که تیوپ منبع انبساط بسته سوراخ شود یا بترکد هوای منبع تحت فشار به وسیله آب جذب و حل می شود و در این هنگام پمپ آب به طور مکرر روشن و خاموش می گردد. در این حالت باید سریعا اقدام به تعویض و جایگزینی تیوپ منبع تحت فشار نمایید.

*

تبدیل واحد بار و پی اس آی: هر بار فشار 14.5 پی اس آی است.   مثال: 2bar فشار برابر 29psi است.

به عبارت دیگر هر پی اس آی 0.068 بار است. مثال  : 2psi برابر است با 0.14bar است.

لیست قیمت مخزن تحت فشار  (منبع تحت فشار پمپ آب)

قیمت درج شده در لیست زیر با احتساب مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است.

 

لیست-قیمت-منبع-تحت-فشار-خارجی-ترکیه-دارینو-

منبع تحت فشار خارجی دارینو، ساخت کشور ترکیه با تیوپ ایتالیایی سفا ایتالیا در فروشگاه مخزن آب دات کام موجود و آماده فروش می باشد. در ذیل مشخصات، ابعاد و قیمت مخازن تحت فشار ترکیه ای دارینو DARINO قابل مشاهده است.

برای اطلاع از تخفیف های ویژه فروش عمده و همکاری تماس بگیرید

لیست قیمت منبع تحت فشار هاماک hamak

لیست قیمت منبع تحت فشار هاماک
لیست قیمت منبع تحت فشار هاماک hamak

///

لیست قیمت مخازن تحت فشار واتس wates

قیمت مخازن تحت فشار واتس wates
قیمت مخازن تحت فشار واتس wates

لیست قیمت مخازن تحت فشار واتس منبع تحت فشار واتس wates

انواع مخازن تحت فشار :

1- مخزن تحت فشار دیافراگمی: در این مخازن غشا و یا دیافراگمی محل ذخیره آب و هوای فشرده را از هم جدا می کند.

عملکرد مخزن تحت فشاردر تصویر فوق نحوه عملکرد مخازن تحت فشار دیافراگمی توضیح داده می شود.

2- مخزن تحت فشار تیوپی: در این مخازن به جای دیافراگم ، تیوپی داخل مخزن ، آب و هوای فشرده را از هم جدا می کند.

مخزن تحت فشار تیوپی

عیب یابی منبع تحت فشار تیوپی

  • پمپ را خاموش کنید. شیر فلکه آب ورودی به پمپ را ببندید.
  • نزدیکترین شیر تخلیه بعد از پمپ را باز کنید به گونه ای که به صورت ثقلی آب داخل پمپ ، مخزن تحت فشار و  لوله ها تخلیه شود. شیر را باز بگذارید.
  • مخزن تحت فشار را کمی تکان دهید. اگر داخل آن آب است تیوپ شما ترکیده و نیاز به تعویض دارد.
  • با کمک فشار سنج فشار باد منبع را اندازه بگیرید. اگر فشار بیش از 2psi کمتر از فشار استارت پمپ بود با کمک کمپرسور آن را باد کنید. اگر فشار باد بیش از فشار استارت پمپ بود باد آن را با تخلیه به اندازه 2psi پایینتر از فشار استارت پمپ برسانید.
  • با کمک کف صابون هر گونه نشتی هوا را در محل شارژ باد مخزن بررسی فرمایید.
  • در صورتی که تیوپ دچار پارگی یا پنچری باشد پمپ به تناوب روشن و خاموش می شود. (این مسئله به شدت از عمر پمپ خواهد کاست)

شرایط نگهداری منبع تحت فشار

  • فشار ماکسیمم و مینیمم تنظیم شده برای پمپ باید متناسب با فشار ماکسیمم و فشار اولیه منبع تحت فشار باشد.
  • با انتخاب درست توان پمپ و حجم منبع تحت فشار و تنظیم صحیح فشار مینیمم و ماکسیمم پمپ ، مانع از روشن و خاموش شدن های متوالی پمپ شوید. این مسئله به شدت از عمر تیوپ منبع و پمپ می کاهد.
  • با استفاده از لرزه گیر منبع را در برابر ضربات چکشی آب محافظت کنید.(کله قوچی)
  • مواد معلقی مانند براده های بسیار ریز زنگ آهن ( در آب شهری وجود دارند ) و سایر مواد رسوب کننده مانند منگنز می توانند با رسوب روی تیوپ کشسانی آن را کاهش دهند و از عمر آن بکاهند. پیشنهاد می شود قبل از مخزن ذخیره و پمپ حتمی از فیلترهایی استفاده کنید که این ذرات را از آب جدا می کنند.
  • وجود کلر زیاد نیز تاثیر مخربی روی تیوپ خواهد داشت.
  • مخزن را در حالت درست مطابق توضیحات محصول نصب کنید. مثال: مخزن عمودی تحت فشار را به هیچ وجه صورت مایل و یا افقی نصب نکنید

یک مقاله خواندنی : با نصب مخزن ذخیره آب در ارتفاع کافی از پشت بام دیگر نیازی به مخزن تحت فشار و حتی پمپ ندارید. (کلیک کنید)

مخازن تحت فشار تیوپی عمودی

مخزن تحت فشار مخزن تحت فشار پمپ
نقشه فنی مخزن تحت فشار قلاب دار کرووا

فشار گاز سیلندر:2.5-4 بار جنس تیوپ ایتالیایی:EPDM حداکثر دما:100درجه سانتیگراد

محصولقطر
-
ارتفاع
(mm)
ارتفاع پایه
(mm)
قطرداخلی فلنج
-
قطرخارجی فلنج
(mm)
فشار گاز سیلندر
(bar)
اتصال ورودی
(اینچ)
وزن
(kg)
مخزن تحت فشار
24 لیتری
360
-
340
090
-
140
2/514/6
مخزن تحت فشار
50 لیتری عمودی
360
-
710
1990
-
140
2/519/3
مخزن تحت فشار
50 لیتری افقی
360
-
400
390
-
140
2/519/3
مخزن تحت فشار
60 لیتری
430
-
630
1990
-
140
2/5110/5
مخزن تحت فشار
80 لیتری
430
-
800
1990
-
140
2/5114/9
مخزن تحت فشار
100 لیتری
460
-
870
1990
-
140
2/5116/6
مخزن تحت فشار
200 لیتری
640
-
1030
24160
-
240
41,1/239/3
مخزن تحت فشار
300 لیتری
640
-
1320
24160
-
240
41,1/249/7
مخزن تحت فشار
500 لیتری
800
-
1330
24160
-
240
41,1/274/9

پرسش های متداول

چرا به منبع تحت فشار یا مخزن تحت فشار نیاز داریم؟

منبع تحت فشار با ذخیره سازی آب با فشار مناسب، نیاز به روشن و خاموش شدن های مکرر پمپ را کاهش می دهد. هر چه حجم این مخزن بیشتر باشد تعداد دفعات روشن و خاموش پمپ کاهش بیشتری خواهد داشت. از مزیت های برخورداری از منبع تحت فشار، کاهش هزینه برق مصرفی ، کاهش استهلاک پمپ ، کاهش استهلاک شبکه آبرسانی ساختمان با مهار ضربات مکانیکی ناشی از روشن و خاموش شدن پمپ و… می باشد.

انواع منبع تحت فشار پمپ آب؟

مخزن تحت فشار به دو دسته تیوپ دار و بدون تیوپ یا دیافراگمی تقسیم می شود. ولی در بازار عموماً تمامی منابع را به عنوان منبع دیافراگمی می شناسند. پس اگر در جایی محصولی با عنوان منبع تحت فشار دیافراگمی با تیوپ ایتالیایی شنیدید زیاد تعجب نکنید!

منبع تحت فشار تیوپ دار بهتر است یا منبع دیافراگمی؟

معمولاً طول عمر منبع دیافراگمی بیشتر از تیوپ دار است ولی در عوض قیمت آن بسیار بیشتر بوده و تعمیر آن نیز دشوارتر است. همچنین به دلیل نبود قطعات و خدمات پس از فروش برای منابع دیافراگمی در صورت خرابی، احتمالاً مجبور به خرید یک منبع جدید خواهید بود .ضمن اینکه پیدا کردن یک منبع دیافراگمی اصل در بازار کار بسیار دشواری است و به احتمال زیاد یک منبع تیوپ دار به اسم دیافراگمی به شما تحویل داده شود.

چگونه می توان مشخصات و قیمت بروز منبع های تحت فشار را مشاهده کرد؟

برای مشاهده مشخصات فنی، ابعاد و قیمت فروش مخازن و منایع تحت فشار به سایت فروشگاه مخزن آب دات کام مراجعه نمایید. امکان فروش اینترنتی، تلفنی و حضوری در این فروشگاه امکان پذیر است.

خرید مخزن پلی اتیلن مخزن آب دات کام
Summary
product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
4 based on 36 votes
Brand Name
مخزن آب دات کام هاماک
Product Name
منبع تحت فشار
Price
IRR 1550000
Product Availability
Available in Stock

21 thoughts on “مخزن تحت فشار

  1. مرتضوی میگوید:

    ما در ساختمان خودمان از منبع بدون تیوپ و بدون دیافراگم استفاده میکنیم
    ماهی یا 40 روز یکبار هم باد میزنیم که دستگاه باد هم خریدیم که هر بار بابت باد زدن پول ندیم
    اگه توضیح بیشتر خواستید با شماره
    09192342797
    تماس بگیرید و اگه جواب داده نشد پیامک بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *