مخزن آب آنتی باکتریال (مخزن آنتی باکتریال پلاس یونیک)

مخزن آب آنتی باکتریال

مخزن آب آنتی باکتریال به شما کمک خواهد کرد تا با رعایت الزاماتی ساده، آب آشامیدنی را طولانی مدت تر و با اطمینان بیشتری ذخیره و نگهداری نمایید. استفاده از مخازن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال با شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید 19 و همچنین لزوم مقابله با سایر عوامل بیماری زا همانند باکتری ها و ویروس ها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل برای بسیاری از خوانندگان ممکن است سوالاتی در مورد مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال وجود داشته باشد که روشن شدن آن کمک زیادی به درک بهتر اهمیت خرید و استفاده از این مخازن خواهد کرد. در این مقاله ابتدا دلایل استفاده از مخازن آب آنتی باکتریال و روش های استفاده شده در تولید آنها معرفی شده و در انتها ابعاد و قیمت مخازن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال پلاستونیک درج شده است.

مخزن آب آنتی باکتریال چیست و چه خاصیتی دارد؟

هر سطحی که بتواند 99.99 درصد از باکتری‌های بیماری‌زا انسانی که عموماً به عنوان باکتری‌های گرم مثبت شناخته می‌شوند را از بین ببرد، سطح آنتی باکتریال نامیده می‌شود. استفاده از سطوح آنتی باکتریال به جای سطوح معمولی در ظروف نگهداری مواد غذایی و خوراکی باعث خواهد شد تا سرعت تکثیر باکتری‌های بیماری‌زا به‌واسطه کاهش مقدار آن‌ها تا 99.99 درصد، به‌شدت کاهش یابد. به این ترتیب می‌توان در مدت زمان طولانی‌تری مواد غذایی و خوراکی نظیر آب را نگهداری کرد. هر مخزن آبی که دارای چنین سطوحی باشد و بتواند در برابر باکتری ها مقاومت کند مخزن آب آنتی باکتریال نامیده می شود.

خاصیت آنتی باکتریال مخازن آب پلی اتیلن چگونه ایجاد می شود؟

خاصیت آنتی باکتریال به‌واسطه وجود موادی که در تماس با نور خورشید، شروع به واکنش‌های شیمیایی منجر به حذف باکتری‌ها می‌شوند، به وجود می‌آید. این مواد به صورت تخصصی با عنوان فتوکاتالیست شناخته می‌شوند. فتوکاتالیست به صورت مرسوم در صنایع بهداشتی همانند کرم‌های ضد آفتاب و تولید الیاف آنتی باکتریال از دیرباز مورد استفاده بودند.

از جمله مواد فتوکاتالیست می‌توان به اکسید روی با فرمول شیمیایی ZnO اشاره کرد. نور، آغازگر واکنش‌های حذف باکتری‌ها تا مقدار 99.99 درصد توسط مواد آنتی باکتریال نظیر اکسید روی است. استفاده از مواد اولیه به شکل نانو و همچنین انتخاب ماده آنتی باکتریال با ثابت دی‌الکتریک پایین باعث خواهد شد تا در محیط تاریک با حداقل مقدار نور، سطح آغشته به مواد آنتی باکتریال خواص آنتی باکتریال مؤثری داشته باشند.

اکسید روی نسبت به دیگر عوامل فتوکاتالیستی همانند دی اکسید تیتانیوم که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت، دارای ثابت دی‌الکتریک پایین‌تری است. استفاده از مستربچ با پایه نانو دی اکسید روی در مخازن آنتی باکتریال باعث حذف 99.99 درصد باکتری‌های بیماری‌زا انسانی همانند اشریشیا کُلی یا به‌طور اختصار E.coli و استافیلوکوکوس اورئوس می‌شود.

از دیگر مواد آنتی باکتریال می‌توان به دی اکسید تیتانیوم اشاره کرد. دی اکسید تیتانیوم، رنگ‌دانه سفیدی است که در لایه سفید رنگ مخازن پلی ‌اتیلن نگهداری آب و همچنین سایر فرآورده‌های بهداشتی مانند کرم‌های ضد آفتاب از آن استفاده می‌شود.

قرار گرفتن دی اکسید تیتانیوم (لایه بیرونی، سفید رنگ) در کنار اکسید روی (لایه داخلی) در مخازن پلی‌اتیلن آنتی باکتریال باعث هم‌افزایی و افزایش سرعت واکنش‌های زنجیره‌ای حتی بدون آغازگر نوری (به دلیل وجود لایه ضد جلبک) می‌شود. بنابراین با وجود تاریکی مطلق داخل مخزن ضد جلبک و آنتی باکتریال، همچنان خاصیت ضد باکتری وجود خواهد داشت.

وجود اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم به صورت کامپاند شده در مخازن آب، حتی در لایه تماسی با آب به هیچ عنوان مخل سلامتی انسان نیست و می‌تواند بر افزایش سطح بهداشت نگهداری آب به مدت طولانی‌تر کمک کند.

آزمون‌های انجام شده برای تائید خاصیت آنتی باکتریال بودن مخازن پلی اتیلن

آزمون‌های انجام شده برای تائید خاصیت آنتی باکتریال بودن سطوحی همانند سطح مخزن پلی‌اتیلن آنتی باکتریال در آزمایشگاه‌های کشت باکتری انجام می‌شود. سطح مخزن پلی‌اتیلن نگهداری آب آنتی باکتریال در این آزمون طی مدت زمان 24 ساعت با حذف 99.99 درصدی باکتری‌ها، 1.5 میلیون باکتری فعال از نوع استافیلوکوکوس اورئوس و اشریشیا کلی را تا سرحد 10 باکتری فعال کاهش می‌دهد.

در ادامه نمونه‌ای از گواهی آنتی باکتریال بودن مخزن آب را مشاهده می‌کنید. این آزمون توسط دانشگاه تربیت مدرس و واحد بیوتکنولوژی انجام شده است. اعداد 99.99 نشانگر مقدار قطعیت آنتی باکتریال بودن سطح در برابر دو نوع باکتری خطرناک و بیماری‌زا انسانی است. نکته قابل توجه، انجام آزمون در محیط تاریک و به دور از نور خورشید بوده است.

گواهی انجام تست مخزن آب آنتی باکتریال
گواهی انجام تست مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال شرکت پلاستونیک

نگهداری از مخازن آنتی باکتریال:

عدم استفاده از فیلتر کربنی

وجود کلر و دیگر عوامل افزوده شده ضد باکتری در آب آشامیدنی به‌واسطه عملیات تصفیه‌خانه‌ای، نویدبخش نابودی مقدار بیشتری از باکتری‌ها به کمک واکنش‌های فتوکاتالیستی است. بنابراین توصیه می‌کنیم که از پالایه‌های کربنی که می‌تواند کلر موجود در آب آشامیدنی را غیرفعال کند، پرهیز کنید. همچنین آزاد شدن ترکیبات مؤثر در فیلتر کربنی باعث خواهد شد تا بازده واکنش‌های فتوکاتالیستی منجر به حذف باکتری‌ها نیز به‌شدت کاهش پیدا کند.

بازدیدهای دوره‌ای

خاصیت آنتی باکتریال در سطح آغشته به عوامل آنتی باکتریال وجود دارد. بنابراین برای نگهداری طولانی مدت آب با استفاده از مخازن آب آنتی باکتریال لازم است که بازدیدهای دوره‌ای از سطح داخلی مخزن انجام شود. این بازدید دوره‌ای می‌تواند شستشوی داخل مخزن و لایروبی سطح در تماس با آب مخازن باشد. بنابراین مخازن آب آنتی باکتریال با سطح داخلی کثیف، خاصیت آنتی باکتریال به نسبت کمتری خواهد داشت. ما در مقاله ای با عنوان نظافت و تمیز کردن مخزن آب به طور کامل روش های نظافت این مخازن را شرح داده ایم.

همچنین برای کاهش ورود رسوبات و سایر مواد معلق در آب لوله کشی های آب شهری پیشنهاد می شود از فیلتر های پیش تصفیه آب قبل از مخزن آب استفاده نمایید. با اینکار خاصیت آنتی باکتریال مخازن آب بهتر حفظ خواهد شد. خوشبختانه فیلترهای پیش تصفیه آب در فروشگاه مخزن آب دات کام نیز موجود بوده و آماده فروش هستند. برای مشاهده و خرید فیلتر پیش تصفیه آب کلیک نمایید.

 

مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال چهار لایه

مخزن آب آنتی باکتریال چهار لایه علاوه بر اینکه خاصیت ضد باکتری دارد نسبت به مخازن پلی اتیلن تک لایه و سه لایه، به دلیل چهار لایه بودن از استحکام بیشتری برخوردار است. یک لایه مشکی رنگ در میان این لایه ها قرار داده شده است تا جلوی نفوذ نور به داخل مخزن آب گرفته شود. این جلوگیری سبب می شود امکان رشد جلبک در داخل مخزن وجود نداشته باشد در نتیجه آب طعم و بوی خود را حفظ خواهد کرد. جلوگیری از رشد جلبک که به عنوان منبع غذایی باکتری ها نیز شناخته می شود سبب می شود فرایند مقابله با باکتری ها به صورت موثرتری انجام شود.

مخزن آب آنتی باکتریال پلاس یونیک

 

لازم به ذکر است که تولید مخازن آنتی باکتریال بیش از چهار لایه، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا تاثیر مثبت، به همین دلیل برای ذخیره سازی آب شرب استفاده از مخزن آنتی باکتریال چهار لایه کفایت می کند. لازم به ذکر است که عمدتاً رنگ بیرونی این مخازن سفید رنگ بوده و در لایه داخلی از رنگ آبی استفاده می شود. این لایه داخلی می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد و عمدتاً از رنگ آبی برای ایجاد و القای حس بهتر استفاده می شود و آبی رنگ بودن سطح داخلی مخزن تاثیری در خاصیت آنتی باکتریال بودن یا نبودن ایجاد نمی کند و به جز رنگ آبی، می توان از سایر رنگ ها نیز استفاده کرد.

مخزن آب پلی اتیلن آنتی باکتریال پلاس یونیک

مخزن آنتی باکتریال پلاس یونیک توسط شرکت پلاستونیک تولید شده است و در فروشگاه مخزن آب دات کام موجود و آماده فروش می باشد. البته کلیه مخازن پلی اتیلن سه لایه شرکت پلاستونیک به دلیل استفاده از پلی اتیلن فود گرید و بهداشتی و همچنین وجود لایه مشکی رنگ و استفاده از دی اکسید تیتانیوم خاصیت آنتی باکتریال دارند ولی مخازن آنتی باکتریال پلاس یونیک مکانیزم موثرتری برای مقابله با انواع باکتری ها دارا هستند.

ابعاد و قیمت مخزن آب آنتی باکتریال

عنوان کالاطول(cm)عرض(cm)ارتفاع (cm)قیمت (ریال)
مخازن آنتی باکتریال افقی
مخزن افقی
مخزن 500 ليتري افقي چهارلایه آنتی باکتریال1357986
مخزن 750 ليتري افقي چهارلایه آنتی باکتریال1559098
مخزن 1000 ليتري افقي چهارلایه آنتی باکتریال168100110
مخزن 1500 ليتري افقي چهارلایه آنتی باکتریال202110116
مخزن 2000 ليتري افقي چهارلایه آنتی باکتریال202124135
مخزن 3000 ليتري افقي چهارلایه آنتی باکتریال240140152
مخزن 4000 ليتري افقي چهارلایه آنتی باکتریال250159170
مخزن 5000 ليتري افقي چهارلایه آنتی باکتریال245180190
مخازن آنتی باکتریال عمودی
طولقطرارتفاع
مخزن 500 ليتري عمودي چهارلایه آنتی باکتریال**85119
مخزن 550 ليتري عمودي چهارلایه آنتی باکتریال**72170
مخزن 1000 ليتري عمودي بلند چهارلایه آنتی باکتریال**88212
مخزن 1000 ليتري عمودي كوتاه چهارلایه آنتی باکتریال**109145
مخزن 1500 ليتري عمودي چهارلایه آنتی باکتریال**121172
مخزن 1500 ليتري عمودي بلند چهارلایه آنتی باکتریال**108200
مخزن 2000 ليتري عمودي چهارلایه آنتی باکتریال**132188
مخزن 3000 ليتري عمودي چهارلایه آنتی باکتریال**153208
مخزن 5000 ليتري عمودي بلند چهارلایه آنتی باکتریال**188225
مخزن 5000 ليتري عمودي کوتاه چهارلایه آنتی باکتریال**222160
مخزن 6000 ليتري عمودي کوتاه چهارلایه آنتی باکتریال**222190
مخزن 10000 ليتري عمودي چهارلایه آنتی باکتریال**255235

علاوه بر مخازن آنتی باکتریال فوق، امکان تولید سفارشی انواع مخازن آب پلی اتیلن در سایر حجم ها نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره های تخصصی و یا خرید با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

(10 خط) 02144548922
مخزن آب دات کام