مخزن انبساط دو لایه فوم دار پلی اتیلن پلاستونیک (منبع انبساط موتورخانه)

مخزن انبساط دو لایه فوم دار پلاستونیک که در دسته ی مخازن انبساط باز قرار می گیرد به عنوان منبع انبساط موتورخانه مورد استفاده قرار میگیرد. منبع انبسط پلاستونیک بدون هیچگونه تغییر شکلی صد درصد مقاوم در برابر خوردگی و گرما هستند و به خوبی از هدر رفت گرمای مخازن انبساط باز شوفاژخانه جلوگیری می کنند.

فروش مخازن انبساط باز پلی اتیلنی پلاستونیک

چرا منبع انبساط باز ؟

  معمولا برای سیستم های گرمایشی مرکزی از منبع انبساط باز استفاده می شود، به جز در شرایطی که به علت کمبود فضا امکان نصب مخزن انبساط باز در پشت بام میسر نباشد. از جمله مزایای یک منبع انبساط باز می توان به قیمت تمام شده پایین آن اشاره کرد که در مقایسه با منبع انبساط بسته ارزان تر بوده و معمولا نگه داری و هزینه سرویس ها و تعمیرات آن نیز کمتر می باشد. یکی دیگر از مزایای منبع انبساط باز ضریب اطمینان بالای این نوع مخازن در برابر تحمل فشار های بالا است و با کنترل دقیقی که روی سیستم گرمایشی اعمال می کنند، احتمال ترکیدگی دیگ را به حداقل می رسانند. در واقع این اطمینان بالا به این دلیل است که در یک منبع انبساط باز با بالا رفتن فشار آّب موجود در سیستم، منبع وارد عمل شده و آب اضافی از منبع سر ریز می کند. اما در یک منبع انبساط بسته با بالا رفتن فشار آب موجود در سیستم، مخزن شیر اطمینان موجود در سیستم گرمایشی را وادار به باز شدن می کند که در برخی مواقع امکان عدم عملکرد صحیح شیر اطمینان به دلایل و نقایص فنی و مکانیکی وجود دارد.

ویدیو معرفی مخازن انبساط شرکت پلاستونیک

به سادگی با کمک گردبر متناسب با قطر فیتینگهای برنجی مخازن انبساط پلاستیکی به راحتی قابل سوراخکاری و پس از نصب بسیار آسان فیتینگها صرفا محکم کردن مهره فیتینگ آب بندی می شوند و برخلاف سایر مخازن بر اثر مرور زمان و گرمای آب داخل منبع مخزن دفورم نشده و اتصال از آب بند خارج نمی شود. امکان تولید در رنگهای آبی و زرد نیز وجود دارد

   همانگونه که بیان شد یکی از نقاط ضعف مخزن تحت فشار یا منبع انبساط بسته نسبت به منبع انبساط باز برای سیستم شوفاژ خانه علاوه بر قیمت بالاتر آن هنگام خرید ، مخزن تحت فشار به رسیدگی و بازدید های مکرر بیشتری دارد و ضریب اطمینان آن نیز کمتر است . هزینه نگهداری آن نیز بیشتر می باشد. پارگی تیوپ به صورت دوره ای یکی از مشکلات مخزن تحت فشار یا انبساط بسته در سیستم گرمایش مرکزی می باشد.

مخزن انبساط و مخزن تحت فشار
تفاوت مخزن انبساط باز با مخزن انبساط بسته ( منبع تحت فشار )      انواع مخازن انبساط باز

مخازن انبساط باز جدا از اینکه در حجم های مختلفی در بازار موجود هستند از لحاظ جنس مواد مورد استفاده در تولید آنها نیز متفاوت هستند. دو دسته متداول منابع انبساط باز، منبع انبساط باز پلی اتیلن و منبع انبساط باز فلزی با ورق گالوانیزه می باشند.

مخزن انبساط باز عایق دار یا فوم دار

  یکی از مشکلات مخازن انبساط باز، اتلاف انرژی در آنها است. برای حل این مشکل و کاهش هزینه های مصرف انرژی مخازن انبساط عایق دار تولید می شوند. مخازن انبساط عایق دار به دو نوع مخازن انبساط دو لایه فوم دار پلی اتیلن و مخازن انبساط فلزی ( ورق گالوانیزه ) عایق دار تقسیم می شوند. که در ادامه هر یک از آنها را معرفی خواهیم کرد.

مخزن انبساط

جدول ابعاد و قیمت مخازن انبساط باز پلاستیکی ( پلی اتیلن )

مخازن انبساط
مخازن انبساط شوفاژخانه
مخزن انبساط
قطر(cm)ارتفاع(cm)قیمت(تومان)
مخزن انبساط 80 لیتری دو لایه عمودی فوم دار50581,250,000 
مخزن انبساط 100 لیتری دو لایه عمودی فوم دار52751,474,000 
مخزن انبساط 150 ليتري عمودي دولايه فوم دار55851,818,000 
مخزن انبساط 220 ليتري عمودي دولايه فوم دار601022,443,000 
مخزن انبساط 350 ليتري عمودي دولايه فوم دار701183,078,000 

فروش مخازن انبساط بسته ( منبع تحت فشار )

تخفیف!
805,000 تومان
تخفیف!
تماس بگیرید
تماس بگیرید
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تماس بگیرید
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تماس بگیرید
تماس بگیرید
3,000,000 تومان
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
3,536,000 تومان
تخفیف!
تماس بگیرید
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تماس بگیرید
تماس بگیرید
تماس بگیرید
4,250,000 تومان
تخفیف!
5,750,000 تومان
تماس بگیرید
تخفیف!
8,080,000 تومان
8,250,000 تومان
تخفیف!
تماس بگیرید
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
11,206,000 تومان
تماس بگیرید
13,800,000 تومان
تخفیف!
تماس بگیرید
تماس بگیرید
24,000,000 تومان
تماس بگیرید

مخزن انبساط فلزی (ورق گالوانیزه) عایق دار

جداره مخزن انبساط عایق دار از دو لایه فلز تشکیل شده است که در وسط این دو لایه عایق پلی یورتان تزریق می شود. درب منبع انبساط عایق دار نیز دارای عایق بوده و با بسته شدن تبادل حرارتی آب داخل منبع با هوای اطراف حتی در شرایط سرمای شدید زمستان به حداقل می رسد.

مخزن انبساط پلی اتیلنی

مزایای منبع انبساط باز پلی اتیلن فوم دار پلاستونیک نسبت به منبع انبساط فلزی ورق گالوانیزه

قیمت پایین تر
طول عمر بسیار بیشتر
مقاومت بالا در برابر خوردگی
اتلاف انرژی کمتر به دلیل عایق بودن
جابه جایی ، حمل و نصب بسیار آسان

منبع انبساط ورق گالوانیزه علاوه بر اینکه بسیار گرانتر از مخزن انبساط پلی اتیلن است طول عمر بسیار کمتری نیز دارند. منابع انبساط فلزی پس از مدتی خوردگی ( زنگ زدن )  خواهند داشت و علاوه بر اینکه ظاهری فیزیکی نامناسبی پیدا  می کنند به مرور زمان سوراخ خواهند شد . این در حالی است که نمای ظاهری مخازن انبساط پلی اتیلنی طی سالیان متمادی هیچگونه تغییری نخواهند داشت .

جابه جایی مخازن انبساط ورق گالوانیزه نیز دشوار می باشد ولی مخازن انبساط پلی اتیلنی به صورت انفرادی قابل جابه جایی و انتقال می باشد. همچنین سوراخ کاری مخازن پلی اتیلن جهت نصب اتصالات به راحتی توسط گردبردهای نجاری قابل انجام است.

زنگ زدگی مخزن انبساط فلزی ورق گالوانیزه

مخزن انبساط باز با چه حجمی مورد نیاز شما خواهد بود ؟

حجم دقیق مخزن انبساط نیاز به اطلاع دقیق از پارامترهای گوناگونی می باشد که باعث شده محاسبه ی آن کاری دشوار باشد ولی با توجه به تجربیات کارشناسان تاسیساتی فرمول ساده ای برای تخمین حجم مخزن انبساط ارائه شده است که تا حدود زیادی نزدیک به مقدار واقعی است.

با توجه به ظرفیت حرارتی دیگی که برای سیستم حرارت مرکزی در نظر گرفته شده است از فرمول تخمینی زیر می توان  حجم منبع انبساط باز را تعیین کرد:

V=Q*1.5/1000

v حجم منبع انبساط باز به لیتر و Q ظرفیت حرارتی دیگ در نظر گرفته شده برای سیستم حرارت مرکزی برحسب کیلوکالری بر ساعت است. به عقیده کارشناسان تاسیساتی برای اینکه احتمال سر ریز در مخزن انبساط کاهش پیدا کند بهتر است حجم مخزن انبساط کمی بیشتر در نظر گرفته شود.

نصب مخزن انبساط باز پلاستونیک

محل نصب مخزن انبساط باید به گونه ای انتخاب شود که سطح آن کاملاً یکنواخت بوده و فاقد هر گونه پستی و بندی باشد. همچنین برای نصب مخزن انبساط باز معمولاً از دو لوله رفت و برگشت استفاده می شود. البته می توان مخزن انبساط را تنها با یك لوله نیز با سیستم مرتبط نمود ولی بهتر است به منظور شركت دادن آب آن در چرخه انتقال، دو لوله یكی برای رفت  دیگری جهت برگشت آب از مخزن انبساط در نظر گرفته شود.

جهت جبران کمبود آب مورد نیاز سیستم، منبع انبساط باز بوسیله یک عدد شیر کنترل سطح یا شناور می تواند به آب شهری نیز متصل گردد.

آب گرم ورودی به مخزن انبساط تا حد زیادی مانع از یخ زدگی مخزن در زمان یخبندان می شوند . ضمن اینکه برای اطمینان بیشتر از مخازن انبساط دو لایه فوم دار می توان استفاده کرد که خاصیت عایقی دارند. . بهتر است برای صرفه جویی در انرژی لوله ها نیز عایق بندی شده باشند.

به دلیل احتمال سرریز آب از منبع انبساط بهتر است لوله سر ریز و لوله تخلیه را به هم متصل و به موتورخانه متصل کرد تا از هدر رفت آب گرم جلوگیری به عمل آید. البته لازم است حتماً علت سرریز مشخص شود تا قطعه معیوب تعمیر و یاجایگزین شود.

دلایل رایج سر ریز در مخزن انبساط باز

خرابی فلوتر ( شناور )
کوچک بودن حجم مخزن انبساط
افزایش دمای آب دیگ
سوراخ شدن مبدلهای حرارتی تأمین آبگرم
بیش از حد بودن فشار پمپ

فروشگاه مخزن آب دات کام اقدام به فروش انواع مخازن انبساط پلی اتیلن و پلاستیکی نموده است. برای خرید این محصولات  علاوه بر روش سفارش اینترنتی می توانید با شماره های 021445489220214454137502144540797 تماس گرفته و اقدام به ثبت سفارش تلفنی نمایید. همچنین در صورت تمایل به خرید حضوری پس از هماهنگی با کارشناسان فروش می توانید به انبار فروش کارخانه واقع در تهران مراجعه کرده و اقدام به خرید نمایید.

مخازن انبساط پلاستونیک ( مخزن انبساط باز )

مخزن انبساط یا منبع انبساط مخزنی است که در شبکه های لوله کشی سرد و گرم مورد استفاده قرار می گیرد و به دو دسته مخزن انبساط باز و مخزن انبساط بسته ( مخزن تحت فشار یا منبع تحت فشار ) تقسیم می شود. هر کدام از این مخازن انبساط باز و مخازن انبساط بسته نیز خود شامل چندین نوع می باشند که مورد استفاده قرار می گیرند.

برای مشاهده و خرید مخازن انبساط و تحت فشار کلیک نمایید

مخزن انبساط باز ( منبع انبساط باز ):

مخزن انبساط

منبع انبساط باز در سیستم گرمایشی

   منبع انبساط باز در مدار سیستم های گرمایشی ساختمان نصب می شود. منبع انبساط باز در سیستم هایی که از رادیاتور استفاده می کنند نصب می گردد. کاربرد منبع انبساط باز در سیستم گرمایشی رادیاتوری جهت غلبه بر اصطکاک و انبساط حجمی آب است که به دلیل اختلاف چگالی میان آب سرد در بخش های بالاتر سیستم و آب گرم ایجاد می شود. در منبع انبساط باز به دلیل ارتباط مستقیم با هوا، مقداری از آب که در چرخه وجود دارد تبخیر یا سر ریز می گردد . به کمک ورودی آب شهری و فلوتر تعبیه شده در مخزن انبساط باز نصب شده در پشت بام این میزان آب جایگزین می شود.

به منبع انبساط باز در موتورخانه ۵ لوله متصل می گردد:

۱- لوله رفت آب سرد
۲- لوله رفت آب به طرف دیگ
۳- لوله برگشت آب از طرف دیگ
۴- لوله تخلیه
۵- لوله سرریز

   آب لوله کشی شهر وارد منبع انبساط باز می گردد. میزان آب ورودی را می توان به وسیله شیر فلوتر تنظیم نمود. در صورتی که منبع سرریز کند، آب اضافی از طریق لوله سرریز که در بالای لوله ورودی آب تعبیه شده خالی می شود. در طرف دیگر منبع انبساط باز لوله رفت آب سرد به طرف دیگ می رود و لوله دیگر جهت برگرداندن آب اضافه چرخه به درون منبع انبساط باز است. در زیر منبع انبساط باز یک لوله دیگر قرار دارد که کاربرد آن برای تخلیه آب منبع است و والو آن باید در حالت عادی بسته باشد. منبع انبساط باز را باید در مرتفع ترین نقطه سیستم قرار داد. برای سریع پر کردن منبع انبساط باز از لوله رفت آب لوله کشی شهر در نزدیک منبع یک انشعاب می گیرند و به روی منبع انبساط می رسانند.

با نصب آن در ارتفاع مناسب از شبکه لوله کشی به کمک نیروی ثقلی می توان به فشار آب مناسب در سیستم لوله کشی دست بافت . این منبع انبساط با هوای آزاد در ارتباط می باشد و فشار هوای بیرون بر روی سطح آب اعمال می شود. برای جلو گیری از سرریز آب و تنظیم فشار سیستم، منبع انبساط باز عموما بر روی پشت بام  نصب می گردد. جنس این مخازن می تواند فلزی یا پلاستیکی ( پلی اتیلن ) باشد.

Summary
product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
5 based on 6 votes
Brand Name
مخزن آب دات کام
Product Name
مخزن انبساط
Price
IRR 2540000
Product Availability
Available in Stock

3 thoughts on “تولید و فروش مستقیم منبع انبساط + لیست قیمت و خرید آنلاین

  1. مدیر میگوید:

    سلام بله هر دو از جنس پلی اتیلن هستند و برای بالانس آب در گردش شوفاژخانه و نه برای شرب آب داغ

  2. محمد موسوی میگوید:

    سلام. منبع انبساط دو لایه فوم دار آیا لایه خارجی و لایه داخلی آن پلی اتیلن است و بین دو لایه فوم است؟ چون در سایت شرکت پلاستونیک عیناً نوشته است مخزن دولایه فوم دار که لایه داخل آن از فوم و لایه بیرونی آن از پلی اتیلن تشکیل شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *