بروزرسانی:پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تعویض تیوپ منبع تحت فشار

تعویض تیوپ منبع تحت فشار

نحوه کار منبع تحت فشار و چگونگی تعویض تیوپ آن

  “در این مقاله ضمن توضیح مقدمات در خصوص منبع تحت فشار در پایان روش آسان تعویض تیوپ منبع تحت فشار را شرح داده ایم.”

برای مشاهده ویدیو تعویض تیوپ منبع تحت فشار کلیک نمایید

تعویض تیوپ منبع تحت فشار:

    • منبع تحت فشار را از سیستم لوله کشی جدا کنید.
    • کلاهک شیر هوای سوزنی را بردارید و پین آن را فشار دهید تا هوا تخلیه گردد.
    • منبع را روی زمین بخوابانید تا آب داخل آن به ظور کامل تخلیه شود.
    • پس ار آن مهره های فلنج را از انتهای منبع به کمک آچار باز کنید.
    • تیوپ را با حرکت دورانی دست پیچانده و به سمت بیرون بکشید.
    • داخل منبع فلزی و همچنین لبه ها را به کمک سمباده از هر گونه ناصافی و رسوبات احتمالی پاک کنید.
    • مخزن را دوباره به پهلو بخوابانید تا عملیات نصب تیوپ راحت تر انجام گیرد.
    • تیوپ جدید را در حالی که با حرکت دورانی دست همزمان فشرده ساخته و لوله کنید ( مانند چلاندن لباس )و به سمت داخل محفظه فلزی هل بدهید.
    • پس از چفت شدن لبه تیوب ( در صورت لزوم کمی آن را بیرون بکشید ) و لبه محفظه فلزی با وارد ساختن دست خود داخل تیوپ هر گونه پیچ و تاب خوردگی را رفع کنید.
    • پس از اطمینان از قرار گیری صحیح لبه خارجی تیوپ روی دهانه محفظه فلزی و کنترل آن ، اتصال فلنچ را روی دهانه محفظه فلزی قرار دهید.
    • فلنج را طوری قرار می دهیم که به خوبی لبه های تیوپ را بپوشاند تا پس از بستن پیچها منبع کاملا آب بند شود.
    • مهره ای که فلنج را نگه می دارد به صورت ضربدری با آچار مخصوص محکم می کنیم.
    • قبل ار اتصال مجدد منبع تحت فشار به شبکه آن را به اندازه مورد نیاز به وسله تلمبه یا کمپرسور ، باد نمایید. می توانید از آپاراتی ها کمک بگیرید.
    • فشار باد اوابه باید به اندازه 0.14 بار یا حداکثر 10 درصد کمتر از فشار استارت پمپ منزلتان باد کنید. توجه فرمایید میزان کمتر باد موجب کاهش عمر تیوپ می گردد.
    • قبل از اتصال به شبکه آبررسانی ساختمان دور اتصال خروجی فلنج را با نوار تفلون می پیچانیم تا درزگیری شود و بعد از اتصال کاملا آب بندی شوند.

ویدیو تعویض تیوپ منبع تحت فشار

هنگام مصرف آب ، هوای فشرده در منبع تحت فشار مثل یک فنر عمل می کند به عبارت دیگر آب را از منبع انبساط بسته یا منبع تحت فشار خارج کرده و به لوله های تامین آب ساختمان می فرستد و به همین ترتیب آب به شیرآلات لوله کشی ساختمان ارسال می شود. اگر تعداد زیادی از شیرآلات در یک زمان باز باشند، یا اگر جریان آب تولید شده توسط پمپ و لوله و کنترل آن مقدار نسبتا کمی باشد، پمپ ممکن است به طور مداوم کار کند. اما اگر فقط یک شیر آب باز باشد، تا زمانی که بسته نشود، پمپ در فواصل زمانی معینی روشن و خاموش می گردد. همان طور که آب از منبع انبساط بسته خارج می گردد، فشار آب در منبع تحت فشار کاهش می یابد. از آنجا که منبع تحت فشار حاوی هوا است، فشار هوا نیز کاهش می یابد. در منبع انبساط بسته، فشار آب و فشار هوا در هر زمان برابر هستند.

   یک سوئیچ یا کلید کنترل فشار، معمولا بر روی منبع تحت فشار یا در نزدیکی آن نصب شده است. این سوئیچ هنگامی که افت فشار را حس کرد به پمپ آب فرمان می دهد تا روشن شود و دوباره منبع تحت فشار را از آب پر کند. پمپ آب که در کنار منبع انبساط بسته قرار گرفته، آب را از مخزن آب یا لوله آب شهر گرفته و به درون منبع تحت فشار و همین طور به لوله کشی ساختمان به صورت همزمان هدایت می نماید. سوئیچ کنترل فشار، زمانی که فشار آب در منبع انبساط بسته به مقدار معینی برسد پمپ آب را خاموش می کند.

چگونه می توان ترکیدگی تیوپ منبع انبساط بسته را تعمیر کرد؟

تشخیص ترکیدگی تیوپ منبع تحت فشار

  • اگر آب از پین شیر سوزنی خارج شد تیوپ پاره شده
  • خروج هوا همراه آب از شیرآلات ساختمان
  • عدم خروج آب از منبع تحت فشار با وجود پر یا نیمه پر بودن منبع تحت فشار از آب

بر روی منبع انبساط بسته یک شیر سوزنی وجود دارد که از این شیر هوا به داخل تیوپ تزریق شده یا از آن خارج می گردد. اگر کلاهک روی این شیر سوزنی را بردارید و پین وسط شیر سوزنی را فشار دهید هوای داخل تیوپ تخلیه می گردد.

هیچگاه در حالت عادی و هنگامی که سیستم آبرسانی با پمپ آب در حال فعالیت است، پین را پایین نگه ندارید یا شارژ هوای آن را خالی نکنید، اما در صورتی که احساس کردید مشکلی در کارکرد سیستم پیش آمده می توانید با تست منبع انبساط بسته از سالم بودن آن مطمئن شوید.

برای تست منبع تحت فشار می توانید پین شیر سوزنی را فشار دهید، اگر همراه با هوا، آب از دهانه شیر خارج شد مشخص می شود که تیوپ منبع انبساط بسته ترکیده یا سوراخ شده است و آب به داخل تیوپ نشت کرده است. در این حالت منبع تحت فشار شما نیاز به تعمیر دارد.

علامت دوم ترکیدگی تیوپ منبع تحت فشار: در صورتی که هوا همراه با آب از خروجی ها و شیرآلات در سیستم لوله کشی به بیرون فوران کند علت آن می تواند ترکیدگی یا سوراخ شدن تیوپ منبع تحت فشار باشد. زیرا هوای داخل تیوپ به داخل سیستم لوله کشی وارد شده و با فشاری که دارد موجب ایجاد چنین پدیده ای می گردد.

سومین نشانه ترکیدگی تیوپ منبع انبساط بسته: اگر منبع آب پر یا تقریبا پر باشد ولی آب از منبع خارج نشود آنگاه تیوپ منبع تحت فشار ممکن است مسیر خروجی آب را در پایین منبع مسدود کرده باشد. تیوپ منبع انبساط بسته ای که ترکیده یا سوراخ باشد می تواند به پایین منبع سقوط کند و مانع خروج آب از منبع تحت فشار گردد. در نتیجه هیچ فشار آبی در شیر آلات ساختمان وجود ندارد و منبع انبساط بسته قادر نیست آب درون خود را تخلیه نماید.

تفاوت منبع تحت فشار آب دارای تیوپ و منبع تحت فشار آب بدون تیوپ

   منبع تحت فشار که دارای تیوپ است شارژ هوای منبع را در قسمت بالای منبع انبساط فولادی ذخیره می کند. آب در منبع تحت فشار در خارج از یک تیوپ لاستیکی در پایین مخزن ذخیره می شود.

تفاوت منبع تحت فشار تیوپی با دیافراگمی بدون تیوپ

   در منبع تحت فشار بدون تیوپ فولادی از یک مخزن فولادی برای نگه داشتن هوا و تامین آب استفاده می کنند. داخل منبع تحت فشار فولادی بدون تیوپ ممکن است با لایه ای پوشش داده شود تا مقاومت آن در برابر خوردگی و عمر مخزن آب افزایش یابد. در منبع تحت فشار آب بدون تیوپ، به دلیل اینکه آب و هوا در یک ظرف قرار می گیرند و با هم تماس مستقیم دارند، در طول زمان فشار هوای داخل منبع انبساط بسته از دست می رود زیرا هوا به داخل آب جذب می شود و نیاز است که هوای داخل منبع تحت فشار را دوباره شارژ نماییم.

   اما مشکلی که در منبع انبساط بسته ایجاد می گردد ترکیدگی یا سوراخ شدن تیوپ منبع تحت فشار است که موجب کاهش شدید فشار آب یا قطعی آن و همچنین کوتاه شدن سیکل کارکرد پمپ آب می شود. برای بعضی از منابع تحت فشار امکان تعویض تیوپ آن وجود دارد و می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. نکاتی که در ادامه برای شما بیان می کنیم می تواند برای تعویض تیوپ منبع انبساط بسته برای شما مفید باشد.

برای خرید تیوپ منبع تحت فشار با ما تماس بگیرید.

فروش تیوپ منبع تحت فشار
فروش تیوپ منبع تحت فشار

تعمیر تیوپ مخزن تحت فشار

   در این مقاله، تعمیر یا جایگزینی تیوپ منبع تحت فشار آب توصیف می شود. ما توضیح می دهیم که چگونه ترکیدن یا سوراخ شدن تیوپ منبع تحت فشار باعث ایجاد مشکل در کارکرد پمپ آب و سیستم آبرسانی می گردد و نشان خواهیم داد که چگونه این مشکل را حل کنید.

تعمیر ترکیدگی تیوپ منبع تحت فشار

  بعضی از افراد توصیه می کنند که تیوپ منبع تحت فشار را تعویض کنید زیرا نتیجه این کار می تواند برای شما رضایت بخش باشد. معمولا هنگامی یک تیوپ منبع تحت فشار آب پاره می شود و آب وارد قسمت های دیگر مخزن فولادی می گردد تیوپ به پایین منبع انبساط بسته سقوط می کند و مانع تخلیه آب از منبع می گردد. در این حالت برای پمپ آب نیز غیرممکن است تا بتواند آب به داخل منبع انبساط بسته تزریق کند و حتی اگر چنین کاری انجام شود تیوپ سقوط کرده به هم چسبیده است و به همین دلیل مقدار خیلی کمی آب وارد آن می شود و اگر مصرف کننده شیر آب را باز کند پمپ در فواصل زمانی کوتاهی خاموش و روشن می گردد.

تعمیر و تعویض تیوپ منبع تحت فشار آب:

همانطور که در بالا ذکر شد، ممکن است تیوپ پاره شده به خروجی آب بچسبد و مانع از بیرون آمدن آب از منبع انبساط بسته شود. در نتیجه سیکل پمپ آب کم خواهد شد. در هر صورت حجم آب خروجی کاهش می یابد و احتمال این که منبع انبساط بسته زودتر پوسیده شود وجود خواهد داشت.

یکی از مشتریان، مشکل پیش آمده برای مخزن تحت فشار را به صورت زیر بیان می کند:

«سیکل کاری پمپ آب به طور عجیبی کوتاه شده بود. بنابراین من تصمیم گرفتم منبع تحت فشار آب را تخلیه کنم و فشار آن را اندازه بگیرم. فشار صفر بود. در این حالت دوباره به منبع انبساط بسته به میزان استاندارد هوا تزریق کردم. سیکل کاری پمپ آب کمی بهتر شد اما پس از گذشت چند روز دوباره به حالت قبل برگشت. بنابراین دوباره منبع تحت فشار را تخلیه و فشار آن را اندازه گیری کردم. فشار صفر شده بود. دوباره به منبع تحت فشار، هوا تزریق کردم ولی این بار با فشار بیشتر تا تمام آب درون آن خالی شود. پس از این کار منبع تحت فشار را تکان دادم اما انگار منبع انبساط بسته هنوز پر از آب بود و صدای آب از داخل آن به گوش می رسید. من فقط قادر به دریافت درصد کمی از آب داخل منبع انبساط بسته بودم. تنها نتیجه ای که می توانستم از این شرایط بگیرم این بود که تیوپ منبع انبساط بسته ترکیده است و همین باعث شده مسیر خروجی آب بسته شود. (البته گاهی اوقات مسیر خروجی به وسیله رسوبات مسدود می شود که بحثی جداگانه دارد) در هر صورت یک منبع انبساط بسته جدید نصب کردم و مشکل برطرف شد

برای آگاهی از قیمت روز تیوپ منبع انبساط  با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

این مشتری لازم بود که تیوپ منبع تحت فشار خود را تعویض کند یا به توصیه اکثر لوله کش ها کل منبع انبساط بسته را تعویض نماید. شما هم به راحتی می‌توانید عملیات تعویض تیوپ منبع انبساط بسته را انجام دهید.

توضیحات تعویض تیوپ منبع انبساط بسته:

   در برخی از منابع تحت فشار آب، قطعات منبع انبساط بسته می تواند از هم جدا شود و تیوپ جایگزین گردد. ممکن است از لوله کش خود بخواهید که این تعمیر را قبل از این که به فکر جایگزینی کل منبع تحت فشار بیفتد انجام دهد. تعویض تیوپ منبع انبساط بسته شامل تخلیه آب از سیستم و منبع تحت فشار است مانند زمانی که بخواهید کل منبع تحت فشار را تعویض کنید.

  بعضی از تامین کنندگان پیشنهاد می دهند که برای بعضی از منابع انبساط بسته و مخازن هیدروپنوماتیک می توانید تیوپ جدید را جایگزین تیوپ خراب شده نمایید و دیگر نیازی به تعویض منبع تحت فشار نیست. جایگزینی تیوپ منبع انبساط بسته بسیار آسان است فقط باید به صورت گام به گام پیش بروید.

با جدا کردن منبع انبساط بسته از سیستم شروع کنید. کلاهک شیر سوزنی را بردارید و پین آن را فشار دهید تا هوای داخل مخزن به طور کامل خالی شود. سپس منبع تحت فشار را روی زمین بخوابانید تا آب داخل آن نیز تخلیه گردد.

پس از آن مهره های فلنج را از انتهای منبع باز کنید. اتصال فلنج را باز کرده و آن را از منبع انبساط بسته جدا نمایید. تیوپ را در حال پیچاندن از بدنه فلزی منبع تحت فشار خارج نمایید. اطمینان حاصل نمایید که مهره و اتصالات سیستم را در جای امنی نگه می دارید تا گم نشوند.

اتصال پایین سیستم را تمیز کنید. سپس محل نصب تیوپ را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ لبه تیزی وجود ندارد که باعث بریدگی تیوپ و دست شما شود.

داخل منبع تحت فشار را برای وجود لبه های تیز، رسوبات و رطوبت بررسی نمایید. هر لبه تیزی باید هموار شود یا به وسیله کاغذ سمباده از بین برود. این کار باعث جلوگیری از صدمه به تیوپ جدید منبع انبساط بسته خواهد شد.

  تیوپ جدید را از جعبه خارج کرده و قبل از نصب در داخل منبع تحت فشار آن را از نظر داشتن پارگی یا سوراخ بررسی کنید. تیوپ را در حالی که لوله کرده اید ضمن پیچاندن ، داخل بدنه فلزی مخزن وارد کنید.  اتصال پایینی تیوپ را از انتها به بیرون می کشیم و فلنج را طوری قرار می دهیم که به خوبی لبه های تیوپ را پوشش دهد. در ادامه ضمن چفت نمودن اتصال فلنچ  روی دهانه محفظه فلزی انداخته و مخزن را دوباره به پهلو می خوابانیم تا پیچاندن و سفت کردن مهره های فلنج به خوبی انجام شود. سپس مهره ای که فلنج را نگه می دارد به صورت ضربدری با آچار مخصوص محکم می کنیم.

   عملیات نصب تیوپ راحت تر انجام گیرد. منبع تحت فشار زا به کمک کمپرسور به اندازه کافی با هوا پر می کنیم. فشار باد باید 10% کمتر از فشار استارت پمپ باشد. مب توانید در آپاراتی ها این کار را انجام دهید.  اتصال خروجی منبع را با نوار تفلون می پیچانیم تا بعد از اتصال به پنج راهی یا شیلنگ اتصال به خوبی درزگیری و آب بندی شوند.۲۴ ساعت پس از نصب منبع تحت فشار، مطمئن شوید که فشار داخل منبع انبساط بسته تغییری نکرده است و هر ۶ ماه یک بار فشار منبع را چک کنید.

اگر قصد خرید و تعویض تیوپ منبع تحت فشار  را دارید می توانید برای دریافت اطلاعات محصولات و آگاهی از قیمت تیوپ منبع انبساط بسته با ما تماس بگیرید. به زودی فروش تیوپ منبع تحت فشار در سایت مخزن آب دات کام آغاز خواهد شد.

 

پرسش های متداول

چطور از ترکیدگی تیوپ منبع تحت فشار خود مطلع شویم؟

1- اگر آب از پین شیر سوزنی خارج شد تیوپ پاره شده 2- خروج هوا همراه آب از شیرآلات ساختمان 3- عدم خروج آب از منبع تحت فشار با وجود پر یا نیمه پر بودن منبع تحت فشار از آب

چگونه تیوپ منبع انبساط بسته را تعویض کنیم؟

منبع تحت فشار را از سیستم لوله کشی جدا کنید _ کلاهک شیر هوای سوزنی را بردارید و پین آن را فشار دهید تا هوا تخلیه گردد _ منبع را روی زمین بخوابانید تا آب داخل آن کامل تخلیه گردد _ پس ار آن کانکتور و فلنج را از انتهای منبع باز کنید _ تیوپ را بیرون بکشید _ داخل منبع فلزی و همچنین لبه ها را به کمک سمباده هر گونه ناصافی را از بین ببرید _ مخزن را دوباره به پهلو می خوابانیم تا عملیات نصب تیوپ راحت تر انجام گیرد… (ادامه در مقاله)

 

Summary
product image
Aggregate Rating
3 based on 23 votes
Brand Name
مخزن آب دات کام
Product Name
تیوپ مخزن تحت فشار
Price
IRR 1400000
Product Availability
Available in Stock

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *