بروزرسانی:سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

تیوپ منبع تحت فشار

فروش تیوپ منبع تحت فشار

“…. چه اشکالاتی ممکن است برای منبع انبساط بسته تیوپ دار رخ دهد؟ پارگی تیوپ منبع تحت فشار چه زمانی رخ می دهد؟ چگونه تیوپ مخزن تحت فشار را تعویض کنم؟….”        ما در این مقاله به همه این سوالات پاسخ می دهیم

تیوپ منبع تحت فشار

   اگر شما در خانه ای زندگی می کنید که سیستم آبرسانی آن خانه دارای منبع انبساط بسته است لازم است چند نکته را درباره منبع انبساط بسته بدانید. در طول سال های گذشته چندین نوع مختلف از منبع تحت فشار به بازار معرفی شده است. مدل های جدید منبع انبساط بسته نسبت به مدل های قدیمی بهبود یافته اند. ممکن است شما یک مدل قدیمی از منبع تحت فشار داشته باشید یا منبع تحت فشار سیستم آبرسانی شما نشانه هایی از خرابی و ایراد داشته باشد. در ادامه به شما توضیح می دهیم که چند نوع منبع تحت فشار داریم و ساختار هر کدام چگونه است.

تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید

منبع تحت فشار چیست؟

   برای کسانی که در آپارتمان ها یا ساختمان های چند طبقه زندگی می کنند داشتن یک سیستم آبرسانی قوی و با کیفیت ضروری است. پمپ آب در کنار منبع انبساط بسته، فشار مناسب را برای طبقات و واحد های مختلف تامین می کنند. یک پمپ خوب به یک منبع تحت فشار خوب متصل است. این منبع تحت فشار که به وسیله پمپ از آب پر می شود به عنوان یک منبع ذخیره آب تحت فشار عمل می کند. در منبع تحت فشار علاوه بر آب، هوا نیز وجود دارد و این فشار هواست که باعث می گردد منبع انبساط بسته ای که از آب پر شده بتواند آب را به نقاط مختلف ساختمان هدایت نماید. همچنین هوای داخل منبع تحت فشار به پمپ، سیگنال ارسال می کند و خبر می دهد که سطح آب داخل منبع انبساط بسته کم شده و باید دوباره پر شود، در این هنگام پمپ شروع به کار می کند و منبع تحت فشار دوباره از آب پر می شود.

منبع تحت فشار بالنی یا تیوپ دار

   مانند منبع انبساط بسته دیافراگمی، مخزن تحت فشار تیوپی یا بالنی از دو قسمت مجزا تشکیل شده است که یک بخش برای هوای فشرده و دیگری برای آب استفاده می شود. تیوپ مانند یک بالن است که پر از آب می شود و وقتی مقدار آب به میزان معینی رسید به وسیله سوئیچ فشار، فرمان قطع به پمپ آب ارسال می گردد. منبع انبساط بسته تیوپ دار یا بالنی گزینه مناسبی برای افرادی است که نگران پارگی دیافراگم منبع انبساط دیافراگمی هستند. یک مزیت دیگر که منابع انبساط بالنی دارند این است که تیوپ بعضی از آن ها را می شود تعویض نمود و دیگر نیازی نیست که کل منبع تحت فشار را تعویض کنید.

ساختار منبع انبساط بسته

جزئیات منبع تحت فشار دارای تیوپ داخلی:

   در این مطلب قسمت های داخلی یک منبع انبساط بسته تیوپ دار را معرفی کرده و درباره آن ها توضیح می دهیم. منبع انبساط بسته در واقع از سه بخش مجزا تشکیل شده است که در ادامه این قسمت ها را معرفی خواهیم نمود.

پوسته منبع انبساط بسته: این پوسته همان چیزی است که شما ظاهر منبع انبساط را می بینید که از جنس فلزی دارد و تیوپ در داخل آن قرار می گیرد.

تیوپ یا بالن : از جنس لاستیک کائوچویی انعطاف پذیر است که به وسیله ورود آب به داخل آن حجمش زیاد می شود و به سمت بالای منبع انبساط بسته فشار می آورد و از طرف دیگر هوایی که داخل منبع تحت فشار قرار دارد به سمت پایین فشار وارد می کند. تیوپ کائوچویی به وسیله فلنج به پوسته منبع تحت فشار محکم می شود.

فضای خالی : که شامل فضای خارج تیوپ منبع انبساط بسته است. هنگامی که تیوپ منبع تحت فشار با آب پر می شود هوای اطراف تیوپ فشرده می گردد. هوا از طریق یک شیر سوزنی که در بالای مخزن تعبیه شده است وارد پوسته منبع تحت فشار می گردد یا از آن خارج می شود.

همانطور که آب وارد تیوپ منبع انبساط بسته می شود، تیوپ لاستیکی را به سمت بالا و به طرف قسمت گنبدی شکل حرکت می دهد. هنگامی که تیوپ منبع انبساط بسته به میزان حداکثر از آب پر شد، تقریبا دو سوم از فضای داخل منبع تحت فشار را اشغال می کند.

وقتی تیوپ منبع انبساط بسته پر از آب است، هوای بالای تیوپ در ناحیه فوقانی منبع تحت فشار قرار می گیرد. هدف از اینکه قسمت بالایی منبع تحت فشار به شکل محدب یا گنبدی شکل ساخته شده، این است که از گسترش بیش از حد و پاره شدن تیوپ منبع تحت فشار هنگامی که آب به وسیله پمپ به داخل تیوپ منبع انبساط بسته فرستاده می شود جلوگیری نماید.

 در زیر دریچه و کلاهک سیاه رنگی که روی منبع تحت فشار قرار گرفته خروجی هواست که به وسیله یک شیر سوزنی مسدود می گردد و  از طریق این شیر فشار هوای داخل منبع تحت فشار تنظیم می گردد.

برای آگاهی از قیمت فروش تیوپ منبع انبساط بسته در کرمان با کارشناسان ما تماس بگیرید. شماره تماس : 44548922-021 (10 خط)

قیمت منبع تحت فشار

لیست قیمت منبع تحت فشار – این مخازن با عناوینی همچون مخزن تحت فشار، منبع انبساط بسته یا مخزن تحت فشار پمپ آب نیز شناخته می شود.

چه اشکالاتی ممکن است برای منبع انبساط بسته تیوپ دار رخ دهد؟

    مشکلات فشار آب یا سیکل های کوتاه پمپ آب با منبع تحت فشار بالنی معمولا به ایجاد مشکل در کنترل پمپ می انجامد. سوراخ شدن تیوپ منبع انبساط بسته می تواند با جایگزین شدن یک تیوپ جدید و یا تعویض کل منبع تحت فشار بر طرف شود.

پارگی تیوپ منبع تحت فشار : در صورتی که تیوپ حاوی آب در منبع انبساط بسته بترکد باعث عدم خروج آب از منبع، کوتاه شدن چرخه کار پمپ آب و روشن و خاموش شدن پمپ در فواصل زمانی کوتاه می گردد. در این حالت آب از قسمت پاره شده تیوپ وارد بخش هوای فشرده مخزن انبساط بسته می گردد و بیشتر و بیشتر جایگزین هوای داخل آن می شود تا جایی که در نهایت تیوپ منبع انبساط بسته به کف منبع تحت فشار سقوط می کند.

   تیوپ منبع انبساط بسته ممکن است در اثر فرسودگی، نقص داخلی یا اشکال در سوئیچ فشار بترکد. اشکال در سوئیچ فشار ممکن است باعث شود تا آب بیشتری نسبت به میزان استاندارد وارد تیوپ منیع انبساط بسته گردد و موجب ترکیدگی تیوپ شود. البته این اتفاق تقریبا غیر ممکن است زیرا فشار قسمت هوای فشرده و فشار قسمتی که در آن آب ذخیره می شود معمولا یکسان است.

برای دریافت لیست قیمت تیوپ منبع تحت فشار در کرمان با ما تماس بگیرید.

تیوپ منبع تحت فشار معیوب: اگر تیوپ حاوی آب منبع تحت فشار معیوب باشد آنگاه ممکن است در داخل منبع انبساط بسته جمع شود و در نتیجه باعث روشن و خاموش شدن پشت سرهم پمپ آب گردد. یک تیوپ جمع شده، از ورود آب به منبع تحت فشار جلوگیری می کند. مقدار آب قابل توجهی در منبع انبساط بسته وجود نخواهد داشت و به همین دلیل آب درون منبع سریعا تخلیه می شود.

ایجاد سوراخ در تیوپ منبع انبساط بسته: اگر تیوپ منبع تحت فشار دچار ترکیدگی نشود اما روزنه ای روی آن ایجاد گردد، به دلیل نفوذ آب به قسمت هوای فشرده، فشار هوای داخل منبع انبساط بسته بیشتر از فشار استاندارد مي شود و همچنين منجر به كاهش سیکل پمپ آب و فشار آب خروجی از شیرآلات ساختمان می گردد. در این حالت با باز کردن شیرهای آب، هوا نیز همراه با آب با فشار خارج می شود.

برای آگاهی از قیمت روز تیوپ منبع انبساط در کرمان با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

پاسخ سوالاتی که مشتریان گرامی از ما پرسیده اند :

سؤال : آیا آب داخل قسمت هوا می شود یا هوا به قسمتی که آب هست نفوذ می کند؟

پاسخ : اگر تیوپ داخل منبع انبساط بسته سوراخ شود آب به قسمتی که در آن هوا هست نفوذ خواهد کرد. این اتفاق باعث می شود که آب درون منبع تحت فشار به سختی از آن خارج شود و یا اصلا خارج نشود. خارج نشدن آب می تواند به دلیل سقوط و چسبیدن تیوپ به قسمت ورود و خروخ منبع تحت فشار باشد.

سؤال : چرا ما فقط به فشار سنج منبع تحت فشار نگاه نمی کنیم تا ببینیم آیا در مخزن آب وجود دارد یا خیر؟

پاسخ : ما این کار را انجام می دهیم اما چون برخی عوامل و خرابی فشارسنج منبع انبساط بسته می تواند موجب نشان دادن عدد غلط شود، نباید فقط به خواندن عدد فشارسنج اکتفا کنیم.

سؤال : منبع تحت فشار آب خالی است یا تقریبا خالی است اما هنگامی که پمپ شروع به کار می کند آب وارد منبع تحت فشار نمی شود. علت آن چیست؟

پاسخ :  اگر پمپ آب شروع به کار کند اما هیچ آبی وارد منبع انبساط بسته نشود، مشکل می تواند سقوط تیوپ به کف منبع انبساط بسته به علت پارگی و گرفتن خروجی آب باشد. همچنین ممکن است یک مشکل دیگر مانند پمپ آب معیوب، یک نشتی لوله آب یا علل دیگری برای عدم ورود آب به منبع تحت فشار وجود داشته باشد.

نکته ای که برای خرید منبع انبساط بسته باید در نظر داشته باشید

   خرید منبع تحت فشار مناسب برای داشتن فشار آب ثابت در کل خانه شما ضروری است. یک منبع انبساط بسته کوچک به احتمال زیاد باعث می شود پمپ شما به طور مداوم کار کند یا مرتبا روشن و خاموش گردد این مورد می تواند منجر به سایش زودرس یا نیاز به جایگزینی پمپ آب شود. منبع انبساط بسته ای که برای خانه شما خیلی بزرگ است می تواند آب را به مدت طولانی در خود نگه دارد و ممکن است طمع و مزه آب عوض شود. پس با در نظر گرفتن مقیاس خانه و ساختمانی که در آن زندگی می کنید منبع تحت فشار در سایز مناسب را خریداری نمایید.

تعویض تیوپ منبع انبساط بسته:

  1. منبع تحت فشار را از سیستم لوله کشی جدا کنید.
  2. کلاهک شیر هوای سوزنی را بردارید و پین آن را فشار دهید تا هوا تخلیه گردد.
  3. منبع را روی زمین بخوابانید تا آب داخل آن کامل تخلیه گردد.
  4. پس ار آن کانکتور و فلنج را از انتهای منبع باز کنید.
  5. تیوپ را بیرون بکشید.
  6. داخل منبع فلزی و همچنین لبه ها را به کمک سمباده هر گونه ناصافی را از بین ببرید.
  7. مخزن را دوباره به پهلو می خوابانیم تا عملیات نصب تیوپ راحت تر انجام گیرد.
  8. تیوپ جدید را داخل محفظه فلزی قرار دهید.
  9. اطمینان حاصل کنید که تیوپ در داخل منبع انبساط بسته به درستی قرار گرفته و پیچ نخورده باشد.
  10. اتصال فلنچ را روی تیوپ انداخته دهانه آن را کمی بیرون می کشیم.
  11. فلنج را طوری قرار می دهیم که به خوبی لبه های تیوپ را بپوشاند تا پس از بستن پیچها منبع آب بند شود.
  12. مهره ای که فلنج را نگه می دارد به صورت ضربدری با آچار مخصوص محکم می کنیم.
  13. دور اتصالات پایین سیستم را با نوار تفلون می پیچانیم تا درزگیری و آب بندی شوند

    تیوپ جدید را از جعبه خارج کرده و قبل از نصب در داخل منبع تحت فشار آن را از نظر داشتن پارگی یا سوراخ بررسی کنید. اتصال فلنچ را روی تیوپ انداخته و به قسمت باز پایین هدایت می کنیم. اتصال پایینی تیوپ را از انتها به بیرون می کشیم و فلنج را طوری قرار می دهیم که به خوبی لبه های تیوپ را پوشش دهد. مخزن را دوباره به پهلو می خوابانیم تا عملیات نصب تیوپ راحت تر انجام گیرد. سپس مهره ای که فلنج را نگه می دارد به صورت ضربدری با آچار مخصوص محکم می کنیم. دور اتصالات پایین سیستم را با نوار تفلون می پیچانیم تا درزگیری و آب بندی شوند و سپس اتصالات دیگری که به انتهای منبع تحت فشار وصل می گردد متصل می کنیم. اطمینان حاصل کنید که تیوپ در داخل منبع انبساط بسته به درستی قرار گرفته و پیچ نخورده باشد.

   پوشش روی منبع تحت فشار را دوباره نصب کرده و منبع را با فشار استاندارد از هوا پر کنید. در این حالت کار تعویض تیوپ منبع تحت فشار تمام شده است و منبع انبساط بسته آماده است تا دوباره وارد مدار شود. ۲۴ ساعت پس از نصب منبع تحت فشار، مطمئن شوید که فشار داخل منبع انبساط بسته تغییری نکرده است و هر ۶ تا ۱۲ ماه یک بار فشار منبع را چک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تعویض تیوپ مخزن تحت فشار به این مقاله مراجعه فرمایید.

  1. تیوپ منبع تحت فشار 24 لیتری F90/120
  2. تیوپ منبع تحت فشار 24 لیتری F80/110
  3. تیوپ منبع تحت فشار 35/50 لیتری F90/120
  4. تیوپ منبع تحت فشار 35/50 لیتری F80/110
  5. تیوپ منبع تحت فشار 35/50 لیتری دنباله دار F80/110
  6. تیوپ منبع تحت فشار 50/80 لیتری دنباله دار F80/110
  7. تیوپ منبع تحت فشار 50/80 لیتری F80/110
  8. تیوپ منبع تحت فشار 80 لیتری دنباله دار F90/120
  9. تیوپ منبع تحت فشار 80 لیتری دنباله دار F90/120
  10. تیوپ منبع تحت فشار 80/100 لیتری دنباله دار F80/110
  11. تیوپ منبع تحت فشار 80/100 لیتری سوراخ دار F80/110
  12. تیوپ منبع تحت فشار 80/100 لیتری F80/110
  13. تیوپ منبع تحت فشار 100/150 لیتری سوراخ دار F90/120
  14. تیوپ منبع تحت فشار 100/150 لیتری سوراخ دار F80/110
  15. تیوپ منبع تحت فشار 100/150 لیتری دنباله دار F90/120
  16. تیوپ منبع تحت فشار 100/150 لیتری دنباله دار F80/110
  17. تیوپ منبع تحت فشار 150/200 لیتری سوراخ دار F80/110
  18. تیوپ منبع تحت فشار 150/200 لیتری سوراخ دار F150/200
  19. تیوپ منبع تحت فشار 150/200 لیتری F80/110
  20. تیوپ منبع تحت فشار 200/300 لیتری سوراخ دار F150/200
  21. تیوپ منبع تحت فشار 200/300 لیتری F150/200
  22. تیوپ منبع تحت فشار 500/750 لیتری F150/200

 

 

پرسش های متداول

چگونه تیوپ منبع تحت فشار را تعویض کنیم؟

منبع تحت فشار را از سیستم لوله کشی جدا کنید _ کلاهک شیر هوای سوزنی را بردارید و پین آن را فشار دهید تا هوا تخلیه گردد _ منبع را روی زمین بخوابانید تا آب داخل آن کامل تخلیه گردد _ پس ار آن کانکتور و فلنج را از انتهای منبع باز کنید _ تیوپ را بیرون بکشید _ داخل منبع فلزی و همچنین لبه ها را به کمک سمباده هر گونه ناصافی را از بین ببرید … (ادامه در مقاله)

چه مشکلاتی ممکن است برای منبع انبساط بسته تیوپ دار رخ دهد؟

خرابی فشار سنج _ سوراخ شدن و پوسیدگی بدنه _ نشتی آب از اتصالات فلنج _ پارگی تیوپ منبع تحت فشار _ تیوپ منبع تحت فشار معیوب _ ایجاد سوراخ در تیوپ منبع انبساط بسته

منبع تحت فشار چیست؟ و چه کارایی دارد؟

منبع تحت فشار به وسیله پمپ از آب پر می شود به عنوان یک منبع ذخیره آب تحت فشار عمل می کند. در منبع تحت فشار علاوه بر آب، هوا نیز وجود دارد و این فشار هواست که باعث می گردد تیوپی که از آب پر شده بتواند آب را به نقاط مختلف ساختمان هدایت نماید. و پمپ آب برای هر بازو بسته شدن شیر آب نیاز به فعال شدن نداشته باشد.

 

Summary
Review Date
Reviewed Item
تیوپ منبع تحت فشار
Author Rating
51star1star1star1star1star

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *