بروزرسانی:پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ضد عفونی کردن کفش ها با استفاده از وان پلاستیکی

ضد عفونی کردن کفش ها با استفاده از وان پلاستیکی

  کفش ها به دلیل تماس با زمین و سطوح آلوده، همواره به عنوان یکی از دلایل ورود آلودگی ها، میکروب ها و ویروس ها به داخل مجتمع ها شناخته می شوند. با شیوع ویروس کرونا اهمیت این موضوع بسیار بیشتر از قبل شده است و بسیاری به دنبال راه چاره برای این موضوع هستند. ما در این مقاله ابتدا راه حل های کلی جلوگیری از گسترش آلودگی توسط کفش ها را بیان کرده و سپس یک راه بسیار ساده و ارزان برای ضد عفونی کردن کفش ها با استفاده از وان پلاستیکی را معرفی خواهیم کرد تا با کمترین زحمت و در سریعترین زمان ممکن بتوان پیش از ورود به این مجتمع ها کف کفش ها را به طور کامل ضد عفونی کرد.

  با توجه به تحقیقاتی که تا به امروز انجام شده ویروس کرونا در کف کفش ها می تواند بین سه تا پنج روز باقی بماند. اگرچه انتقال این ویروس عموماً از طریق هوا اتقال داده می شود ولی با این حال در صورتی که این ویروس از طریق کفش ها به داخل مکان های سربسته انتقال داده شود امکان انتقال آن در هوای سربسته نیز وجود دارد.

  البته تا پیش از این اعلام شده بود که امکان انتقال آلودگی توسط کفش‌ها تنها در صورتی خواهد بود که پس از تماس دست با کفش‌ها، دست‌ها با دهان، بینی و یا صورت تماس پیدا کنند. لذا شستن کفش‌های قابل شست‌وشو توصیه شده بود اما با این حال بسیاری از کارشناسان امکان انتقال این ویروس از طریق کفش ها و با روش های دیگر مانند جریان هوا را نیز محتمل می دانند.

   در مطالعه انجام شده توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا در بیمارستانی در ووهان چین مشخص شد، ویروس کرونای جدید می‌تواند روی کفش باقی بماند و کف کفش نیمی از کارمندان بخش درمانی آلوده به ویروس کرونا بود.

راه کارهای کلی به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی توسط کفش‌ها:

کفش‌هایی که در بیرون از آنها استفاده شده در خارج از منزل نگهداری شود.

• در محیط های اداری و تجاری پیش از ورود به فضاهای سربسته کفش ها در محل ورودی ضد عفونی شوند.

  کفش هایی مورد استفاده قرار بگیرند که بتوان به راحتی آنها را شستشو داد.

 در صورت استفاده از دستمال‌های الکلی و یا اسپری الکل حداقل ۷۰ درصد، اجازه دهید تا الکل برای چند دقیقه بر روی کفش باقی بماند تا از ضدعفونی شدن آن اطمینان حاصل شود.

 در برخی منابع استفاده از دستمال برای ضدعفونی کردن به دلیل پخش بیشتر آلودگی توصیه نشده است.

علاوه بر آن، استفاده از سایر محلول‌های ضدعفونی‌کننده سطوح وایتکس ( آب ژاول یا هایپوکلریت سدیم) رقیق شده نیز ذکر شده است.

 در صورت امکان برای شستن کفش‌ها از ماشین لباسشویی با آب گرم استفاده کنید.

 دست‌های خود را بعد از لمس کفش‌ها به خوبی شسته و مرتبا از ضدعفونی‌کننده بر روی سطوح جاکفشی استفاده کنید.

 تا حد امکان از پوشیدن کفش بنددار که مجبور به باز و بسته کردن مکرر آن‌ها و تماس دست با بند کفش‌هاست خودداری کنید.

ضد عفونی کردن کفش ها با استفاده از وان پلاستیکی

  روش کار بسیار ساده است. یک وان پلاستیکی با ابعاد مناسب که ترجیحاً ارتفاع کمی داشته باشد انتخاب می شود. کف آن ابر یا اسنفنج فشرده قرار داد میشود و سپس محصول ضد عفونی کننده داخل آن ریخته می شود. مقدار این محلول نیاز نیست که زیاد باشد فقط به میزانی باشد که کل سطح ابر یا اسفنج را در بر بگیرد و نباید به داخل کفش نفوذ کند.

ضد عفونی کردن کفش با وان پلاستیکی
وان پلاستیکی 60 لیتری به دلیل ابعاد مناسب و ارتفاع کوتاه یکی از پرطرفدارترین وان های پلاستیکی برای ضد عفونی کردن کفش در ورودی های مجتمع ها می باشد

  برای ساخت این محلول مثلا می توان از مخلوط 10 درصد محلول هیپوکلریت سدیم ( وایتکس ) و 90 درصد آب استفاده نمود. توجه فرمایید این قبیل محلولهای ضد عفونی کننده به دلیل قدرت اکسایندگی بالا ، خاصیت رنگبری هم دارند و بهتر است فقط قسمت لاستیکی کفش در تماس با این مایع باشد. یعنی ارتفاع مایع ضد عفونی کنند در وان به اندازه ای باشد که در تماس با رویه کفش قرار نگیرد. رویه چرمی کفش را با محلول الکل 70 درصد تمیز نمایید.

  لازم به ذکر است که تاثیر محلول ضد عفونی کننده به دلیل باز بودن درب وان و فرار بودن آنها بعد از مدت زمانی کم خواهد شد و به همین دلیل باید هر چند وقت یکبار تجدید شوند و محلول ضد عفونی کننده به آن اضافه شود.

  مزایای استفاده از این روش این است که دیگر نیازی نیست فرد با کفش تماسی داشته باشد. تنها یک وقفه کوتاه در درب ورودی به مجتمع خواهد داشت و پس از رفتن به داخل وان و آغشته کردن کف و دور آن از وان پلاستیکی خارج شده و به مسیر خود ادامه می دهد.

برای خرید وان پلاستیکی مناسب ضد عفونی کردن کفش ها کلیک نمایید و یا با شماره (10 خط) 02144548922 تماس حاصل نمایید

وان پلی اتیلن

وان پلاستیکی 60 لیتر

801,200 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *