بروزرسانی:شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

هر آنچه باید از مخزن‌های پلی اتیلن حجیم و فوق حجیم بدانید

مخزن پلی اتیلن حجیم و فوق حجیم

مخزن حجیم پلی ‌اتیلن چیست؟

   مخازن حجیم و فوق حجیم پلی‌اتیلن برای نگهداری و ذخیره آب و سایر سیالات سازگار با پلی اتیلن مورد استفاده می باشند. این مخازن در اشکال و ابعاد و حجم‌های متنوعی در تولید می شوند. یکی از بهترین ویژگی‌های مخازن پلی اتیلن این است که نسبت به دیگر مخازنی که از جنس‌های دیگر ساخته می‌شوند، قیمت بسیار مناسبتری دارند و به راحتی می‌توان آنها را تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد. این مخازن پلی‌ اتیلنِ حجیم با بیشتر مایعات سازگار هستند و در هر صنعتی از کشاورزی گرفته تا کسب و کارهای  صنعتی و نیمه صنعتی و به عنوان ذخیره آب مجتمع های بزرگ مسکونی از آنها استفاده نمود. با توجه به موادِ منعطفی که در ساخت مخازن پلی اتیلن استفاده می‌شود و همینطور روش ساخت آنها، می‌توان شکل‌های متنوعی با توجه به مصارفِ مختلف به آنها داد.

  دیگر ویژگی محبوب و پر استفاده‌ی مخازن پلی اتیلن حجیم و فوق حجیم این است که می‌توان آنها را به صورت بی رنگ تولید کرد تا میزان مایعی که درون آنها وجود دارد به راحتی قابل دیدن باشد. همین ویژگی باعث شده است بسیاری از صنایع مختلف از مخزن‌های فلزی و دیگر نوع مخزن‌ها استفاده نکرده و به مخازن حجیم و فوق حجیم پلی اتیلن روی بیاورند. همینطور حجم بالایی که این مخازن پلی اتیلن می‌توانند داشته باشند یک قابلیت پراستفاده‌ی دیگر برای صنایعی است که با حجم بالایی از مایعات سر و کار دارند محسوب می‌شود. مخازن پلی اتیلن می‌توانند 10000 لیتری، 20000 لیتری و حتی بیشتر نیز باشند.

    هر مخزنی طول عمر مشخصی دارد و مطمئنا تا ابد نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. با این حال برای بهره گیری حداکثر و طول عمر بیشتر بهتر است مخازن پلی اتیلن را را در مکان‌های سر پوشیده نصب کنید تا ده ها سال بدون مشکل برای شما کار کنند. نگه داری مخازن پلی اتیلن حجیم و فوق حجیم در مناطقی که نور آفتاب بصورت مستقیم با آنها تماس دارد می‌تواند باعث شود که آنها در طولانی مدت ( مخازن دارای آنتی یوی 10 الی 20 سال )  بدنه آنها خشک و شکننده شود. نکته‌ ای که باید دارندگان مخازن پلی اتیلن به آن توجه داشته باشند این است که بدانند چه زمانی مخزن پلی اتیلن در حال رسیدن به پایان عمر خود است و چه زمانی باید برای جایگزینی آن اقدام کنند. اگر دقت و نگه‌داری کافی در استفاده از مخازن پلی اتیلن صورت نگیرد آنها زودتر از موعد معمول از بین خواهند رفت و هر مایع ارزشمندی که در آن در حال نگه داری است نیز پای مخزن جاری خواهد شد و از دست خواهد رفت. بنابراین حتما باید نکات لازم برای نگه داری و استفاده‌ی بهینه از آنها را بدانید و به آنها عمل کنید.

تخفیف!
75,600,000 تومان
تخفیف!
41,040,000 تومان
31,628,000 تومان
تخفیف!
29,618,000 تومان
تخفیف!
23,850,000 تومان
تخفیف!
20,989,800 تومان
تخفیف!
20,430,000 تومان

مخازن پلی اتیلن حجیم از چه چیزی و چگونه ساخته می‌شوند؟

مخزن بزرگ پلاستیکی

   پلی اتیلن نوعی پلاستیک است. امروزه به لطف روش‌های مختلف تولید پلاستیک، فراورده‌های پلاستیکی متنوع و بسیاری وجود دارد. با این حال اکثر فراورده‌ها پلاستیکی از طریق قالب گیری تزریقی، قالب گیری از طریق دمیدن و همینطور قالب گیری چرخشی یا دورانی بدست می‌آیند. قالب گیری چرخشی بهترین و موثر ترین فرایند ساخت مخازن پلاستیکی و پلی اتیلن حجیم و فوق حجیم است و حتی مخازن 10000 و 20000 لیتری نیز با این روش تولید می شوند.

   فرایند قالب گیری چرخشی که به آن دورانی نیز گوفته می‌شود در فشار پایین و دمای بالا انجام می‌شود و در این حین قالب مورد نظر حول دو محور عمود بر هم به اندازه 360 درجه چرخانده می‌شود تا یک شی یک تکه‌ی تو خالی به وجود بیاید. قالبی که پلاستیک یا پلی اتیلن در آن ریخته می‌شود تا شکل موردنظر را به خود بگیرد از جنس فولاد می‌باشد و ابدا تغییر شکل نمی‌دهد تا اینکه مخزن پلی اتیلن به صورت دقیقی به شکل دلخواه دربیاید. در مرحله‌ی اول قالب گیری دورانی با یک فرم از پودر پلی اتیلن پر می‌شود. مقدار پلیمری که در قالب ریخته می‌شود به اندازه‌ی مخزن (حجیم، فوق حجیم، 10000 لیتری یا 20000 لیتری یا بیشتر) و ضخامتی که لازم دارد (بسته به استفاده‌ای که قرار است از آن شود و مایعاتی که در آن نگه داری خواهد شد)، بستگی دارد. در ادامه قالب به همراه پودری که داخل آن وجود دارد، به کوره منتقل می‌شود تا ضمن چرخش حرارت ببنید. گرما به آرامی پلیمر داخل قالب را ذوب می‌کند و در حالی که قالب به آرامی حول دو محور مختلف چرخانده می‌شود، پودر داخلِ قالبِ کاملا ذوب شده و توسط کامپیوتری که زاویه چرخش و سرعت را کنترل می‌کند و با آن می‌توان اندازه،‌ شکل و ضخامت را به راحتی انتخاب کرد، شکل دلخواهی به خودش می‌گیرد.

   مرحله‌ی دوم به خنک کردن مربوط می‌شود. چرخش هنوز هم ادامه پیدا می‌کند در پایان این مرحله به قالب اجازه داده می‌شود تا خنک شود و حرارت آن کاملا از دست برود. در طول این مدت پلاستیک و پلی اتیلنِ داخلِ قالب کاملا جامد شده و به شکل سطح داخلیِ قالب درمی‌آید. این فرایند معمولا به چند ساعت زمان نیاز دارد.

   مرحله‌ی سوم و نهایی به جداسازی و استخراج مخزن پلی اتیلن از قالب مربوط می‌شود. مخازن کوچکتر که فوق حجیم نیستند را به راحتی می‌توان با دست از قالب جدا کرد و مورد استفاده قرار داد اما مخازن حجیم و فوق حجیم باید با استفاده از یک بالابر یا تجهیزات بزرگ دیگر جدا سازی شوند. روش چرخشی نسبت به روش‌ تزریقی و روش‌های دیگر ارزان تر است. امروزه مخازن پلی اتیلنی که از طریق روش قالب گیری چرخشی ساخته می‌شود بهترین نوع قالب‌ها از نظر مقاوت در برابر نشتی و مقرون به صرفه بودن می‌باشد.

سوال‌هایی که در هنگام خرید یک مخزن پلی اتیلن حجیم باید از خود بپرسید

سوال اول: مخزن پلی اتیلن با چه اندازه‌ای را باید خریداری کنم؟

   عناصر مهمی در انتخاب اندازه‌ی مخزن پلی اتیلن دخیل هستند. مخزن‌های فوق حجیم نیاز ندارند که مداوما پر شوند. این می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه، زمان و مقدار کاری که برای دوباره پر کردن مخزن نیاز است، شود. مخازن پلی اتیلن بزرگتر نسبت به چند مخزنِ کوچکتر در کنار هم فضای کمتری را اشغال می‌کنند. از طرفی دیگر مخازن کوچکتر در هنگام وقوع یک واقعه‌ی خروجِ محتویات مخزن، هزینه‌ی اقتصادی کمتری را به شما تحمیل می‌کنند.

سوال دوم: از مخزن پلی اتیلن چگونه استفاده خواهم کرد؟

   انتخاب‌ها کاملا واضح هستند. مخازن پلی اتیلن عمودی برای نگه داری و ماندن در یک جا طراحی شده‌اند و مخازن پلی اتیلن افقی علاوه بر ذخیره آب به صورت ثابت ، برای سوار شدن بر روی کامیون‌های بزرگ و حمل و نقل مناسب هستند. مانند مخزن مادولار مخزن آب دات کام

سوال سوم: مخزنی با چه وزن و ضخامتی باید انتخاب کنم؟

  چگالی و سنگینی مایعی که می‌خواهید در مخزن پلی اتیلن نگه داری کنید را مشخص کنید و بر اساس آن یک مخزن مناسب تهیه کنید. مخازن استاندارد مخزن آب دات کام برای بسیاری از مخازن پلی اتیلنی که قرار است ذخیره سازی انجام داده یا در حمل و نقل استفاده شوند، مناسب است. اگر مخزن قرار است در محیطی داخلی قرار گیرد یا در محیطی خارجی در زیر یک سقف قرار گیرد، نیز همین مخازن استاندارد مخزن آب دات کام مناسب هستند. اما اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که مشکلی پیش نخواهد آمد و می‌خواهید مخازن خودتان عمر بیشتری داشته باشند پس می‌توانید به سراغ گزینه‌ی گران تر بروید و مخازن پلی اتیلن سوپریور مخزن آب دات کام را تهیه کنید. مخصوصا اگر مخازنی که میخواهید تهیه کنید فوق حجیم هستند، مخزن سوپریور مخزن آب دات کام پیشنهاد می‌شود.

سوال چهارم: چه نوع خدماتی را برای مخازن پلی اتیلن نیاز دارم؟

    همیشه در نظر داشته باشید که چقدر گارانتی برای شما مهم است. اگر مشکلی برای مخزن پیش بیاید، فروشنده از گارانتی استفاده می‌کند تا خدماتی برای مخزن فراهم کند و آن را بهبود دهد؟ همینطور این مهم است که بدانید نصب مخزن توسط خودتان بر روی گارانتی اثری دارد یا خیر.

سوال پنجم: مخزن پلی اتیلن در واقع چه قیمتی دارد؟

  با حقیقت‌هایی که از توضیحات قبلی دریافت کرده‌اید، می‌توانید در نظر بگیرید که قیمت ارائه شده برای مخزن پلی اتیلنِ مورد نظر مناسب است یا خیر. ابتدا تمام ویژگی‌ها را با بقیه‌ی مخازن پلی اتیلن مقایسه کنید و همینطور هدف استفاده‌ی خودتان از آن را نیز در نظر داشته باشید. در نهایت نیز خدمات پس از فروش و همینطور گارانتی را در نظر داشته باشید و با محصول دیگر شرکت‌ها آن را مقایسه کنید. حالا که این موارد را در نظر گرفتید، پایین قیمت ترین مخزنی که تمام موارد موردنیاز شما را تامین می‌کند می‌تواند بهترین گزینه باشد. البته باید اطمینان حاصل کنید که قیمت پایین به معنای کیفیت پایین مخزن نباشد.

سوال ششم: مخزن پلی اتیلن در مقایسه با دیگر مخازنی که از جنس دیگری هستند، چگونه به نظر می‌رسد؟

   مخازن دیگری وجود دارد که از جنس فایبرگلس، فلز و استیل هستند. همه‌ی این موارد نقاط قوت و نقاط ضعف خود را دارند. مخازنی که از دیگر جنس ها ساخته شده‌اند امکان دارد ماندگاری بیشتری داشته باشند و در شرایط مختلف محیطی و جوی نگه‌دارنده‌ی بهتری باشند اما قیمت بسیار بالاتری دارند و همینطور انعطاف مخازن پلی اتیلن که می‌توان آنها را تقریبا با هر شکلی با قیمت مناسب تهیه کرد را دارا نیستند.

  تمام این موارد را باید در هنگام خرید مخزن پلی اتیلن در ذهن داشته باشید. اینکه می‌خواهید مخزنی حجیم و یا فوق حجیم بخرید، مخزنِ 10000 لیتری یا 20000 لیتری تهیه کنید، تماما به ویژگی‌هایی مخزن پلی اتیلن موردنظر و همینطور نیازهای شما بستگی دارد. امیدواریم از این مقاله توانسته باشید اطلاعات مناسبی را در رابطه با مخازن پلی اتیلن کسب کنید و در خریدها و همینطور نگه‌داری از مخازن خود از این اطلاعات استفاده کنید تا تجربه‌ی بهتری را در نگه‌داری و حمل و نقل مایعات خود داشته باشید.

Summary
Review Date
Reviewed Item
هر آنچه باید از مخزن‌های پلی اتیلن حجیم و فوق حجیم بدانید
Author Rating
51star1star1star1star1star

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *