بروزرسانی:پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

مخزن آب تاشو یا منعطف | لیست ابعاد و قیمت مخازن آب تاشونده قابل حمل

مخزن آب تاشو یا منعطف

   مخزن آب تاشو با عنوان هایی همچون مخزن منعطف یا انعطاف پذیر، مخزن بالشتی و یا مخزن آب برزنتی نیز شناخته می شود و همانطور که از اسامی آن پیداست قابلیت انعطاف بالایی دارند. برای پهن کردن و نصب این مخازن نیاز به یک بستر مناسب داریم تا پس از آبگیری فشار نقطه ای سبب پارگی آن نشود. به عبارت دیگر، سطح صاف و تراز و عاری از هر گونه جسم برنده باشد. در صورت دارا بودن چنین بستری مانند زمین پوشیده از ماسه بادی یا سطح سیمانی عاری از سنگریزه می توانیم از این نوع مخازن استفاده کنیم. هنگام جمع آوری برای تخلیه کامل آب مخزن نیاز به حوصله و تخصیص زمان کافی داریم تا مخزن کاملا تخلیه شده و قابل تا کردن و جابجایی باشد.این مخازن محدودیت هایی دارند به همین دلیل برای هر کاربردی مناسب نیستند. برای اینکه ببینید برای چه مصارفی مناسب هستند پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه نمایید.

برای مشاهده لیست ابعاد و قیمت مخازن آب تاشو، منعطف یا بالشتی پلاستیکی کلیک کنید

   بازار هدف مخازن آب تاشو قابل حمل، مشتریانی هستند که نیاز به جابه جایی و ذخیره سازی موقت و مکرر مخزن آب دارند. نصب این مدل از مخازن ذخیره سازی خیلی دشوار نیست ولی نیاز به دقت و آموزش دارد زیرا عدم نصب صحیح آن و انتخاب نادرست محل نصب می تواند طبعات زیادی داشته باشد.

مهمترین مزیت این مخازن هزینه پایین انبارداری و جابجایی ارزان قیمت آنها است و مهمترین نقطه ضعف آنها مساحت بسیار زیادی است که برای ذخیره سازی آب از زمین محل نصب اشغال می کنند و همچنین در صورت برخورد اجسام نوک تیز و برنده مقاومت پایینی دارند. یک نقطه ضعف دیگر آنها این است در برابر تابش نور خورشید مقاومت بالایی ندارند.

نصب مخزن تاشو یا منعطف
نصب مخزن تاشو یا منعطف – نصب و جمع آوری مخازن تاشو در عین حال که ساده به نظر میرسد ولی نیاز به آموزش دارد و باید با دقت انجام شود. محل نصب آنها باید زیر سازی دقیقی انجام شده باشد همچنین تخلیه کامل آن ها زمان بر می باشد و باید با صبر و حوصله انجام شود.

مزایای مخازن آب تاشونده، منعطف یا بالشتی

   مخازن آب تاشونده در ﺷﺮاﯾﻂ آب و ﻫﻮاﯾﻰ مختلفی قابل استفاده هستند. منبع آب تاشو تا دمای 30- درجه و حداکثر دمای 70 درجه آسیب نخواهد دید. البته اگر به مدت طولانی دمای هوا زیر صفر درجه بیاید رفته رفته در صورت جریان نداشتن آب شروع به یخ زدن می کند. به همین دلیل در این شرایط نیاز هست اقدامات لازم انجام پذیرد. ما در مقاله ای با عنوان عایق بندی مخازن آب برای جلوگیری از یخ زدگی به این نکات اشاره کردیم و پیشنهاد می کنیم آن مقاله را مطالعه بفرمایید.

مخزن آب تاشو یا منعطف
مخزن آب تاشو یا منعطف

   مخزن آب تاشو یا منعطف به خاطر محدودیت هایی که دارد باید تنها زمانی مورد استفاده قرار بگیرد که سایر مخازن ذخیره سازی که مزایای بیشتری دارند قابل استفاده نباشد. در ادامه مزایا و معایب مخازن تاشو را بیان می کنیم. با توجه به این مزایا و معایب می توانید اقدام به انتخاب بهترین مخزن آب نمایید.

مزایا و ویژگی های مخازن آب تاشو

– مقاوم در برابر زنگ زدگی
– قابلیت انبارش و جابه جایی آسان
– قابل استفاده در انواع شرایط آب و هوایی
– وزن کم و مقاومت بالا در برابر ضربه
– هزینه انبارداری و نگهداری پایین

معایب مخازن آب تاشو

-قیمت آنها نسبت به مخازن پلی اتیلن بالاتر است
-در هر سطحی نمی توان آنها را نصب کرد
– تخلیه کامل آب در آنها طولانی و کمی دشوار است
-نمی توان هر نوع اتصالاتی بر روی آنها نصب کرد
– در برابر تابش نور خورشید مقاوم نیستند
– در برابر اجسام نوک تیز و برنده مقاوم نیستند

لیست ابعاد و قیمت مخزن آب تاشو، منعطف یا بالشتی


به کلیه قیمت ها در انتهای فاکتور 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد

مخازن تاشو دارای 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند.

در حال حاضر فروش مخازن تاشو تا زمان اعلام قیمت جدید متوقف شده است

   قیمت مخزن آب تاشو به همراه ابعاد آنها در جدول فوق درج شده است. با توجه به نوسانات بازار احتمال تغییر قیمت های فوق بدون اعلام قبلی وجود دارد به همین دلیل برای اطلاع دقیق از قیمت بروز مخازن تاشو آب، نحوه و هزینه های ارسال با ما تماس بگیرید. 02144548922 (10 خط).

کاربردهای مخازن تاشو یا برزنتی مخزن آب دات کام

  • ذخیره آب موقت در طی دوره تعمیر، نظافت یا جایگزینی سایر مخازن آب
  • استفاده به عنوان مخزن ذخیره آب موقت برای پروژه ها ساختمانی
  • قابل استفاده توسط عشایر برای مصارف آب شرب و آبشخور دام ها

پرسش های متداول در خصوص انتخاب و خرید مخزن آب تاشو منعطف

مخازن تاشو یا منعطف از چه موادی ساخته می شوند؟

   مخازن تاشو از پارچه های تارپولین یا همان پارچه های برزنتی ضد آب تولید می شوند. این پارچه ها به صورت چند لایه و از مواد پلیمری تولید شده اند و معمولاً پارچه های طبیعی یا مصنوعی هستند که با مواد ضدآبی مانند لاستیک، پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی یورتان (PU)،  الاستومر سیلیکونی، فلوئوروپلیمرها و موم پوشش داده شده اند.

ضخامت پارچه یک مخزن منعطف یا تاشو چقدر است؟

   ضخامت پارچه مخازن با توجه به کاربردهای گوناگون متفاوت است. بطور کلی معمولاً ضخامت آن بین 0.7 و 1.2 میلی متر است. در هر صورت این ضخامت به گونه ای تعیین می شود که مخزن آب بتواند استحکام کافی داشته باشد. انتخاب این پارچه ها بر اساس تجربیات شرکت سازنده و همینطور بر اساس مشخصه های فنی مایعاتی است که در تماس با لایه داخلی مخزن خواهند بود.

آیا برای مخزن تاشو نیاز به سرریز داریم؟

  سرریز یک خروجی ای است که معمولاً بر روی مخازن تصب می شود تا مکانسیم ایمنی ای را به وجود آورد تا در صورت پر شدن بیش از حد مخزن، آب یا مایعات درون آن از آن خارج شده و به مسیر ایمن و مناسبی هدایت شوددر واقع در صورتی که مخزن آب بیش از حد آبگیری شود آب اضافه خارج می شود. اگر مخزن در فضای بسته نصب می شود حتماً باید برای انتقال آب خروجی سرریز شده از خروجی سرریز مسیر مناسبی آماده سازی کرد.

در صورت بروز آتش آیا تجهیزات ماموران آتشنشانی می توانند به آسانی برای تامین آب به این مخازن متصل شوند؟

   اتصالات در مخازن تاشو و منعطف به صورت استاندارد و در سایز مناسبی نصب می شوند به همین دلیل تجهیزات آتش نشان ها به راحتی با این اتصالات سازگار و قابل استفاده هستند.

میزان مقاومت این مخازن در برابر سرما و یخ زدگی و همچنین اشعه های فرابنفش خورشید چقدر است؟

این مخازن در برابر یخ زدگی و سرما مقاومت خوبی دارند. البته در صورت عدم استفاده و ثابت ماندن آب داخل آن یخ خواهد زد.

آیا مخازن تاشو مخزن آب دات کام ضد جلبک هستند؟ 

   پارچه های مخصوص مورد استفاده در تولید مخازن آب تاشو کاملاً غیر شفاف و کدر هستند در نتیجه نور به داخل مخزن نمی تواند نفوذ کند در نتیجه امکان رشد جلبک وجود ندارد.

پیش از نصب مخزن چگونه می توان بستر مناسب برای نصب مخزن تاشو یا منعطف را فراهم کرد؟

   نصب مخازن تاشو یا منعطف نیاز به آماده سازی هایی دارد. از جمله اینکه سطح محل نصب مخزن باید کاملا صاف و یکدست و بدون شیب باشد. هر گونه ناهمواری و وجود سنگ ریزه ها و .. می تواند باعث آسیب رساندن به بدنه مخزن شود. محل نصب مخزن نیز باید از هر طرف مخزن حداقل نیم متر بیشتر در نظر گرفته شود.

محل نصب مخزن باید بتواند فشار ناشی از وزن و آب درون مخزن را تحمل کند. یک لایه از ماسه بادی با ضخامت تقریبی 10 سانتی متر برای جلوگیری از ایجاد حفره توصیه میشود. اگر بستر مخزن بر یک سطح غیرقابل نفوذ قرار دارد، بهتر است زمین را زهکشی کنید. قرار دادن یک لایه پوششی ژئوتکستایل بین مواد اولیه سازه ای و لایه ماسه در جهت اطمینان از ایمنی، تاکید میشود. هر گونه اتصالی روی زمین به مخزن باید توسط لوله های منعطف انجام شود.

نکاتی در خصوص استفاده و نگهداری از مخازن تاشو

   بهتر است در محل نصب مخزن تاشو در صورتی که در فضای باز قرار دارد و احتمال حضور حیوانات وجود داشته باشد در اطراف آن حصار کشی یا دیوار کشی انجام شود.

– دربازه های زمانی مختلف مخزن و اتصالات آن را چک نمایید. همچنین برای مصارف بهداشتی و خوراکی بهتر است پیش از استفاده مخزن با استفاده از ماده های سفید کننده یا کلر ضدعفونی شوند و چندین بار آب داخل آنها ریخته و خالی شود. البته نیاز نیست به طور کامل پر و خالی شود فقط کافی است سطح داخلی مخزن تاشو شستشو داده شود. همچنین بهتر است سالی یک بار مخزن تمیز و نظافت شود. ما پیشتر در مقاله ای در خصوص نظافت و تمیز کردن مخزن آب به این موضوع اشاره کردیم.

– یک فرد به راحتی می تواند بر روی یک مخزن تاشو حرکت نماید ولی اگر سطح بیرونی مخزن رطوبت داشته باشد امکان لیز خوردن بسیار بالاست .
– از قرار دادن هر جسم برنده ای نزدیک مخزن تاشو خودداری کنید.
– در زمان سرمای زیاد باید شیرهای تخلیه را با پشم شیشه یا هر ماده عایق دیگری بپوشانید تا از یخ زدگی آنها جلوگیری به عمل آید.
– پارچه مخزن به خودی خود میتواند تا حرارت 30- درجه سانتیگراد را تحمل کند و نیاز به اقدامات احتیاطی خاصی نیست و برای احتیاط بیشتر بهتر است در صورت احتمال یه یخ زدگی حجم آب ذخیره شده در داخل مخزن کمتر از میزان ظرفیت مخزن باشد. البته بهتر است در زمان های بسیار سرد مخزن به طور کامل تخلیه و جمع آوری شود.

در صورت تمایل به خرید مخزن آب تاشو و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش مخزن آب دات کام تماس حاصل نمایید
02144548922 (10 خط)
مخزن آب دات کام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *