بروزرسانی:چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

مخزن آب شرب، تانکر آب آشامیدنی و آن چیزی که باید بدانیم

مخزن آب شرب

نگاهی اجمالی به وضعیت آب شرب و آب آشامیدنی در سیاره زمین

  سطح سیاره ما بیشتر از آب پوشیده شده است تا خشکی، اما از کل آب های موجود در کره ی زمین تنها 2.5 درصد آن آب شیرین (آب شرب) است. بیش از 70% از این میزان آب شیرین به صورت کلاهک یخی در قطبین زمین محبوس است و بیش از 28 درصد باقی مانده نیز به صورت سفره های آب زیر زمینی در لایه های مختلف زمین وجود دارد. کمتر از 2 درصد ( قریب به 1.3%) به صورت آب شیرین در سطح زمین قرار دارد که البته بیشتر آن در دریاچه های آب شیرین قرار دارد. لازم به دکر است که تنها 0.5% آب شیرین جهان در رودخانه ها وجود دارد .

آب شرب و آب آشامیدنی در سیاره زمین

با افزایش روز افزون جمعیت جهان، با محدودیتهای بیشتری برای منابع آب شیرین مواجه خواهیم شد. جمعیت 7 میلیاردی جهان تا سال 2030 به 9 میلیارد نفر  افزایش خواهد یافت. متاسفانه تخمین کلی از این 7 میلیارد جمعیت مشخص کرده که بیش از 1 میلیارد نفر از ساکنین کره زمین هم اکنون هیچ دسترسی مستقیمی به آب شرب پاکیزه و بهداشتی ندارند. حتی بدتر، از این تعداد جمعیت، 3 میلیارد نفر فاقد سیستم آب و فاضلاب و خدمات بهداشتی مناسب هستند. به علاوه شهرهای کوچک و یا متوسط در حال رشد سریعی هستند که در آینده بسیار نزدیک با بحران کم آبی مواجه خواهند شد.

 “ بسیاری از تصمیمات در این زمینه در کشورهای مختلف و کشورما، از کلانشهرها گرفته تا روستاها بر عهده سطوح مختلف مدیریتی در نهادهای دولتی است. اما دورنمای کلی مسایل مربوط به آب شیرین به ما نشان می دهد پیش بینی فضای مناسب در ساختمانها هنگام طراحی و ساخت، برای در اختیاز داشتن مخازن با ذخیره کافی از آب بهداشتی به قطع یقین از راهکارهای حتمی برای مواجه با محدودیتها پیش رو است.

مخزن آب شرب، راهکاری برای کاهش مشکلات کم آبی و هدر رفت آب

  همانگونه که عنوان شد با وجود این که زمین ما همانند یک مخزن آب بسیار بزرگ، حجم عظیمی از آب را در خود جای داده است ولی تنها قریب به 0.5% درصد آن قابل استفاده برای ما می باشد. این منابع آبی بسیار محدود از طریق حفر چاه های عمیق و یا احداث سدها و به کمک لوله کشی در مناظق شهری و روستایی توسعه یافته و یا در حال توسعه در اختیار شهروندان قرار می گیرد . با توجه به وجود زمانهای اوج مصرف و محدودیت آبدهی شبکه های شهری، پیش بینی برای در اختیار داشتن مخازن بهداشتی برای ذخیره سازی آب در زمانهای کمینه مصرف ( آب شهری فشار مناسبی دارد) از راهکارهای متداول شهروندان برای مقابله با این مشکلات است.

  در بسیاری از مناطق نیز این آبررسانی به کمک تانکرهای حمل آب و منبع آب شرب قابل حمل صورت می پذیرد. ماشین یا تانکر آب آشامیدنی هم اکنون ابزار آبرسانی به بسیاری از مناطق کم جمعیت و مناطقی است که آبررسانی به آنها از طریق لوله کشی هنوز امکانپذیر نمی باشد. در این روش کامیونی که مجهز به مخزن آب است در مراکز مجاز اداره آب و فاضلاب آبگیری کرده و سپس آب را در مناطق روستایی و یا مناطق دورافتاده در داخل منبع و مخزن آب عموما پلی اتیلنی تخلیه می کند. برداشت آب از این مخازن پلی اتیلنی به کمک ظرفهای آب قابل حمل 10 یا 20 لیتری توسط شهروندان صورت می گیرد.

بهترین مخزن آب شرب کدام است؟

بهترین مخزن آب شرب
مخزن پلی اتیلن به عنوان بهترین مخزن آب شرب برای مصارف بهداشتی شناخته می شوند

امروزه بهداشتی ترین مخازن که در عین حال از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار باشند انواع مخازن پلی اتیلنی (تولید شده از پلی اتیلن دست اول دارای گرید بهداشتی ) هستند که به روش قالب گیری دورانی یا روتیشنال مولدینگ تولید می شوند کاربرد وسیع این مخازن، قریب به نیم قرن در کشورهای توسعه یافته قدمت دارد و در کنار مخازن گران قیمت استیل ضد زنگ به عنوان بهداشتی ترین روش ذخیره سازی آب شرب در دنیا شناخته می شوند. اهمیت استفاده از پلاستیک فودگرید و یا همان پلی اتیلن 3840 فودگرید ( دارای تاییدیه از سازمان غذا و دارو ) غیر بازیافتی و دست اول فروشگاه مخزن آب دات کام را بر آن داشت تا با وسواس بسیار بالا صرفا محصولات تولیدکنندگانی را عرضه کند که تمامی استانداردهای بهداشتی را دارا باشند.

چگونه مخزن آب شرب مناسب انتخاب کنیم؟

مخازن پلی اتیلن عرضه شده در فروشگاه مخزن آب دات کام در انواع مخازن افقی ، مخازن عمودی ، مخازن کتابی ، مخازن مکعبی ، مخازن زیرپله ، مخازن قیفی و مادولار به همراه انواع وان های شیلاتی ، صنعتی و وان حمام می باشند. برای انتخاب مخزن مناسب باید گزینه های ذیل را چک و کنترل کنیم:

1-چه میزان آب برای ذخیره نیاز داریم و بالطبع به چه حجم مخزنی نیاز داریم؟ (لینک به مقاله مربوطه )
2-بررسی محدودیتهای فضاهای در دسترس برای جانمایی مخزن با حجم مورد نیاز به عبارت دیگر اندازه گیری طول ، عرض و ارتفاع و عرض درب و راه روها و مسیرهای انتقال مخزن
3-انتخاب آب آشامیدنی پلی اتیلنی با ابعاد سازگار با فضای ساختمان (لینک به ابعاد و قیمتها)
4-ثبت سفارش تلفنی و یا اینترنتی در فروشگاه مخزن آب دات کام (هایپر لینک فیلم )
5-نصب و راه اندازی مخزن ذخیره و پمپ و سایر تجهیزات و دستیابی به یک سیستم عالی آبررسانی در ساختمان

اگر نیاز به مشاوره دارید و همچنان ابهامات و سوالاتی در خصوص انتخاب و خرید مخزن آب شرب دارید کافی است با شماره زیر تماس بگیرید. کارشناسان فروش مخزن آب دات کام آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند.

برای مشاهده مشخصات، قیمت و خرید اینترنتی محصولات بر روی ورود به فروشگاه کلیک نمایید

ورود به فروشگاه

برای خدمات فنی نصب مخزن و پمپ آب نیاز به کارشناس و نصاب دارید؟ بر روی درخواست خدمات کلیک نمایید

درخواست خدمات

نیاز به مشاوره پیش از خرید دارید؟ با ما تماس بگیرید

(10 خط) 02144548922

 

 

Summary
Review Date
Reviewed Item
مخزن آب شرب، تانکر آب آشامیدنی و آن چیزی که باید بدانیم
Author Rating
51star1star1star1star1star

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *