بروزرسانی:پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

وان پرورش جلبک

یکی از مصارف وانهای صنعتی و شیلاتی، تولید و پرورش جلبک است. در حال حاضر بهترین وان پرورش جلبک، وان پلاستیکی تولید شده از پلی اتیلن است. این وان ها در ابعاد و لیتراژهای مختلفی تولید می شوند و به دلیل وزن کم، قابلیت نصب انواع اتصالات، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی و همچنین قیمت پایین با استقبال بسیار زیادی مواجه شده اند. در این مقاله در خصوص این وان ها و روش ها و مزایای پرورش جلبک در وان های پرورش و نگهداری جلبک اطلاعاتی ارائه می دهیم.

 پرورش جلبک در وان پلاستیکی

 پرورش و تولید جلبک به صورت نیمه صنعتی و خانگی می تواند به عنوان یکی از پر سود آورترین مشاغل مد نظر قرار گیرد. وان پلاستیکی یا پلی اتیلنی ، پمپ هوادهی و ترکیبات معدنی تنها مواد و وسایل مورد نیاز برای پرورش جلبک می باشد.

پرورش جلبک در کشورهای جنوب شرق آسیا از رونق بسیار زیادی برخوردار است و در طیف وسیعی از مصارف بهداشتی، خوراکی و آرایشی به طور گسترده استفاده می شوند. در کشورمان نیز چند سالی است توجه بیشتری به این حوزه شده است ولی همچنان ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه وجود دارد.

از جمله سایر کاربردهای جلبک در صنایع مواد غذایی و شیرینی سازی به عنوان تولید کنسروهای ضد یبوست، کیک، ماکارانی، ماست و شیر، تصفیه آب، تامین علوفه و مکمل غذایی دام، در کشاورزی به عنوان کود، چرم سازی و نساجی و پزشکی برای ساخت پروتز دندان و….. را می توان نام برد.

  لازم به ذکر است پرورش جلبک در خانه به آسانی داشتن یک آکواریوم خانگی و نگهداری از ماهیان زینتی می باشد. جلبک ها علاوه بر مصارف تجاری و صنعتی، به عنوان غذای حیوانات مختلف مانند ماهی کوی و … نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

وان پرورش جلبک
وان پرورش جلبک – وان پلاستیکی سفارشی

پارامترهای مهم برای پرورش جلبک در وان های پلاستیکی

آب، دی اکسید کربن، نور و مواد معدنی پارامتر های مهمی می باشند که برای پرورش جلبک در خانه یا مزارع پرورش جلبک لازم است. 

نور: جلبک مانند گیاهان طی فرآیند فتوسنتز تولید غذا می کنند و نیاز به نور دارند. در اکثر سیستم های پرورش جلبک در خانه، نور تنها به بالای آب در حدود 7 الی 10 سانتی متری نفوذ می کند. با این وجود هنگامی که جلبک ها شروع به رشد می کنند، سطح آب متراکم می شود و جلوی نفوذ نور را به داخل آب خواهد گرفت. بنابراین قرار دادن منبع نور در سیستم و بین مخازن ضروری است.

دما: هنگامی که نور کافی برای جلبک تامین شود، گام بعدی این است که مطمئن گردید که دمای مناسب برای رشد جلبک ها وجود دارد. به طور کلی جلبک ها در محدوده وسیعی از دما رشد می کنند، اما هر نوع جلبک در دمای خاصی به حداکثر تولید خواد رسید.

هوادهی: ضروری است یک پمپ هوای کوچک داشته باشید تا نیاز به اکسیژن و دی اکسید کربن مورد نیاز جلبک ها را بتوانید تامین نمایید .

مواد غذایی: در دسترس بودن مواد غذایی به رشد جلبک کمک می کند. شما می توانید مواد غذایی لازم برای جلبک را از فروشگاه‌ های آبزیان و یا محصولات کشاورزی تهیه نمایید. مواد مورد نیاز شامل نمک، اوره، بیکربنات سدیم، نیترات پتاسیم، اسید سیتریک، سولفات منیزیم، کلرید کلسیم، سولفات آهن و سولفات آمونیوم می گردد.

به علاقه مندانی که می خواهند اقدام به پرورش جلبک و یا فعالیت هایی از این دست نمایند پیشنهاد می کنیم که ابتدا این کار را در مخازن و وان های کوچک انجام بدهند و پس از کسب تجربه اقدام به توسعه فعالیت های خود نمایند. همچنین هر چه بیشتر اقدام به تحقیق و پژوهش در این خصوص نمایند، می توانند درصد موفقیت پروژه و کسب و کار خود را افزایش دهند.

وان پلاستیکی پرورش جلبک
وان پلاستیکی پرورش جلبک – وان شیلاتی و صنعتی

ابعاد و قیمت وان پلاستیکی پرورش جلبک

در حال حاضر وان های پلاستیکی شیلاتی و صنعتی در ابعاد و لیتراژهای متنوعی در سایت مخزن آب دات کام موجود و آماده فروش می باشند. در این قسمت شما می توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت تلفنی اقدام به ثبت سفارش نمایید.

وان پلی اتیلن

وان پلاستیکی 300 لیتر

2,019,000 تومان
2,487,100 تومان
2,325,200 تومان

وان پلی اتیلن

وان پلاستیکی 2000 لیتر

12,969,400 تومان
7,331,000 تومان

وان پلی اتیلن

وان پلاستیکی 1500 لیتر

8,981,100 تومان
5,900,000 تومان

وان پلی اتیلن

وان پلاستیکی 1000 لیتر

5,900,000 تومان

وان پلی اتیلن

وان پلاستیکی 800 لیتر

5,450,900 تومان

وان پلی اتیلن

وان پلاستیکی 700 لیتر

3,894,000 تومان
4,041,200 تومان
4,041,200 تومان

 

در صورت داشتن هرگونه پرسشی در خصوص خرید وان پرورش جلبک می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید. برای خرید وان پلاستیکی پرورش جلبک می توانید هم به صورت اینترنتی و هم به صورت تلفنی یا حضوری اقدام به ثبت سفارش نمایید.

مخزن آب دات کام

02144548922

2 thoughts on “وان پرورش جلبک

  1. مدیر میگوید:

    سلام چشم سعی می کنیم در مقالاتی که در دست انتشار هستند موضوع مورد نظر شما را بگنجانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *