بروزرسانی:چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

نصب مخازن پلی اتیلن به صورت موازی

اتصال مخازن پلی اتیلن به صورت موازی

نصب مخازن پلی اتیلن به صورت موازی مناسب مکان هایی با درب ها و فضاهای کوچک

 

  درب ورودی باریک ، راهروی تنگ ،  راه پله باریک همه اینها مانع از انتقال یک مخزن بزرگ و حجیم به انباری و اتاق تاسیسات می شود. بهترین راه حل استفاده از چند مخزن کوچکتر و اتصال آنها به صورت موازی است. در اتصال موازی همه مخازن از یک ورودی انشعاب می گیرند و همه آنها به یک خروجی وصل می شوند.

   برد شما و مزیتی که بدست می آورید این است که همه تخم مرغها را در یک سبد قرار نمی دهید. اجازه دهید بیشتر توضیح دهم. عدم امکان انتقال یک مخزن بزرگ به اتاق تاسیسات (به دلیل عرض کم راهرو و باریک بودن درب و …) شما را مجهز به یک مزیت دیگر هم می کند. مطابق آیین نامه نظام مهندسی ساختمان ، بهتر است به جای ذخیره آب در یک مخزن ، این حجم آب را در دو یا چند مخزن کوچکتر ذخیره کنیم. با اتصال چند مخزن کوچکتر به حجم مورد نظر دست یابیم. همه آنها به یک ورودی واحد و همه به یک خروجی واحد متصل می شوند. این مشکل بارها توسط بسیاری از مشتریان که به دنبال خرید مخزن پلی اتیلن در تهران بوده اند به ما اعلام شده است و ما به آنها اتصال موازی مخازن را پیشنهاد می کنیم.

با اتصال موازی این مخازن مانند تصویر می توانیم ضمن دستیابی به حجم مورد نیاز در ذخیره آب ساختمان با رزرو نگهداشتن تعدادی از مخازن بدون قطعی آب در ساختمان اقدام به عملیات سرویس و نگهداری کرد. ( مانند تخلیه رسوبات کف مخزن )

همچنین می توان با افزایش تعداد مخازن به حجم آب مورد نیاز ساختمان افزود بدون آنکه نیاز باشد تا مخازن دیگر از دور خارج شوند.

 

نصب موازی مخازن آب پلی اتیلن ( پلاستیکی )

 

علاوه بر اتصال موازی مخازن می توان به صورت سری و در کنار هم نیز اقدام به نصب مخازن کرد. در واقع در این حالت، خروجی مخزن آب به عنوان ورودی مخزن دیگر در نظر گرفته می شود . البته اتصال مخازن بدین صورت دیگر مزایای اتصال موازی را نخواهد داشت و اینکار را در شرایطی که سایر روش ها جواب ندهند پیشنهاد می شود.

در صورت نیاز به خرید و نصب مخازن پلی اتیلن در تهران می توانید با ما تماس بگیرید.

نکاتی پیرامون نصب مخازن پلی اتیلن به صورت موازی

  • حتماً باید سطح محل نصب مخازن صاف بوده و فاقد هرگونه پستی و بلندی باشد.
  • محل نصب باید توانایی تحمل وزن مخازن به همراه مواد درون آن را داشته باشد.
  • اتصالات بین پمپ و مخزن را به گونه ای انتخاب کنید تا لرزش ناشی از کارکرد پمپ باعث آسیب به محل اتصال فیتینگ به مخزن نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *