بروزرسانی:پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

راهنمای خرید مخزن آب پلاستیکی و پلی اتیلنی

  بسیاری از مردم که برای خرید مخزن آب به دنبال راهنمایی و مشاوره بوده و یا به عبارت دیگر به دنبال راهنمای خرید مخزن آب هستند.سوال نخستشان این است که مخزن آب پلی اتیلنی بخرم یا مخزن آب فلزی ؟

این عزیزان تفاوت چندانی بین انواع مخازن پلی اتیلنی و یا پلاستیکی موجود در بازار قایل نمی شوند و خیلی ساده میگویند “یک مخزن پلاستیکی تنها یک مخزن پلاستیکی است”  یا ” یک مخزن پلی اتیلنی تنها یک مخزن پلی اتیلن است.” به عنوان یکی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان بزرگ مخازن پلی اتیلنی و پلاستیکی که در طول 20 سال فعالیت تولیدی و نجاری خود مفتخر به جلب اعتماد بسیاری از صنعت گران و فعالین این حوزه ( تولید کننذگان ، عرضه کنندگان و مهندسین و تکنیسین های تاسیسات ساختمان ) شده ایم، تصمیم گرفتیم تا دسته بندی ها را مستقیما بر روی تفاوت های کلیدی مخازن پلاستیکی تنظیم کنیم تا بتوانیم خریداران را در راستای خرید یک مخزن مناسب یاری رسانیم.

    آیا شما در بازار به دنبال مخزن آب پلاستیکی هستید؟ ما تعدادی راهکار ساده پیش روی شما قرار میدهیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که خرید چه مخزن پلاستیکی برای شما مناسب تر و کاربردی تر است. در واقع یک راهنمای خرید مخزن آب پلاستیکی یا همان مخزن آب پلی اتیلنی را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

ویدیو 7 نکته کلیدی خرید مخزن آب پلاستیکی و پلی اتیلنی

قدم اول: به دنبال یک فروشگاه معتبر باشید:

   قدم اول برای خرید یک مخزن پلاستیکی پیدا کردن یک فروشنده مناسب است. دو دسته فروشنده وجود دارند: فروشگاه های آنلاین مانند مخزن آب دات کام و مغازه ها

  فروشگاه آنلاین : با توجه به حجیم بودن و بالا بودن هزینه های انبار داری این محصول اکثر مغازه های فعال در این حوزه در حومه و بیرون شهر های بزرگ قرار دارند و در کلانشهرها بهترین گزینه خرید از فروشگاه آن لاین مانند مخزن آب دات کام است. کارشناسان مخزن آب دات کام کاملا بر روی تجارت حمل و نقل مهارت دارند و به شما کمک میکنند تا بهترین و مقرون به صرفه ترین راه برای تحویل مخزن پلاستیکی خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، با توجه به ارتباط بی واسطه شما با تولید کنندگانی مثل پلاستونیک از طریق مخزن آب دات کام مقرون به صرفه ترین راه و آسان ترین روش خرید ، ثبت سفارش چه به صورت تلفنی و چه به صورت اینترنتی است.

قدم دوم: مخزن پلاستیکی مورد نیازتان را با توجه به کاربرد آن انتخاب کنید:

   اگر در حال برپایی تاسیسات آبرسانی ساختمان و با صرفا تهیه یک منبع آب مناسب هستید و یا به عبارت دیگر به دنبال ساخت یک سیستم ذخیره آب آشامیدنی یا بهداشتی هستید، قطعا به یک مخزن ذخیره آب نیاز خواهید داشت. مخزن های ذخیره آب با یک و یا دو دریچه بر روی مخزن و  در وجه جانبی یک مجرای ورودی در بالا و یک خروجی در پایین مخزن فروخته میشوند. این راهی سنتی و کاربردی است که اکثر تولیدکنندگان مخازن پلاستیکی از آن استفاده می کنند. اگر شما مخزنی به منظور ذخیره آب ساختمان میخواهید، قطعا باید به دنبال یک مخزن پلاستیکی با ورودی و خروج با قطر مناسب باشید.

  • قطر خروجی مخزن با ورودی پمپ باید برابر و یا بیشتر باشد.
  • حتی الامکان از مخازن سه لایه مخزن آب دات کام خرید کنید.
  • نشان ملی استاندارد و تاییدیه بهداشت برای ماده اولیه مخزن را در هنگام خریذ حتمی مد نظر قرار دهید.
  • بررسی ابعاد محل نصب ، گلوگاه ها و ابعاد درگاه ها برای رساندن مخزن به محل نصب را بررسی نمایید و سپس مخزن سازگار با این ابعاد از انواع عمودی ،  افقی ، کتابی ، زیرپله و مکعبی انتخاب فرمایید
  • از قرار دادن اشایی مانند آجر و … برای بالا آوردن سطح مخزن نسبت به پمپ اکیدا خودداری کنید. سزح ناصاف کف مخزن منجر به پارگی آن خواهد شد.
  • برای بالا آوردن کف مخزن از پایه فلزی پوشیده شده از ورق فلزی و یا سکوی سیمانی با سطح کاملا صاف و تراز استفاده کنید.

   قطر خروجی مخزن با قطر قسمت ورودی پمپ باید برابر یا بیشتر باشد تا مانع از پدیده کاویتاسیون ( موجب خرابی پمپ می شود ) گردد. مخازن سه لایه به دلیل ضد جلیک بودن و به طریق اولی آنتی باکتریال بودن باعث می شوند آب برای مدت طولانی طمع گوارای خود را حفظ کند. توجه فرمایید علاوه بر سازگاری ابعاد مخزن با محل نصب باید فضای کافی برای سرویس و نگهداری مخزن هم در دسترس داشته باشید. علاوه بر این موارد انتقال مخزن به محل نصب مانند عبور از درب ، راه ها و … حتمی مد نظر قرار دهید. ما در مخزن آب دات کام انواع مخازن افقی ، عمودی ، کتابی و مکعبی و زیرپله را با تنوع بسیار چشمگیر عرضه می کنیم.

  به دلیل مشخصات فنی بعضی از پمپها و برای استفاده بهینه از آب داخل مخزن بهتر است مخزن در ارتفاعی بالاتر از پمپ نصب شود توجه فرمایید الزامی است کف محل نصب مخزن کاملا صاف و تراز و یکدست باشد. در پاسیان توجه فرمایید توجه فرمایید مخازن ارزان قیمتی که از مواد بازیافتی تولید می شوند خیلی سریع موجب طعم بد در آب می شوند. البته به دلیل ورود مواد آلاینده و سرطانزا در بلند مدت به آب داخل مخزن به هیچ عنوان نباید برای آب شرب و یا بهداشتی از این مخازن استفاده کرد. عیب دیگر این مخازن مقاومت بسیار پایین مکانیکی آنها است و خیلی زود درچار شکست و پارگی می شوند.

قدم سوم: انتخاب رنگ مناسب مخزن پلاستیکی

    اکثر مخازن پلاستیکی موجود در بازار به رنگ سفید هستند. در مخازن سه لایه یک لایه میانی مشکی رنگ با بیشترین میزان جذب نور باعث جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل مخازن میشود. و این نکته ی بسیار مهمی برای مخازن پلاستیکی است زیرا عدم جلوگیری از ورود اشعه نور خورشید باعث جلوگیری از رشد جلبک  در داخل مخازن می شود. رشد جلبک می تواند باعث بروز مشکلاتی در نگهداری آب داخل مخزن گردد. قطعا شما نمیخواهید که در داخل مخزن آب آشامیدنی تان جلبک رشد کند یا مجبور شوید به این دلیل فیلتر تصفیه آب خود را زود به زود تعویض کنید.  توجه فرمایید تجمع بقایایی این جلبکها در بلند مدت باعث رشد باکتریهای بی هوازی و بوی بسیار بد در آب خواهد شود. ممکن است شما تصور کنید که مسدود کردن اشعه خورشید به صورت استاندارد در صنعت تولید مخازن آب تعبیه میشود اما اینگونه نیست. در حقیقت نور خورشید می تواند از اکثر مخازن پلاستیکی رنگی دو لایه  با رنگهای قرمز و آبی عبور کند. پس توصیه می کنیم حتمی از مخازن سفید و یا رنگی سه لایه استفاده کنید. به همین دلیل ما مخازن دولایه رنگی را در مخزن آب دات کام عرضه نمی کنیم. در کشورما ایران رنگ سفید مخازن تا حدودی موجب بازتاب نور خورشید شده و کمتر موجب افزایش دمای آب داخل مخزن می شود.

قدم چهارم: کیفیت موادی که در تولید مخازن پلاستیکی به کار می روند.

  قبل از خرید مخزن پلاستیکی باید در مورد مواد تشکیل دهنده مخزن مورد نیاز کاملا تحقیق کرد. با وجود تنوع بالای مواد موجود در بازار، تولید کنندگان معتبر مانند پلاستونیک ، کوشا پلاست و طبرستان از یک نوع مواد برای ساخت مخازن پلاستیکی استفاده می کنند. مخزن آب دات کام هیچ گاه کیفیت را فدای قیمت نمیکند چرا که نام و شهرت کسب شده برای ما مقدس است و تنها محصولاتی را به شما معرفی میکنیم که از فرآیند تولید آنها اطمینان داشته باشیم. به همین دلیل هم ما از مواد پلی اتیلن فودگرید HDPE و MDPE کاملا استاندارد استفاده می کنیم که مطابق استاندارد NSF/ANSI تولید شده باشند و هم مواد ما مطابق با آیین نامه ی سازمان غذا و دارو دارای تاییدیه بهداشتی می باشند.

   یکی از جذاب ترین بررسی ها برای ما بازخورد رضایت آمیز از مشتریانی است که قریب به 20 سال پیش مخازن ما را خریده اند و  در شزایط مختلف آب و هوایی ، زیر نور مستقیم آفتاب و یا محیط تاریک موتور خانه این مخازن در حال کار می باشند. رضایت این مشتریان عزیز بزرگترین سرمایه های ما در شرکت پلاستونیک و همچنین در فروشگاه مخزن آب دات کام می باشد.

برای مشاهده مشخصات، قیمت و خرید اینترنتی محصولات بر روی ورود به فروشگاه کلیک نمایید

ورود به فروشگاه

برای خدمات فنی نصب مخزن و پمپ آب نیاز به کارشناس و نصاب دارید؟ بر روی درخواست خدمات کلیک نمایید

درخواست خدمات

نیاز به مشاوره پیش از خرید دارید؟ با ما تماس بگیرید

(10 خط) 02144548922
Summary
Review Date
Reviewed Item
راهنمای خرید مخزن آب پلاستیکی و پلی اتیلنی
Author Rating
51star1star1star1star1star
Product Name
مخزن آب پلاستیکی و پلی اتیلنی
Price
IRR 4210000
Product Availability
Available in Stock

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *