بروزرسانی:سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

مخزن آب پلی اتیلن چند لایه تهیه کنم؟ منبع یا تانکر آب 3، 4 یا 5 لایه

مخزن آب پلی اتیلن تک لایه یا چند لایه

  فرق مخزن آب تک لایه و سه لایه پلی اتیلن در چیست؟ آیا منبع یا تانکر آب تک لایه پلاستیکی بهتر است یا تانکر سه لایه؟ آیا مخزن آب 4 لایه و 5 لایه مناسب است؟ برای اطلاع از پاسخ پرسش هایی از این دست پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

  مخزن آب پلی اتیلن سه لایه یا تک لایه؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

مخازن پلی اتیلن در ابتدا به صورت بی رنگ و تک لایه تولید می شدند. به علت نیمه شفاف بودن مخازن بی رنگ یا تک لایه، نور از جداره مخزن عبور می کرد و امکان رشد جلبک در لایه داخلی یا داخل مخزن یا منبع آب را فراهم می ساخت. این جلبک ها پس از خزان و مرگ غذای باکتری های بی هوازی را فرهم می کردند که از بدن آنها تغذیه می کردند. این فعالیت بیولوژیک موجب می گردید آب در مخزن پلی اتیلن بی رنگ یا تاک لایه در حضور نور آفتاب دچار تغییر در بو و طعم گردد. این جلبک های مرده حین تجزیه به وسیله باکتری ها، بوی بدی را در آب متصاعد می ساختند و بو و طعمی نا مطبوع به آب می داد. برای حل این مشکل مخازن ابتدا به صورت دو لایه ( مخازنی که بیشتر به رنگ آبی تولید می شدند) و سپس به صورت سه لایه ( مخازن سفید رنگ ) تولید شدند.

در این مخازن لایه میانی مشکی رنگ مانع از عبور نور خورشید به داخل مخزن می شود. به این ترتیب جلبکها بدون حضور نور خورشید شانسی برای رشد و تکثیر پیدا نمی کنند. با همین روش شرکت پلاستونیک حسب نیاز مشتریان گرامی اقدام به تولید مخازن دو لایه رنگی ، سه لایه سفید و رنگی ، چهار لایه ، فوم دار ، پنج لایه و … می نماید.

تفاوت مخزن پلی اتیلن سه لایه با تک لایه

مخازن پلی اتیلن سه لایه پلاستونیک

   مخازن پلی اتیلن سه لایه شرکت پلاستونیک کاملا ضد جلبک هستند و برای تمام شایط آب و هوایی طراحی و تولید می شوند. در مناطق بسیار گرمسیر و سردسیر به جای عایق پیچ ساختن مخزن می توانید از مخازن چهارلایه فوم دار پلاسنونیک استفاده کنید. لازم به ذکر است که مخازن پلی اتیلنی سه لایه شرکت پلاستونیک در تمام شرایط آب و هوایی ایران قابل استفاده می باشند و کاملا ضد جلبک و آنتی باکتریال هستند. به همین دلیل بهترین انتخاب برای ذخیره آب شرب، مخزن آب سه لایه است.

تفاوت مخزن پلی اتیلن تک لایه با سه لایه
مخزن سمت راست به صورت سه لایه و سمت چپ تک لایه می باشد. همانطور که مشاهده می کنید مایع درون مخزن تک لایه به دلیل نمیه شفاف بودن بدنه، از بیرون آن قابل مشاهده است.

مشخصات لایه های مخازن پلی اتیلن سه لایه:

لایه اول ( لایه خارجی / سفید ):
مقاوم در برابر تمام عوامل جوی، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و به رنگ سفید که باعث کاهش تولید حرارت از نور جدب شده از خورشید و حفظ دمای آب برای مدت طولانی می گردد.
(رنگ و ضخامت این لایه با توجه به نیاز و سلیقه مشتری قابل تغییر است )

لایه دوم (لایه میانی/ مشکی):
این لایه مانع عبور نور به داخل مخزن شده و نقش فیلتر نوری را ایفا نموده و همچنین باعث استحکام ساختاری مخزن می گردد. وظیفه اصلی این لایه جلوگیری کامل از نفوذ نور خورشید به داخل مخزن است.

لایه سوم ( لایه داخلی/سفید ):
این لایه در ارتباط مستقیم با آب و یا مواد دیگر داخل مخزن است. این لایه هیچگونه تاثیری بر روی کیفیت مواد و یا آب شرب درون مخزن نمی گذارد. لازم به ذکر است که تمامی این لایه ها به صورت food grade تولید می شوند و هم ماده اولیه و محصول تولید شده مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند. همچنین کلیه محصولات ما نشان سیب سلامت و علامت استاندارد را نیز دارا می باشند.

آزمایش میزان نور ورودی به داخل مخازن پلی اتیلن سه لایه پلاستونیک (مخازن ضد جلبک)

در صورتی که ویدیو با کیفیت پایینی برای شما نمایش داده می شود می توانید از قسمت تنظیمات ویدیو کیفیت آنرا افزایش داده و مجدداً مشاهده نمایید.

منبع یا تانکر آب 3، 4 یا 5 لایه؟

همانطور که عنوان شد برای ذخیره آب، مخزن آب 3 لایه مناسب است. اما اگر در بازار فروش مخازن پلی اتیلنی سری بزنید با مخازن آب پلی اتیلن چهار لایه و حتی پنج لایه نیز مواجه خواهید شد. حتی تولیدکنندگانی خواهید یافت که ادعا می کنند تنها تولید کننده مخازن آنتی باکتریال در ایران هستند ولی این موضوع صحت ندارد و به نظر میرسد بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد .  تولید مخازن آنتی باکتریال سال های سال است توسط تعدادی از تولید کنندگان مخازن پلی اتیلن در ایران در حال انجام است.

مخزن چهارلایه آنتی باکتریال پلاس یونیک

مخازن چهار لایه که توسط شرکت پلاستونیک نیز تولید می شوند در داخلی ترین لایه آن از یک لایه آنتی باکتریال به رنگ آبی استفاده شده است. این لایه باعث می شود خاصیت آنتی باکتریالی تماسی این مخازن بهبود پیدا کند ولی به دلیل اینکه بعد از مدت کوتاهی لایه ای بسیار نازک از رسوبات به سطح داخلی مخازن 4 لایه آنتی باکتریال میچسبد این خاصبت آنتی باکتریال تماسی از بین میرود.

در واقع پس از مدت کوتاهی هیچ تفاوتی از نظر عملکرد بین مخازن 4 لایه و سه لایه برای ذخیره آب شرب ایجاد نمی شود و به همین دلیل مخازن سه لایه برای ذخیره آب شرب کفایت می کنند و نیازی به استفاده از مخازن 4 لایه نمی باشد.  مخزن آب 5 لایه نیز در بازار است و دارای 2 لایه مشکی رنگ می باشد. سوال بزرگ این است که وجود 2 لایه مشکی رنگ چه فایده ای دارد! اگر می خواهید پول بیشتری بابت خرید مخزن آب چند لایه پرداخت کنید بدون اینکه مزیتی داشته باشد می توانید مخازن آب پلی اتیلن 5 لایه نیز استفاده نمایید!

پرسش های متداول

مخزن آب پلی اتیلن سه لایه بهتر است یا تک لایه در چیست؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

به علت نیمه شفاف بودن مخازن بی رنگ یا تک لایه، نور از جداره مخزن عبور می کند و امکان رشد جلبک در لایه داخلی یا داخل مخزن پر از آب را فراهم می سازد. این جلبک ها پس از خزان و مرگ غذای باکتری های بی هوازی را فراهم می کنند که از بدن آنها تغذیه می کرده. این فعالیت بیولوژیک موجب می گردید آب در مخزن پلی اتیلن بی رنگ یا تک لایه در حضور نور آفتاب دچار تغییر در بو و طعم گردد ... ( ادامه در مقاله)

آیا مخزن سه لایه استحکام بیشتری نسبت به مخزن تک لایه دارد؟

معمولاً ضخامت مخازن تک لایه و سه لایه یکسان است. فقط مخزن سه لایه مانع عبور نور به داخل مخزن می شود.

لایه های مخازن پلی اتیلن چه مشخصاتی دارد؟

لایه اول ( لایه خارجی / سفید ): مقاوم در برابر تمام عوامل جوی، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و به رنگ سفید ... لایه دوم (لایه میانی/ مشکی): این لایه مانع عبور نور به داخل مخزن شده و نقش فیلتر نوری را ایفا نموده و همچنین باعث استحکام ساختاری مخزن می گردد. لایه سوم ( لایه داخلی/سفید ): این لایه در ارتباط مستقیم با آب و یا مواد دیگر داخل مخزن است. این لایه هیچگونه تاثیری بر روی کیفیت مواد و یا آب شرب درون مخزن نمی گذارد ... ( ادامه در مقاله

 

23 thoughts on “مخزن آب پلی اتیلن چند لایه تهیه کنم؟ منبع یا تانکر آب 3، 4 یا 5 لایه

  1. حسین سرمدی میگوید:

    باسلام و احترام : مطالب فنی مخزن آب پلی اتیلن سه لایه آنتی باکتریال دارای فیلتر نور مفیدوکافی تشخیص داده شدلطفا یک فقره پیش فاکتور رسمی مخزن هزار لیتری و دو هزارلیتری هم عمودی وهم افقی وهزینه نصب وغیره تحویل درمحل تهران سیدخندان خ بستان کوی حمیدی درداخل تاسیسات و یا حیاط در واتساپ اینجانب حسین سرمدی ارسال فرمایند تا اقدام لازم بعمل آید سپاسگزارم

  2. محمدرضا میگوید:

    سلام وقت بخیر
    تا به حال اسمی از این برند در حوزه کاری ما به گوشمون نخورده و اطلاعی ازش نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *