بروزرسانی:چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مخزن پلی اتیلن سنگین پلاستونیک

مخزن پلی اتیلن سنگین پلاستونیک

   مخزن پلی اتیلن سنگین به مخزنی می گوییم که در تولید آن از پلی اتیلن بیشتری از حد استاندارد استفاده شده است. اکثرا مخازن بصورت پیش فرض برای نگهداری آب تولید می شوند. حال اگر چگالی ماده ای مانند اسید سولفوریک غلیظ نزدیک به دو برابر آب باشد، نیاز است تا مخزن پلی اتیلن دیواره های ضخیم تری داشته باشد و با وزن بیشتری تولید شود. عموماً این مخازن به عنوان مخزن ذخیره اسید مورد استفاده قرار می گیرند.

   اما صرف سنگین بودن و ضخیم بودن دیواره مخازن خصوصا در انواع رنگی و چند لایه به معنای مقاومت بیشتر دیواره های مخزن نیست. در درجه نخست باید از پلی اتیلن نو و غیر بازیافتی در تولید مخزن استفاده گردد. شرکت هایی که از مواد بازیافتی استفاده می کنند، ناچارا باید مخازن را کمی سنگین تر تولید کنند تا بتوانند استحکام حداقلی را داشته باشند. پس مخازن پلی اتیلن سنگین اگر با مواد نو تولید شده باشند، می توانند استحکام بیشتری داشته باشند. اگر مایع چگال به کمک همزن داخل مخزن گردش می کند، مانند ماده اولیه لعاب در سرامیک سازی ها، حتما از ساپورت (یک پشتیبانی کننده) استفاده کنید و دور مخزن را به کمک ورق فلزی بپوشانید. به این ترتیب نیروی گریز از مرکز ایجاد شده در هنگام چرخش مایع چگال توسط دیواره فلزی بیرونی مخزن، خنثی می شود و اجازه نمی دهید تا این فشار موجب تغییر شکل و کش آمدن دیواره مخزن شود. زیرا این تنش ها در نهایت موجب پارگی دیواره مخزن پلی اتیلن خواهد شد.

مزیت مخازن یکپارچه نسبت به مخازن اکستروژن چیست؟

پاسخ : در مخازن اکستروژن به دلیل عدم تولید یکپارچه، احتمال شکستن مخزن و نشت از درز جوشکاری آن ها وجود دارد ولی در مخازن تولید شده به روش روتیشنال مولدینگ (Rotational Molding) یا همان قالبگیری دورانی این مشکل وجود ندارد.

آیا می توانم در مخازن سنگین و سوپریور پلاستونیک انواع اسید و مواد شیمیایی چگال را نگهداری کنم؟

پاسخ: بله فقط موقع سفارش چگالی مایع و سیال مورد نظر را به کارشناسان ما اطلاع دهید.

آیا مخازن سنگین پلی اتیلن تحمل دمای بیشتری را دارند؟

پاسخ :مخازن پلی اتیلن بهتر است در دمای کمتر از ۶۰ درجه سانتیگراد استفاده شوند. دما های بیشتر موجب نرم شدن بیش از حد دیواره شده و کم کم مقاومت مکانیکی آن ها کاهش می یابد و می تواند موجب تغییر شکل مخزن گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *