بروزرسانی:شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ورودی و خروجی چندگانه روی یک مخزن پلی اتیلن

   یکی از سوالات متداول مشتریان گرامی بحث نصب دو ورودی و یا دو خروجی روی یک مخزن است. این مساله برای ورودی مخزن بدون مشکل امکانپذیر است و تنها محدودیت ما مساحت استانداردی است که روی قالب مخزن برای ورودی پیش بینی شده است. مثلا برای روی یک مخزن 1000 لیتری می توان به راحتی دو فیتینگ سه چهارم اینج را در ورودی کنار هم جای داد.


   اما در بحث خروجی توجه فرمایید که بیشترین فشار و تنش مکانیکی وقتی مخزن پر از آب شد روی دیواره های جانبی نزدیک به کف مخزن است به همین خاطر سوارخکاری های نزدیک به هم می تواند موجب سست شدن دیواره مخزن در آن موضع گردد. هر مخزن حداقل دارای دو ( با زاویه 180 درجه ) یا چهار محل ( با زوایای 90 درجه ) برای نصب خروجی است. بنابراین توصیه می کنیم در هر مکان استاندارد تنها یک خروجی نصب شود. توجه فرمایید به اندازه جمع قطر ورودی لوله ها می بایست سرریز پیش بینی گردد.

  نکته دیگری که باید به آن توجه نمود مهار نیروی وزن لوله های متصل به مخزن است. هر چند حتی برای یک اتصال نیاز است تا لوله متصل شده وزنشان توسط پایه یا بست دیواری مهار گردد ولی اگر در یک محل دو سوراخکاری و نصب فیتینگ انجام گردد حتمی و الزاما باید نیروی وزن لوله ها کاملا مهار گردد. زیرا می تواند در زمان کوتاهی منجر به شکستن مخزن از آن نواحی گردد. هر چه قطر لوله بیشتر باشد و بالطبع سنگین تر این الزام جدی تر می گردد.

Summary
Review Date
Reviewed Item
ورودی و خروجی چندگانه روی یک مخزن پلی اتیلن
Author Rating
51star1star1star1star1star

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *