بروزرسانی:سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳

مخزن ذخیره روغن خوراکی و روغن صنعتی

مخزن ذخیره روغن خوراکی و صنعتی

مخزن پلی اتیلن تنها برای ذخیره و نگهداری آب آشامیدنی کاربرد ندارد بلکه به خاطر ویژگی کاملا بهداشتی بودنش در بخش های مختلف صنایع غذایی استفاده می شود.
یکی از متداول ترین استفاده های مخزن پلی اتیلنی در صنایع غذایی مخزن ذخیره روغن های خوراکی از جمله روغن زیتون و روغن آفتابگردان است . در این صفحه مخازن پلی اتیلن ذخیره روغن خوراکی و صنعتی معرفی شده و با مخازن فلزی مقایسه شده اند.

مخزن ذخیره روغن خوراکی

مخزن ذخیره روغن خوراکی هم در کسب و کار های کوچک خانگی و هم در کارخانجات مواد غذایی یک ضرورت است تا انواع روغن های خوراکی به طور ایمن ذخیره سازی شوند . برای مخزن روغن خوراکی از مخزن استیل ضد زنگ و مخزن پلی اتیلنی استفاده می شود که مورد دوم یعنی مخزن پلی اتیلن خصوصا برای کسب و کار های کوچک خانگی به خاطر ویژگی هایی که دارند گزینه مناسبی هستند .

ویژگی های مخزن پلی اتیلن ذخیره روغن خوراکی

  • ساخته شده از پلی اتیلن فود گرید
  • حفظ کامل بهداشت روغن ذخیره شده
  • مواد اولیه مرغوب HDPE 3840
  • دارای نشان سیب سلامت حک شده بر روی بدنه
  • قیمت مناسب نسبت به مخازن فلزی

فودگرید

پلاستیک فودگرید ( به انگلیسی ( Food Grade پلاستیکی است که در صورت تماس با ماده غذایی آن را آلوده نمی کند و در بخش های مختلف صنایع غذایی از مخزن ذخیره گرفته تا بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد .
پلی اتیلن فودگرید فاقد ریزپلاستیک های مضر از جمله بیسفنول آ یا BPA است و سلامت مواد غذایی ذخیره شده را به طور کامل حفظ می کند .

کاملا بهداشتی

مخزن پلی اتیلنی فودگرید کاملا بهداشتی اما اگر مشاهده سطح ماده ذخیره شده از بیرون مخزن برایتان مهم نباشد می توانید با تهیه مخزن 3 لایه یا مخزن 4 لایه، از خواص ضد جلبک و آنتی باکتریال بودن مخزن نیز بهره مند شوید .

مواد اولیه مرغوب

مواد اولیه و سازنده مخزن های پلاستیکی، گرانول یا دانه های پلی اتیلنی است که در رده کیفیت های مختلفی در بازار موجود هستند. بهترین و مرغوب ترین گرانول پلی اتیلن در ایران، پلی اتیلن سنگین HDPE با گرید 3840 است.
همچنین پلی اتیلن به دو شکل نو و بازیافتی در دسترس است که در این بین گرانول های بازیافتی منجر به ساخت مخازنی با کیفیت و طول عمر بشدت پایین می شوند. لازم به ذکر است تمامی محصولات در این فروشگاه از پلی اتیلن نو تولید شده اند و کیفیت و طول عمر بالایی دارند .

نشان سیب سلامت

حک شدن نشان سیب سلامت بر روی بدنه محصول به نوعی حکم تائید نهایی سازمان غذا و دارو بر سلامت و بهداشتی بودن محصول است . هنگام خرید حتما به حک بودن این نشان توجه کنید .
متاسفانه در سالیان اخیر برخی از تولید کنندگان این نشان را کاملا جعلی بر روی محصولات خود حک کرده اند، بنابراین بهتر است تا صحت یا عدم صحت سیب سلامت حک شده را از سامانه مربوطه استعلام بگیرید .

چرا از مخزن آب دات کام مخزن ذخیره روغن خوراکی سفارش دهیم ؟

مجموعه مخزن آب دات کام خدمات متمایزی را ارائه می دهد که انتخاب و خرید مخزن روغن خوراکی را برای شما آسان می سازد .

  • مشاوره تلفنی توسط تیم با تجربه کارشناسان فنی
  • ارسال فوری و رایگان ( خرید بالای 3 میلیون تومان ) در تهران و کرج
  • ضمانت نامه 5 ساله تعویض و 10 ساله خدمات پس از فروش
  • پشتیبانی فنی

مقایسه مخزن ذخیره روغن خوراکی پلی اتیلنی و استیل ضد زنگ

مخزن ذخیره روغن خوراکی پلی اتیلنی در مقایسه با مخزن استیل ضد زنگ گزینه بهتری برای کسب و کار های خانگی یا کارگاه های کوچک است .

مخزن پلی اتیلنی

مخزن پلی اتیلنی وزن سبکی دارد که کار جا به جایی و همچنین نصب مخزن را آسان می سازد . همچنین لایه داخلی مخزن پلی اتیلنی از مواد کاملا بهداشتی ساخته شده است و بر خلاف مخازن فلزی نیازی به ترمیم روکش لایه داخلی ندارد . همچنین در صورت وقوع مشکل، تعمیر مخزن پلی اتیلنی در کمتر از یک روز و با هزینه پایین صورت می گیرد .

مخزن استیل

مخزن استیل ضد زنگ دیگر مخزن با کیفیت ذخیره روغن خوراکی است اما برخی ویژگی ها باعث می شود تا تنها تولید کنندگان بزرگ که مخزن با لیتراژ بالا نیاز دارند سراغ این گزینه بروند . مخزن استیل ضد زنگ وزن بالایی دارد که کار جا به جایی و نصب را سخت می کند . همچنین هزینه نگهداری و تعمیر این مخازن نیز بالاست.
اما مهم ترین مشکلی که باعث پشیمانی کسب و کار های کوچک تر از خرید این مخزن می شود، قیمت بسیار بالای آن است که تا چند ده برابر مخزن پلی اتیلنی می رسد .

روغن خوراکی چیست ؟

روغن های خوراکی عموما متشکل از روغن های گیاهی و حیوانی هستند که هم به تنهایی یک محصول به حساب می آیند و هم با دیگر محصولات خوراکی ترکیب می شوند .

انواع روغن خوراکی

  • روغن زیتون
  • روغن کانولا
  • روغن کنجد
  • روغن آفتابگردان

مخزن روغن زیتون

مخزن روغن زیتون پلی اتیلنی ذخیره و نگهداری کاملا بهداشتی روغن زیتون را ممکن می سازد . با استفاده از مخزن پلی اتیلنی، طعم و بوی منحصر به فرد روغن زیتون حفظ می شود.

مخزن روغن کانولا

روغن کانولا یکی دیگر از روغن های گیاهی است که به دلیل سطح بالای امگا 3 در آشپزی استفاده می شود و برای نگهداری آن در حجم بالا به مخزن روغن کانولا نیاز دارید .

مخزن روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان که از ساقه، کلاهک و دانه های گل آفتابگردان به دست می آید نقش پر رنگی در آشپزی و رژیم ایرانی دارد. به همین خاطر است که تولید این روغن نه تنها در کارخانجات بزرگ بلکه در کارگاه های کوچک تر هم صورت می گیرد. برای روغن گیری و نگهداری آن به یک مخزن روغن آفتابگردان نیاز است .

مخزن ذخیره روغن های صنعتی

مخزن پلی اتیلنی برای ذخیره انواع روغن های صنعتی که با پلی اتیلن سازگاری دارند نیز استفاده می شود که به راحتی از پس ذخیره ایمن این روغن ها بر می آید .

مخزن ذخیره روغن سوخته ماشین

یکی از استفاده های پر تکرار مخزن روغن های صنعتی پلی اتیلنی در تعمیرگاه ها و اتوسرویس ها است که روغن سوخته و تعویض شده ماشین ها تا زمان تخلیه در این مخزن نگه داری می شود.

مخزن کود مایع

مخزن پلی اتیلنی به عنوان مخزن کود مایع در زمین های کشاورزی و باغات نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه صفحه ” کود آبیاری گیاهان با استفاده از مخزن یا تانک کود مایع ” را مشاهده کنید .

مخزن اسید

مخزن ذخیره سازی اسید و دیگر مواد شیمیایی خورنده یکی دیگر کاربرد های مخزن پلی اتیلنی است. پلی اتیلن خاصیت ضد خورندگی دارد بنابراین زنگ نمی زند و دچار خوردگی نمی شود.

برای کسب اطلاعات در خصوص چگونگی علمکرد و مشاهده قیمت مخزن اسید پلی اتیلنی به صفحه ” مخزن اسید ” بروید .

آیا استفاده از مخزن ذخیره روغن پلی اتیلنی مناسب کاربری شما است ؟

به طور کلی اگر قصد هوابند کردن مخزن را نداشته باشید، مخزن پلی اتیلنی برای ذخیره و نگهداری انواع مواد غذایی مناسب است. البته نه هر مخزن پلی اتیلنی بلکه مخزنی که استاندارد های ذخیره سازی روغن ها در آنها رعایت شده و از مواد درجه یک و بهداشتی در تولید آنها استفاده شده و توسط تولید کننده معتبری تولید شده باشد.