بروزرسانی:چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳

مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن

 

تاریخچه تولید پلی اتیلن

    پلی اتیلن اولین بار توسط هانس ون پچمانو به صورت کاملا اتفاقی مورد سنتز واقع شد که بعد از انجام آزمایشات فراوان بر روی این مواد حالت امروزی پلی اتیلن به وجود آمد. بعدها با سنتز کردن این عنصر در فشارهای مختلف آزمایشگاهی انواع مختلفی از آن را به وجود آوردند که هریک از این عنصر ها در صنعت های گوناگون مورد استفاده واقع شد از جمله انواع پلی اتیلن می توان به مواردی از جمله HDPE , LDPE و MDPE اشاره کرد که خصوصیات و ویژگی های هر یک از این مواد با هم دیگر متفاوت می باشد. از پلی اتیلن ها برای اولین بار در ساخت و تولید لوازم پلاستیکی آشپزخانه استفاد شده که نتیجه بسیار خوبی را نیز در بر داشته است. بعدها از این عنصر در ساخت انواع لوله و مخزن  استفاده شد و روز به روز نیز به میزان استفاده از این محصولات افزوده شد. این عنصر در هیچ موادی قابلیت حل شدن ندارد و همین عامل نیز باعث شده تا در صنایع مختلف و برای اهداف متنوع مورد استفاده واقع شود.

اهمیت استفاده از مخازن پلی اتیلن

    مخازن پلی اتیلن در طرح ها و انواع بسیار مختلفی طراحی و تولید می شود که شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از مدل های آن را تهیه و مورد استفاده قرار دهید. مخزن پلی اتیلن سفارشی با توجه به نوع صنایع گوناگون در شکل ها و ابعاد متفاوتی طراحی می شوند و در تولید آن ها سعی بر آن است تا کاربردی ترین محصول را عرضه نمایند. امروزه شما می توانید به راحتی شاهد استفاده از منبع پلی اتیلن در بسیاری از منازل باشید که این امر در کلان شهر ها از جمله شهر تهران بسیار مشهود تر است. دلیل انتخاب مخازن پلی اتیلن توسط عموم مردم، مناسب بودن قیمت و بهداشتی بودن و دوام بالای آنهاست. مخازن پلی اتیلن به سرعت جای مخازن فلزی را در منازل مسکونی و تجاری در شهر ها و روستاها گرفته اند

نحوه ساخت و تولید مخازن پلی اتیلن

   همان طور که در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، معدود شرکت های معتبر داخلی در حوزه ساخت و طراحی انواع گوناگون مخازن پلی اتیلن فعالیت می کنند. برای ساخت و تولید مخازن پلی اتیلن از بهترین و مدرن ترین تجهیزات و دستگاه های تولیدی استفاده می شود. روش های مختلفی نیز برای تهیه این منبع ها وجود دارد که یکی از این روش ها، فرایند قالب گیری دورانی نام دارد که در صنعت با کمک این روش می توان با دوام ترین مخازن را طراحی و تولید کرد. هم چنین علاوه بر تجهیزات گران قیمت، شرکت ها برای تولید این محصول به نیروی انسانی حرفه ای، دانش و فضای مناسب برای تولیدات خود نیاز دارند. ما در فروشگاه مخزن آب دات کام به صورت منظم به سنجش کیفیت این مخازن تولیدی به کمک آزمایشگاه های مرجع می پردازیم تا همیشه از کیفیت خوب محصولات تولیدی مطمئن شویم.

فواید استفاده از مخازن پلی اتیلن

بی شک استفاده از مخازن پلی اتیلن دارای مزیت ها و فوایدی خواهد بود که بدین صورت مورد توجه و استفاده صنایع مختلف واقع شده است. در زیر به برخی از این فواید اشاره کرده ایم:

  • نصب بسیار راحت و سریع این محصول
  • داشتن ابعاد و اندازه های بسیار متنوع و مختلف
  • امکان تولید مخازن پلی اتیلن سفارشی در انواع رنگ ها و شکل ها
  • مناسب برای استفاده در صنایع مختلف از جمله داروسازی و مواد غذایی
  • داشتن حالت و خاصیت عایق در مقابل حرارت و تغییرات محیطی به وجود آمده
  • داشتن قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه بودن آن در مقایسه با دیگر مخازن ها
  • در صورت مواجه شدن با پارگی می توانید آن را تعمیر کرد و از دوباره مورد استفاده قرار داد.
  • راحتی در حمل و جا به جای آن که این امر ناشی از کم وزن بودن مخازن پلی اتیلن می باشد
  • داشتن دوام و مقاومت بسیار زیاد که این امر سبب افزایش طول عمر این محصول نیز می شود.

با توجه به موارد ذکر شده در فوق استفاده روز افزون از مخازن پلی اتیلن بسیار معقولانه و امر طبیعی به نظر می رسد.

کاربرد مخازن پلی اتیلن

از مخازن پلی اتیلن سفارشی در بسیار از صنایع استفاده می شود که به این موضوع در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم. از جمله موارد کاربردی این محصول می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • جهت ذخیره و نگهداری آب آشامیدنی در منازل مسکونی و تجاری و غیره
  • جهت نگهداری از برخی موادی که حالت پودری یا گرانولی دارند
  • برای ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی صنایع مختلف
  • جهت ذخیره و نگهداری مواد آرایشی و بهداشتی
  • برای ذخیره و نگهداری انواع مواد اسیدی و بازی
  • جهت ذخیره کردن مواد غذایی در صنایع غذایی
  • جهت جمع آوری فاضلاب ها
  • ساخت سپتیک تانک و سیستمهای تصفیه فاضلاب

انواع مخازن پلی اتیلن

    مخازن پلی اتیلن مخزن آب دات کام با نظارت و مطابق استانداردهایی که اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو آن ها تایین و تدوین کرده است  روانه بازار می شوند. امروزه علاوه بر تولیدات معمول مخازن پلی اتیلن، عرضه مخازن پلی اتیلن و وانهای پلی اتیلنی با ابعاد سفارشی نیز در مخزن آب دات کام آغاز گردیده است.

     مخازن پلی اتیلن در اشکال افقی، عمودی، مکعبی ، کتابی و قیفی در فروشگاه مخزن آب دات کام عرضه می شود. هریک از این مخازن دارای کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی هستند و به همین دلیل در مصارف گوناگون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا چند مورد از انواع گوناگون این محصول را به حضورتان معرفی کنیم.

مخازن آب

  • مخازن پلی اتیلن افقی

   مخازن پلی اتیلن افقی یکی از رایج ترین مدل های تولیدی مخازن پلی اتیلن می باشد که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. در تمام شرایط آب و هوایی و در مناطق سرد سیر و گرم سیر، مناسب برای استفاده در منازل مسکونی و ساختمان های تجاری، با تمکان نصب بسیار آسان و همچنین مقاوم در برابر اشعه های نور خورشید، جزء پر فروش ترین انواع منابع و مخازن پلی اتیلن هستند. شما نیز با توجه به نوع مصرف و محل نصب مخزن می توانید این مدل از منبع پلی اتیلن را تهیه و خریداری نمایید. هم چنین حجم داخل این مخازن نیز با توجه به سفارشات گوناگون و مصارف مختلف متغیر خواهد بود.

مخزن پلاستیکی و پلی اتیلن عمودی

  • مخازن پلی اتیلن عمودی

    از دیگر انواع مخازن پلی اتیلن می توان به منبع پلی اتیلن عمودی اشاره کرد که با داشتن ویژگی های از جمله بیشترین و بالاترین بهره وری و طول عمر ، قابل استفاده در ساختمان های مسکونی و تجاری، همراه با نصب راحت و سریع آن، با قابلیت نصب انواع میکسر ها و مقاوم بودن در برابر انواع شرایط محیطی توانسته است از پر کاربردترین و پر مصرف ترین نوع منبع پلی اتیلن باشد. در بیشتر آپارتمان ها به کمبود جا از این مدل مخازن استفاده می شود که دارای کارایی و عملکرد بسیار خوبی نیز هستند.

مخازن مکعبی - مخزن کتابی آسانرو

  • مخازن پلی اتیلن مکعبی و کتابی و زیر پله

   مخازن پلی اتیلن مکعبی و کتابی و مخزن زیر پله از جدیدترین و به روز ترین تولیدات مخازن پلی اتیلن می باشد که با داشتن طراحی بسیار ساده و جذاب خود توانسته است نظر بسیاری از مصرف کنندگان را به سوی خود جذب کند. این مخزن ها با داشتن ارتفاع، طول و عرضهای متنوع تقریبا از باریکترین درگاه ها و راه روها عبور کرده و قابل نصب در فضاهایی مانند زیر پله می باشند. از مزیت های استفاده این مدل مخازن ها می توانیم به مواردی از جمله طراحی شیک، عایق بسیار مقاوم در برابر نور خورشید و دما ، حمل و نصب بسیار راحت و سریع آنها اشاره کرد که این مزیت ها باعث شده است مخازن های مکعبی و کتابی و زیر پله پلی اتیلنی به مصرف کنندگان این امکان را بدهند که از فضاهای حداقلی موجود در ساختمانشان برای ذخیره آب مصرفی استفاده کنند.

مخزن پلی اتیلن زیرپله
مخزن آب پلاستیکی و پلی اتیلنی زیرپله ای

وان پلی اتیلن

  • وان پلی اتیلن

وان پلی اتیلنی و پلاستیکی در حال حاضر در دامنه حجمی 60 تا 5000 لیتر عرضه می شود. این وان ها ضمن دارا بودن استحکام بسیار زیاد ، وزن سبک و مقاومت در برابر اشعه یو وی آفتاب ، کاملا ضد خوردگی نیز می باشند. به همین دلیل قابلیت به کار گیری در طیف وسیعی از صنایع را دارا می باشند.

  • وان حمام پلاستیکی

شاید در چند سال اخیر به وان حمام به عنوان یک وسیله زینتی نگاه می شده و آن را به دلیل قیمت بالای نصب و خرید آن، یک کالای لوکس در نظر می گرفتند، اما با درک مزایای بهره گیری از آب درمانی در وان حمام اخیرا وان حمام پلی اتیلن طراحی و ساخته شده است تا نیاز های افراد را به شکل بهتری پاسخ گو باشد. وان حمام پلی اتیلن، پلیمرهایی با ترکیبات مونومر اتیلن هستند. این ترکیبات دارای خصوصیاتی هستند که آن ها را برای کاربردهایی مانند وان حمام بسیار مناسب می کند.

مخزن قیفی و ته قیفی شکل

  • مخازن پلی اتیلن قیفی

    از دیگر مخازن پلی اتیلن می توانیم مخازن پلی اتیلن قیفی شکل را نام ببریم که با داشتن طراحی شبیه قیف در قسمت تحتانی این امکان را می دهند که تمامی مایع داخل آن به طور کامل تخلیه شود. این مدل مخازن بیشتر در صنایع مورد استفاده واقع می شوند.

سپتیک تانک پلی اتیلن

  • سپتیک تانک پلی اتیلن

   در مکانهایی که دسترسی به شبکه فاضلاب وجود ندارد، یکی از کلیدی ترین روشها برای کاهش بار آلایندگی فاضلاب استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن است. مخزن سپتیک اجازه نمی دهد فاضلاب بلافاصله وارد طبیعت شده و با فراهم آوردن محیطی مناسب برای باکتری های بی هوازی بدون ایجاد آلودگی در خاک و آب های زیر زمینی و سطحی امکان تصفیه اولیه و تبدیل آلاینده های موجود در فاضلاب خام به مواد ساده تر و تجزیه پذیرتر (مانند گاز متان و …) را فراهم می آورد.

مخزن انبساط

  • منبع انبساط باز

    مخازن انبساط به صورت دولایه فوم دار و همچنین چهار لایه فوم دار تولید و قابل فروش می باشند.مخزن انبساط فوم دار که در دسته ی مخازن انبساط باز قرار می گیرد به منظور ذخیره سازی حجم آب اضافی که بر اثر گرما ایجاد شده است مورد استفاده قرار می گیرد و باعث جلوگیری از اتلاف انرژی و گرمای آب موتورخانه می شود. این مخازن انبساط در برابر خوردگی و گرما مقاومت بسیار بالایی دارند. مشتریان گرامی در صورت نیاز به نصب اتصالات می توانند با هماهنگی تاسیساتی کار خود سفارش نصب اتصالات را به صورتی تلفنی و یا اینترنتی به ما اعلام نمایند تا همکاران ما در بخش انبار اقدام به نصب اتصالات نمایند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این محصولات پیشنهاد می کنیم مقاله ذیل را نیز مطالعه فرمایید.

مخازن پلی اتیلن بی رنگ یا تک لایه

     مخازن پلی اتیلن بی رنگ یا تک لایه بیشتر برای ذخیره و نگهداری آب آشامیدنی و مواد غذایی در محیطهای تاریک و نیمه تاریک استفاده می شود و به دلیل نیمه شفاف بودن شما می توانید به راحتی سطح مایه داخل مخزن را مشاهده نمایید. شما می توانید از این مدل منبع پلی اتیلن در مکان های سر پوشیده و نیمه تاریک استفاده نمایید که در این صورت از رشد و به وجود آمدن هر گونه جلبکی در داخل مخزن جلوگیری کرده باشید.

مخازن پلی اتیلن دو لایه

    مخازن پلی اتیلن دولایه دارای لایه بیرونی رنگی  قرمز ، سبز ، آبی می باشند. این طیف از رنگها مانع از رسیدن نور کافی برای رشد و نمو جلبک در داخل مخزن می شود. با این حال نمی توانند صد در صد ضد جلبک محسوب شوند و برای محیطهای نیمه روشن مناسب می باشند.

مخازن پلی اتیلن سه لایه

   شما می توانید مخازن پلی اتیلن سه لایه ای را در مناطق گرم سیر و سرد سیر مورد استفاده قرار دهید. هم چنین می توانید از این مدل مخازن پلی اتیلن در فضاهای باز نیز استفاده کنید. مخازن پلی اتیلن سه لایه دارای لایه میانی سیاه رنگ در بین دو لایه دیگر هستند. به این ترتیب هیچ گونه نوری به داخل مخزن نفوذ نکرده و مواد موجود در داخل مخزن به مدت طولانی سالم و بدون ایجاد تغییری محفوظ می ماند. قیمت این مدل از مخازن پلی اتیلن در مقایسه با دیگر منبع پلی اتیلن بیشتر می باشد چرا که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد

دستورالعمل های نگهداری و استفاده از مخازن پلی اتیلن

در این بخش سعی بر آن داریم تا در مورد دستورالعمل های نگهداری و استفاده از مخازن پلی اتیلن توضیحاتی را برای شما بیان کنیم از جمله این دستورالعمل ها می توان موارد ذیل را نام برد که توصیه می شود حتما در استفاده مخازن پلی اتیلن این نکات را مورد توجه خود قرار دهید:

  • مخزنی که اتصالات ورودی و خروجی دارد را روی زمین نغلطانید. ابتدا فیتینگهای آن را باز کنید.
  • مخزن را در مکانی کاملا قابل دسترس و قابل کنترل قرار دهید.
  • درب مخزن ها را برای جلوگیری از افتادن هر گونه شیء بسته نگه دارید.
  • محل اتصالات را چک کنید و نکات ایمنی را در نصب مخزن رعایت کنید.
  • مخزن را دور از هر گونه وسیله احتراق و برقی نصب کنید.
  • سطحی که مخزن بر روی آن نصب می شود بایستی صاف و هموار و کاملا یکدست باشد.
  • حتما از علایم توجه و هشدار دهنده در اطراف و روی مخزن مواد شیمیایی و صنعتی استفاده کنید

طراحی مخازن و وان پلی اتیلن با روش اکستروژنی

در بخش های قبلی راجع به پلی اتیلن و مخازن پلی اتیلن و انواع آن توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه دادیم و هم چنین به این موضوع نیز اشاره شد که  یکی از روشهای استاندارد ساخت و تولید منبع پلی اتیلن سفارشی استفاده از جوش پلی اتیلن می باشد. این جوشکاری توسط دستگاه های بسیار خاصی صورت می گیرد. استفاده از جوش welding tank در ساخت مخازن پلی اتیلن سبب شده است که مخازن پلی اتیلن یکی از محکم ترین و مقاوم ترین مخزن ها باشد و عمر مفید طولانی تری را داشته باشد. جوش دادن قطعات مختلف مخازن پلی اتیلن توسط ابزار مخصوص  و با استفاده از مدرن ترین تجهیزات، علاوه بر این که دوام این محصول را افزایش داده در زیبای این محصول نیز نقش بالایی دارد.

 

 

پرسش های متداول

استفاده از مخازن پلی اتیلن چه فایده ای دارد؟

نصب بسیار راحت و سریع این محصول _ داشتن ابعاد و اندازه های بسیار متنوع و مختلف _ امکان تولید مخازن پلی اتیلن سفارشی در انواع رنگ ها و شکل ها _ مناسب برای استفاده در صنایع مختلف از جمله داروسازی و مواد غذایی _ داشتن حالت و خاصیت عایق در مقابل حرارت و تغییرات محیطی به وجود آمده _ داشتن قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه بودن آن در مقایسه با دیگر مخازن ها … (ادامه در مقاله)

مخازن پلی اتیلن چه کاربردی دارند؟

جهت ذخیره و نگهداری آب آشامیدنی در منازل مسکونی و تجاری و غیره _ جهت نگهداری از برخی موادی که حالت پودری یا گرانولی دارند _ برای ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی صنایع مختلف _ جهت ذخیره و نگهداری مواد آرایشی و بهداشتی _ برای ذخیره و نگهداری انواع مواد اسیدی و بازی _ جهت ذخیره کردن مواد غذایی در صنایع غذایی … (ادامه در مقاله)

چه نکاتی و دستورالعمل هایی را برای نگهداری و استفاده از مخازن پلی اتیلن می بایست رعایت نمود؟

مخزنی که اتصالات ورودی و خروجی دارد را روی زمین نغلطانید. ابتدا فیتینگهای آن را باز کنید _ مخزن را در مکانی کاملا قابل دسترس و قابل کنترل قرار دهید _ درب مخزن ها را برای جلوگیری از افتادن هر گونه شیء بسته نگه دارید _ محل اتصالات را چک کنید و نکات ایمنی را در نصب مخزن رعایت کنید _ مخزن را دور از هر گونه وسیله احتراق و برقی نصب کنید … (ادامه در مقاله)

محصولات فروشگاه مخزن آب دات کام شامل چه محصولاتی می شود؟

مخازن پلی اتیلن افقی _ مخازن پلی اتیلن عمودی _ مخازن پلی اتیلن مکعبی و کتابی _ مخزن پلی اتیلنی زیرپله ای _ وان شیلات پلی اتیلن ( ترافت) _ وان حمام پلاستیکی _ مخازن پلی اتیلن قیفی _ سپتیک تانک پلی اتیلن _ منبع انبساط باز – منبع تحت فشار ( مخزن انبساط بسته ) _ مخازن پشت نیسانی _ مخازن کروی _ مخازن سم پاش و دیگر محصولات.

Summary
Review Date
Reviewed Item
مخازن پلی اتیلن
Author Rating
51star1star1star1star1star

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *