بروزرسانی:پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آب درمانی در منزل به همراه 14 ماده ای که خاصیت درمانی دارند

آب درمانی در منزل

   حمام کردن در وان چه با آب سرد و چه با آب گرم مزایای زیادی دارد، اما این تمام پتانسیل حمام کردن نیست. با اضافه کردن مواد گوناگون مانند لیمو و عسل می توان مزیت حمام کردن در وان را، از ارتقای سلامت پوست گرفته تا تقویت سیستم ایمنی بدن، چندین برابر کرد. خیلی از افراد با مزایای بیشمار این نوع حمام کردن آشنایی دارند، اما نمی دانند دقیقا چطور باید آن ها را آماده کنند. بسیاری از افراد دیگر نیز سراغ استفاده از این نوع حمام کردن نمی روند زیرا به اشتباه باور دارند که هزینه بالایی را باید برای این کار کنار بگذارند و یا اینکه این کار فقط مختص به افراد مشهور یا ثروت مند است.

اما در حقیقت تنها با استفاده از یک وان حمام پلاستونیک ( وان ارزان قیمت پلاستیکی) و مقدار کمی از مواد خوراکی که در خانه ها پیدا می شود، می توانیم بعد از یک روز سخت کاری و یا یک جلسه تمرینی فشرده یا حتی در آخر هفته ای که تنها به آرامش نیاز داریم، یک حمام فوق العاده داشته باشیم. برای خرید وان حمام پلاستیکی ارزان قیمت جهت آب درمانی در منزل می توانید بر روی تصویر زیر کلیک نمایید.

فروش وان حمام پلاستیکی ارزان
با استفاده از وان حمام پلاستونیک می توانید با صرف هزینه بسیار پایین از انواع روش های آب درمانی در منزل استفاده نمایید. برای مشاهده و خرید وان حمامی بر روی تصویر بالا کلیک نمایید

اگر می خواهید در مورد  وان آب گرم و آب سرد و روش های آب درمانی در منزل اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید اینجا کلیک کنید.

فهرست مطالب

  1. چای سبز ( اقتصادی )

    استفاده از چای سبز در وان حمام از دل فرهنگ سرزمین آفتاب، ژاپن، بیرون می آید. مردمان این کشور سالیان سال است که از چای سبز در وان برای جوان و شاداب نگه داشتن پوست صورت و بدن استفاده می کنند. اگر شما نیز قصد استفاده از این روش قدیمی و موثر را دارید، کافی است تا 5 تا 8 عدد کیسه چای سبز را به وان آب گرمی که در حال پر شدن است اضافه کنید. صبر کنید تا وان پر شود و سپس فقط ریلکس کنید و لذت ببرید. مواد معدنی موجود در ساختار چای سبز از پیر شدن و چروکیدگی پوست صورت و بدن جلوگیری کرده و پوست را لطیف می کنند. همچنین چای سبز حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های طبیعی است که بدن شما را از آلودگی میزداید. البته خواص چای سبز تنها به زیبا تر کردن پوست خلاصه نمی شود، بلکه چای سبز تسکین دهنده طبیعی درد های عضلانی نیز به شمار می رود. درد عضلانی را، چه به خاطر ورزش سنگین باشد و چه نتیجه پشت میز نشستن های طولانی در محل کار، می شود با حمام چای سبز به طرز چشمگیری کاهش داد. همچنین بخاطر خاصیت آرام بخش بودن چای سبز، اضافه کردن آن به وان برای اشخاصی که مشکل کم خوابی دارند نیز پیشنهاد می شود.

  2. عسل ( نسبتا گران )

    مورخان بر این باورند که عسل بیش از 10000 سال، بله! ده هزار سال!، است که به عنوان یک ماده درمانی طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه در زمان قدیم از چرایی موثر بودن عسل بی اطلاع بودند، اما متوجه قسمتی از خواص بیشمار این خوراکی شیرین و خوشمزه شده بودند. عسل سرشار از آمینواسید ها و آنتی اکسیدان هایی است که پوست را لطیف و مرطوب می کنند. از همین رو عسل برای آن دسته از افرادی که پوست صورت و یا بدنشان خشک است، انتخاب فوق العاده ای است. همچنین آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در عسل سموم بدن را بیرون کشیده و از بین می برند. حمام عسل همچنین برای مو نیز فوق العاده است؛ مرطوب سازی مو و پوست کف سر، افزایش رشد سلول و کمک به مو برای نگهداری مواد مغذی از نمونه خواص عسل هستند. برای بهره بردن از تمامی خواص ذکر شده، کافی است تا 2 تا 4 قاشق غذاخوری عسل را به وان در حال پر شدن اضافه کنید. همچنین می توانید 2 یا 4 قاشق غذاخوری را در یک لیوان آب حل کنید و سپس آن را به وان اضافه کنید.

  3. شیر ( اقتصادی )

    آیا می دانستید که زیبایی کلوپاترا ملکه مصر باستان را به حمام های شیر روزانه اش نسبت می دادند؟ بسیاری از مورخان معتقدند کلوپاترا به طور روزانه از حمام شیر استفاده می کرد تا پوست خود را زیبا و شاداب نگه دارد. البته این قبیل حرفها بیشتر افسانه است اما بدون شک بسیاری از افراد در طول تاریخ، از ملکه الیزابت اول گرفته تا بسیاری از بازیگران دنیای سینما، از خواص شیر شادابی بخش شیر بر پوست بهره می بردند. دلیل این امر نیز مشخص است: شیر حاوی مقادیر زیادی اسید لاکتیک است. اسید لاکتیک هم خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و هم پوست را نرم و لطیف می کنید. همچنین اسید لاکتیک مانند اسید هیدروکسیل آلفا، که بخش جدانشدنی کرم های پوستی گران قیمت است، عمل کرده و پروتئین هایی که سلول های مرده پوست را کنار یکدیگر نگه می دارند را از بین می برد. با از بین رفتن این پروتئین ها، سلول های مرده پوست می ریزند و این منجر به جوان سازی و شاداب سازی پوست می شود. دیگر مزیت حمام شیر برای استفاده از حمام شیر، که به حمام ملکه ها نیز مشهور است، کافی است تا 2 پیمانه شیر خشک را به وان خود، زمانی که در حال پر شدن است اضافه کنید. به شما پیشنهاد می کنیم عسل و یا لوندر را نیز به این ترکیب اضافه کنید!

  4. نمک دریا

    نمک دریا از تبخیر آب دریا به دست می آید و حاوی مقادیر بالایی منیزیم، کلسیم، زینک، آهن و پتاسیم است. این مواد معدنی درد، التهاب، و کوفتگی عضله را از بین می برند و به نوعی خستگی عضلات را بیرون می کشند. همچنین دراز کشیدن در وان نمک دریا استرس را نیز از بین می برد. از طرف دیگر نمک طعام و نمک آشپزخانه قبل از عرضه در بازار و در کارخانه ها فرآوری می شود که همین موجب از دست رفتن عناصری که بالاتر به آن ها اشاره کردیم می شود؛ بنابر این خواص زیادی را از دست می دهد. البته شما می توانید از نمک فرنگی اصل،یا همان نمک اپسوم، نیز استفاده کنید. برای آماده سازی حمام نمک دریا که بهترین حمام برای ریلکس کردن مغز و بدن بعد از یک روز سخت کاری است،یک چهارم فنجان نمک دریا را به وان اضافه کنید و دمای آب را تا حدود 2 درجه بالاتر از دمای بدن خود تنظیم کنید. اگر قصد استفاده از نمک فرنگی اصل –Epsom salt- را دارید، یک دوم  فنجان را به وان پلاستونیک اضافه کنید.

  5. لیمو یا قرص ویتامین C جویدنی

    لیمو حاوی مقادیر بالایی ویتامین C است که برای پوست مزایای زیادی دارد؛ روشن تر شدن رنگ پوست، شاداب سازی پوست، از بین بردن خطوط ریز و … بخشی از خواص بیشمار لیمو برای پوست هستند. اگر پوست صورت و بدن شما به طور ارثی چرب است، حمام لیمو می تواند شما را از شر چربی های اضافی روی پوست خلاص کند. از سوی دیگر اسید نیتریک موجود در لیمو، در بهبود جای زخم بسیار موثر است و منفذه های باز پوست را می بندد. اگر ناخن های انگشتان دستتان شکننده هستند، جالب است بدانید که یکی دیگر از مزیت های لیمو به شما پیشنهاد می کنیم به خصوص در فصول گرم سال حتما از حمام لیمو استفاده کنید زیرا شما را شاداب و سرحال می کند. برای آماده سازی حمام لیمو 4-5 عدد لیمو تازه را در وان در حال آبگیری بچکانید. همچنین اگر لیموی تازه ندارید، می توانید سه چهارم فنجان آب لیمو یا 4 عدد قرص ویتامین C جویدنی را خرد کرده و به وان اضافه کنید.

  6.  جو دوسر

    حمام جو انتخابی فوق العاده برای لطیف سازی پوست و همچنین رهایی از سوزش و خارش های پوستی است. فراموش نکنید که بهتر است جو را در محفظه ای، مانند چای کیسه ای، قرار دهید.

  1. زنجبیل

    حمام زنجبیل سموم بدن را می زداید و کوفتگی عضلات را از بین می برد. اما با این وجود حمام زنجبیل به حمام سرماخوردگی معروف شده است. برای افرادی که مبتلا به آنفولانزا و یا سرماخوردگی فصلی شده اند، این حمام بهترین گزینه برای مقابله با عوارض سرماخوردگی است. در فصول سرد سال، بخصوص برای افراد سرمایی، حمام زنجبیل انتخاب ایده آلی است زیرا دمای بدن را بالا می آورد و تحمل سرمای زمستان راحت تر می شود. برای آماده سازی این حمام، یک قاشق زنجبیل تازه خورد شده را به وان اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری زنجبیل را در آب بریزید و تا جایی بر روی شعله گاز بگذارید که آب قل بزند اما جوش نیاید. سپس آن را در وان پلی اتیلنی خود بریزید.

  2. دارچین

    دارچین در کنار بوی مطبوع و لذت بخشش، فواید بسیاری هم دارد. حمام دارچین درست مانند حمام زنجبیل دمای بدن را بالا آورده و به بدن برای حفظ گرما کمک می کند؛ از همین رو انتخابی ایده آل برای روز های سرد زمستانی و پاییزی به حساب می آید. دارچین یک ضدعفونی کننده طبیعی نیز هست و سموم بدن را می زداید. جالب است بدانید حمام دارچین در بسیاری از فرهنگ ها ریشه دارد و از دیر زمان از آن برای بالا بردن سطح انرژی روح و بدن استفاده می کردند. برای آماده سازی حمام دارچین، 3 یا 4 تکه چوب دارچین را در وان آب گرم بیاندازید و لذت ببرید!

  3. جوش شیرین ( سالی یک بار )

    جوش شیرین از یون های سدیم و یون های بی‎کربنات تشکیل شده است و به راحتی در آب قابل حل است. از جوش شیرین در محصولات بهداشتی پوستی و یا بهداشت دهان و دندان زیادی استفاده می کنند. اما کاربرد های جوش شیرین تنها به آشپزی و محصولات بهداشتی محدود نمی شود بلکه می توانید با اضافه کردن آن در وان، از فواید حمام جوش شیرین بهره مند شوید. حمام جوش شیرین معمولا به افرادی توصیه می شود که با مریضی های پوستی چون اگزما، عفونت قارچی و دیگر مشکلات پوستی که با سوزش، خارش و التهاب پوست همراه هستند دست و پنجه نرم می کنند. همچنین اگر حشره ای به تازگی شما را گزیده است، حمام جوش شیرین می تواند در درمان جای گزیدگی نیز موثر باشد. برای استفاده از مزایای درمانی جوش شیرین، کافی است تا 3 تا 5 قاشق جوش شیرین را به آب گرم داخل وان اضافه کنید و آن را کمی هم بزنید.

  4. لوندر

    گیاه لوندر، لاوندر یا همان اسطوخودوس، با آن رنگ بنفش زیبایش به سمبلی از آرامش تبدیل شده است. حمام لوندر (حمام اسطوخودوس) نیز از همین قائده پیروی می کند. از ویژگی های حمام لوندر می توان به خاصیت ضد استرس و آرامش بخش آن، از بین برنده خستگی و گرفتگی عضلات اشاره کرد. برای آماده سازی حمام لوندر هم میتوانید از چند قطره عصاره آن استفاده کنید و هم می توانید مقداری لوندر خشک شده را داخل محفظه ای مانند چای کیسه ای بگذارید و سپس آن را داخل وان قرار دهید.

  5. آلوئه ورا

    آلوئه ورا برای پوست مزیت های بیشماری دارد. کراتین بتا موجود در آلوئه ورا یک آنتی اکسیدان قوی طبیعی است. خاصیت آنتی اکسیدان آلوئه ورا در کنار خاصیت آنتی باکتریال بودن آن آلوئه ورا را به یک داروی طبیعی برای رفع مشکلات پوستی از قبیل آفتاب سوختگی، رفع جای جوش و زخم و همچنین گزیدگی حشرات تبدیل کرده است. علاوه بر تمام این مزیت ها، آلوئه ورا مرطوب کننده قوی پوست نیز به حساب می آید. گیاه آلوئه ورا را می توانید از عطاری ها خریداری کنید. به کمک یک چاقو آن را ببرید و باز کنید و سپس ژل درون آن را به وان آب گرم اضافه کنید. مقدار ژل را به دلخواه کم و زیاد کنید تا بهترین مقدار مختص به خودتان را پیدا کنید.

  1. اوکالیپتوس

    حمام اوکالپتوس برای بهبود طیف بزرگی از ناراحتی های پوستی و عفونت های میکروبی استفاده می شود. دیگر مزیت شاخص آلوئه ورا رفع درد عضلات است. اما مهم ترین خاصیت حمام اوکالیپتوس را می توان تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم تنفسی دانست. برای آماده سازی حمام اوکالیپتوس چند قطره عصاره یا روغن اوکالیپتوس را به وان خود اضافه کنید.

  2. روغن نارگیل

    حمام نارگیل برای افرادی که پوست خشک و شکننده ای دارند معجزه می کند! اسید های چرب موجود در روغن نارگیل پوست های خشک را مرطوب و شاداب می کنند. علاوه بر این، حمام روغن نارگیل شما را هوشیار کرده و تمرکزتان را بالا می برد. چند قطره روغن نارگیل را به وان در حال پر شدن اضافه کنید و از این حمام خوشبو لذت ببرید.

  1. روغن زیتون

    روغن زیتون گرانترین و لوکس ترین گزینه در این لیست است اما به همان اندازه تاثیرات بیشتری هم دارد. روغن زیتون زمانی که با آب ترکیب می شود قابلیت رسوخ عمیق به بافت های پوست را دارند. به همین دلیل اثر آن بر روی پوست حتی از اولین حمام نیز کاملا مشخص خواهد بود. روغن زیتون به پوست برای حفظ کلاژن کمک زیادی می کند و ظاهر پوست تا را تا چند درجه ارتقا می دهد. حمام روغن زیتون برای بانوانی که تازه زایمان کرده اند پیشنهاد می شود زیرا در از بین بردن کشیدگی پوست بسیار موثر است. برای آماده سازی حمام روغن زیتون، 3 قاشق روغن را به وان که در حال آبگیری اضافه کنید.

  • فراموش نکنید که می توانید در یک حمام چند مورد از گزینه های لیست را انتخاب کنید و از خواص تمامی آن ها بهره ببرید.
  • در صورت ابتلا به بیماری های خاص، دیابت، مشکلات پوستی و … حتما قبل از آماده سازی حمام دلخواه با پزشک خود مشورت کنید.
  • خیلی طولانی در وان حمام نمانید! کلر موجود در آب شهری می تواند مشکلات تنفسی به دنبال داشته باشد. قبل از اینکه داخل وان بروید اجازه بدهید کمی کلر آب توسط سیستم تهویه حمام خارج شود. برای حل مساله کلر آب می توانید یک یا دو قرص ویتامین ث داخل آب وان حل نمایید.
  • حتمی و حتمی بعد و قبل از حمام داخل وان را به کمک آب و صابون مایع بشویید.
  • برای رهایی از رنگ های رسوب کرده داخل وان ، ابتدا داخل آن را کمی با اسید آغشته کنید و مانند سرویس های بهداشتی اجازه دهید تا اسید رسوبات را داخل خود حل کند. سپس داخل وان را آبکشی نمایید. در تمام مدت درب حمام باز و هواکش روشن باشد .
2,487,100 تومان
2,325,200 تومان

وان حمام پلی اتیلن (پلاستیکی)

وان حمام کمجا پلاستونیک مدل PL133 به رنگ زرد

2,441,400 تومان

وان حمام پلی اتیلن (پلاستیکی)

وان حمام کمجا پلاستونیک مدل PL133 به رنگ آبی

2,441,400 تومان

وان حمام پلی اتیلن (پلاستیکی)

وان حمام کمجا پلاستونیک مدل PL133 به رنگ سبز

2,441,400 تومان
2,611,400 تومان

وان حمام پلی اتیلن (پلاستیکی)

وان حمام بزرگسال پلی اتیلن PL153 به رنگ زرد

2,611,400 تومان

وان حمام پلی اتیلن (پلاستیکی)

وان حمام بزرگ پلی اتیلن PL153 به رنگ آبی

2,611,400 تومان

برای مشاهده اطلاعات و تصاویر بیشتر می توانید بر روی هر یک از وان های حمامی فوق کلیک نمایید و سپس اقدام به ثبت سفارش آنلاین کنید و یا با شماره 02144548922 تماس بگیرید تا همکاران بخش فروش مخزن آب دات کام به صورت تلفنی برای شما ثبت سفارش نمایند. برای مشاهده و خرید حضوری هم می توانید به آدرس درج شده در سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *