بروزرسانی:چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳

تفاوت مخازن عمودی و افقی پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن

  چرا در کشورهای توسعه بافته عمدتا از مخازن عمودی استفاده می شود ؟  چرا مخازن افقی از مخازن هم حجم عمودی گرانتر هستند؟ تفاوت مخازن عمودی و افقی در چیست؟ کاربرد این مخازن در کجاست؟ در این یاداشت ما به سوالات شما در این خصوص پاسخ خواهیم داد

شکل هندسی مخازن عمودی و افقی :

 مخازن عمودی مانند یک استوانه هستند که روی قاعده شان و به صورت ایستاده مورد استفاده قرار می گیرند. این مخازن دارای انواع کوتاه و بلند می باشند.

  مخازن افقی به صورت استوانه افقی ( خوابیده ) هستند. متناسب با حجم مخزن پایه هایی از جنس خود مخزن در قالب آن پیش بینی شده است که اجازه می دهد مخزن به صورت پایدار در جای خود تثبیت شود.

  مخزن عمودی یا افقی؟ کدام یک؟

یکی از محدودیتها و عوامل اصلی انتخاب مخزن فضای در دسترس است. مثلا محدودیت در ارتفاع ما را ناگزیر از انتخاب مخازن عمودی کوتاه یا افقی می کند و محدودیت در طول و عرض مار ا ناگزیر از به کارگیری مخازن عمودی و عمودی بلند می کند. بنابراین این محدودیتهای ناشی از جانمایی و مسیر انتقال مخزن است که ما را ناچار به انتخاب شکل و ابعاد خاصی از مخازن پلی اتیلنی می کند.

  نکته مهم این است که مخازن افقی تحت تاثیر فرهنگ مردم ایران در استفاده از مخازن فلزی افقی شکل گرفته است. تولید مخازن افقی فلزی به دلایل زیادی مانند تولید راحت تر آن توسط آهنگران باب شده بود. این فرهنگ به مخازن پلی اتیلنی نیز سرایت کرد و مشتریان دنبال نمای آشنای مخزن بودند یعنی مخازن افقی . این مخازن افقی فلزی روی پایه نصب می شدند. مخازن افقی پلاستیکی با تبعیت از سلیقه مشتریان قالب سازی شد و به بازار عرضه شد و الا تولید و استفاده از مخازن افقی به صورتی که در ایران رایج است، در کشورهای توسعه یافته اصلا رایج نیست و عمدتا به عنوان مخازن رو زمینی از انواع مخازن عمودی استفاده می کنند. مقاومت مکانیکی و طول عمر مخازن عمودی مخصوصا عمودی کوتاه خیلی بیشتر از مخازن افقی است. همچنین قیمت مناسبتر آنها است.

دلیل تفاوت قیمت مخازن عمودی و افقی :

  با توجه به توضیحات داده شده طبیعتا مخازن افقی از مخازن هم حجم عمودی سنگینتر هستند و این مساله دلیل اصلی قیمت بیشتر برای مخازن افقی است و به هیچ عنوان به معنای کیفیت بهتر مخازن افقی نسبت به عمودی نیست بر عکس در شرایط برابر مخازن عمودی دارای طول عمر نسبتا بیشتری نسبت به مخازن افقی هستند. هم مخازن افقی و هم مخازن عمودی در شرایط مناسب و استاندارد می توانند چند ده سال به خوبی قابل استفاده باشند.

مخازن کتابی و آسانرو مناسب برای مکانهایی که محدودیت عرض دارند:

یکی پر طرفدارترین مخازن انواع کتابی است که عرض آنها مناسب برای عبور دادن مخزن از درگاه های باریک و دربهای کم عرض است . این مخازن در کنار دیوار در فضای پیلوت و پارکینگ نیز پرکاربرد هستند.

برای مشاهده مشخصات، قیمت و خرید اینترنتی محصولات بر روی ورود به فروشگاه کلیک نمایید

ورود به فروشگاه

برای خدمات فنی نصب مخزن و پمپ آب نیاز به کارشناس و نصاب دارید؟ بر روی درخواست خدمات کلیک نمایید

درخواست خدمات

نیاز به مشاوره پیش از خرید دارید؟ با ما تماس بگیرید

(10 خط) 02144548922
Summary
Review Date
Reviewed Item
تفاوت مخازن عمودی و افقی پلی اتیلن
Author Rating
51star1star1star1star1star

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *