بروزرسانی:جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

راهنمای خرید و نصب مخزن، منبع و تانکر آب برای باغ و باغچه

مخزن منبع تانکر آب برای باغ باغچه

 اگر به دنبال خرید مخزن یا تانکر آب برای باغ و باغچه خود هستید مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله ابتدا مقدمه ای در خصوص روش های متداول آبیاری باغ و باغچه بیان شده و سپس اعلام می کنیم به چه مخزن، منبع یا تانکر آب در باغ و باغچه نیاز خواهید داشت و بهترین مخزن آب برای این کار کدام است و در ادامه مطالبی در خصوص تعیین حجم مناسب مخزن آب، اصول نصب و راه اندازی مخازن آب و روش های افزایش طول عمر مخازن آبیاری باغ و باغچه بیان می کنیم.در انتها نیز پرفروش ترین مخازن ذخیره آب که توسط مشتریان مخزن آب دات کام جهت آبیاری باغ و باغچه خریداری شده اند معرفی می کنیم . شما می توانید مشخصات، ابعاد و قیمت مخازن آب آبیاری باغات را مشاهده و در صورت تمایل اقدام به ثبت سفارش نمایید.

ما قبلاً در مقاله ای با عنوان تعیین حجم مخزن ذخیره آب برای زمین کشاورزی توضیحاتی در خصوص آبیاری و تعیین حجم مناسب مخزن آب برای زمین های کشاورزی بیان کرده ایم و پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید ولی در مقاله جاری بیشتر بر روی مخزن، منبع یا تانکر آب مناسب برای باغ و باغچه تمرکز خواهیم کرد.

دلایل به صرفه بودن خرید مخزن، منبع یا تانکر آب برای آبیاری باغ و باغچه

کاربرد های مخازن آب تنها به مصارف خانگی و صنعتی محدود نمی شود. اگر از کسی که به باغبانی و یا کشاورزی مشغول است بپرسید که مهم ترین ابزار کار شان چیست، به احتمال زیاد از طرف هر دوی آنها با جوابی یک کلمه ای روبرو می شوید: “آب”. در دسترس بودن همیشگی آب در باغ و زمین های کشاورزی اگر اصلی ترین شرط نباشد، حتما جزو شروط حیاتی مدیریت زمین است. به همین خاطر است که روزانه افراد بیشتری به فکر ذخیره آب در باغ و زمین کشاورزی خود، با استفاده از روش های گوناگون می افتند.

در میان روش های گوناگون ذخیره آب در باغ و زمین های کشاورزی، برخی از روش ها – با اینکه برای مدت زیادی پاسخگوی این نیاز بوده اند- حالا دیگر کاملا منسوخ شده اند؛ روش هایی سخت، پر هزینه و اغلب نامتناسب با نیاز های روز مانند حفر چاه و ساخت آب انبار و یا استخر در باغ ولی بسیاری از این تجهیزات مشکلات خاص خودشان را دارند.

به دلیل کم آبی حفر چاه های جدید و پمپاژ آنها با محدودیت های شدیدی روبرو شده و چاه های فعلی نیز بسیار کم آب شده اند. از طرفی احداث استخر ها و ذخیره آب در آنها علاوه بر اینکه سطح قابل توجهی را اشغال می کند به دلیل تابش شدید نور خورشید و تبخیر شدن آب، فقط برای مدت کوتاهی قابل استفاده است. به همین دلیل مخازن ذخیره آب علی الخصوص مخزن، منبع و تانکر آب پلاستیکی مورد توجه قرار گرفته اند زیرا در این مخازن میزان تبخیر آب در آنها بسیار کم است، فضای بسیار کمتری اشغال می کنند و به راحتی قابل جابه جایی و نصب هستند.

در تمامی روش ها و متدهای آبیاری باغ و باغچه می توان از مخازن ذخیره آب استفاده نمود. در ادامه به طور مختصر با برشمردن روش های مختلف آبیاری، اندازه مناسب و حجم کافی مخزن آب برای آبیاری را بیان خواهیم نمود و خواهیم گفت بهترین مخزن آب برای این منظور کدام مخزن آبی است.

انواع روش های آبیاری باغ و زمین های کشاورزی

امروزه بطور کلی برای آبیاری باغ و زمین های کشاورزی روش های زیر متداول است :

  • استفاده از باران ‌: در کشور هایی که میانگین بارش سالانه بالایی دارند، تکیه کردن به باران برای آبیاری باغ و زمین کشاورزی انتخاب نسبتا مطمئنی است. در فصول بارانی این کشور ها با استفاده از مخزن ذخیره آب باران و یا سیستم ذخیره آب باران، باران را جمع آوری می‌کنند. اما در ایران به علت شرایط آب و هوایی و اقلیمی، میانگین بارش سالانه پایین است. همچنین بسیاری از مناطق یافت خشک و بیابانی دارند؛ با طبیعتی که آب در آن کمیاب است. بنابر این روش نمی تواند موثر واقع شود.
  • روش آبیاری سنتی یا غرقابی: این روش  آبیاری چندین مدل مختلفی دارد ولی به طور کلی در روش آبیاری غرقابی آب را در سطح خاک جاری می سازند بطوری که تمامی سطح زمین با لایه ای از آب پوشیده شود.آب ضمن جاری شدن بروی سطح خاک به درون آن نفوذ می کند و خاک را تا عمق مورد نظر خیس می نماید. در آبیاری غرقابی ، آب به ناحیه طوقه گیاه نفوذ کرده و مسئله سله بستن خاکهای سنگین و کاهش تهویه خاک پیش می آید.متاسفانه این روش معایب بسیاری دارد و دیر یا زود این مدل روش آبیاری کمتر رایج خواهد شد. زیرا منابع آبی بسیار محدود شده و در این روش آب بسیاری حدر خواهد رفت.
  • روش آبیاری بارانی: انتشار آب همانند قطره های باران با استفاده از تجهیزات مخصوص برای آبیاری زمین های کشاورزی را آبیاری بارانی می گویند. در این روش آب با فشار زیاد از میان روزنه های کوچک خارج می شود و در زمین کشاورزی انتشار می یابد.
  • روش آبیاری قطره ای: در این روش کارآمد و- در صورت مدیریت صحیح – پربازده، آب با فشار بسیار کم وارد خاک پای گیاهان می شود. در روش آبیاری قطره ای با استفاده از قطره چکان و لوله های پلاستیکی، قطرات آب به صورت کنترل شده ای به سمت منطقه ریشه گیاهان ریخته می شوند‌؛ با این روش تا 80 درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود و همچنین گیاهان بهتر رشد می کنند.روش آبیاری قطره ای نه تنها به رشد بهتر گیاه کمک می کند بلکه باعت کاهش فرسایش خاک و کاهش رشد علف هرز می شود. برای استفاده از روش آبیاری قطره ای، که در مناطقی شبیه به ایران پربازده ترین روش آبیاری است، وجود مخزن ذخیره آب کار را آسان می کند. به علت تنوع بالای  مدل ها، انتخاب یک مخزن ذخیره آب مناسب می تواند کمی دشوار باشد. تصمیم گیری در مورد چند فاکتور اصلی می تواند کار شما را ساده تر کند. در حال حاضر آبیاری قطره ای به دلیل مزایای بسیار، بیش از سایر روش های آبیاری مورد توجه قرار گرفته است.

بهترین مخزن آب برای باغ و باغچه از نظر جنس

در گذشته بیشتر از مخازن فلزی و گالوانیزه استفاده می‌شد اما به مرور زمان این مخازن جای خود را به مخازن پلی اتیلن دادند. مخزن پلی اتیلن بر خلاف رقیبان  فلزی خود، وزن پایینی دارند و نصب آن ها هم سریع و آسان است. همچنین در صورت نصب و نگهداری صحیح  به علت زنگ نزدن و مقاوم بودن مقابل پوسیدگی، عمر بالاتری هم نسبت به مخازن فلزی دارند. مخازن پلی اتیلن مزایای دیگری هم دارند:

  • قیمت ارزان
  • طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • قابلیت جابجایی و نصب آسان
  • عایق حرارتی بیشتر در برابر گرما و سرما
  • قابل تعمیر بودن
  • نصب سریع و آسان اتصالات

به خاطر همین مزایا مخازن پلی اتیلن تقریبا برای تمامی مصارف، به جز مواردی که در نزدیکی آتش و یا مواد اشتعال زا هستند، استفاده می شوند. مخازن پلی اتیلن در سایز های گوناگونی تولید می شوند و شما می توانید با توجه به نیاز خود، مخزن مناسب را انتخاب کنید. همچنین این مخزن، منبع یا تانکر پلاستیکی تولید شده از پلی اتیلن در درجه کیفی های مختلفی تولید می‌شوند به همین دلیل تمامی مخازن پلی اتیلن موجود در بازار کیفیت و طول عمر یکسانی ندارند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مخزن فلزی بهتر است یا مخزن پلی اتیلن را نیز مشاهده نمایید.

“بهترین مخزن آب برای ذخیره آب باغ و باغچه مخازن پلی اتیلنی هستند”

مخزن پلی اتیلن تک لایه برای آبیاری بهتر است یا مخزن پلی اتیلن سه لایه؟

مخازن پلی اتیلن تک لایه قابلیت مقاومت در برابر نفوذ نور خورشید را ندارند و به همین علت داخل آنها جلبک می تواند رشد کند.از طرفی سطح آب درون مخزن تک لایه از بیرون آن قابل مشاهده است و این موضوع شاید بتواند به عنوان نقطه قوت مخازن تک لایه در نظر گرفته شود. اگر می خواهید داخل مخزن جلبک رشد نکند مخزن پلی اتیلن سه لایه پیشنهاد می شود. همچنین در این مخازن، لایه بیرونی از مواد آنتی یووی دارساخته شده تا دربرابر تابش نور خورشید مقاومت بالایی داشته باشند و دچار آسیب نشوند.

 

اندازه و حجم مناسب مخزن، منبع یا تانکر آب برای باغ و باغچه

مخازن پلی اتیلین در طیف گسترده ای از اندازه ها تولید می شوند؛ از مخزن کم حجم 70 لیتری تا مخزن آب 20000 لیتری. البته با اتصال موازی مخازن به یکدیگر می توان حجم بسیار بالاتری را نیز فراهم کرد. به عنوان مثال برای تامین 100 هزار لیتر آب به راحتی می توان 5 عدد مخزن 20 هزار را از طریق یک شاه لوله به یکدیگر متصل کرد.

برای انتخاب مخزن آب مناسب باغ و یا زمین کشاورزی خود باید حجم آب مصرفی را تخمین بزنید. میزان آب مصرفی در یک زمین کشاورزی و یا یک باغ شخصی به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرایط آب و هوایی و اقلیمی هر منطقه بعنوان یک پیش‌فرض، بر روی میزان آب مصرفی تاثیر می گذارد.

برای مثال زمین های زراعی و باغات واقع در مناطقی که میانگین بارش سالانه پایینی دارند، نسبت به مناطقی که میانگین آنها بالاست، نیاز به آبیاری در چندین نوبت و حجم بیشتری دارند. در کنار این عامل، عوامل تاثیرگذار دیگری هم هستند که کاملا قابل کنترل هستند و به انتخاب فرد بستگی دارند.

نوع گیاه یا درختی که قصد پرورش آن را دارید کم مصرف و یا پر مصرف بودن آن گیاه را مشخص می‌کند. از طرفی دیگر نوع خاک تاثیر چشم گیری در میزان حجم مصرفی دارد زیرا هر نوع خاک به میزان متفاوتی آب را جذب خود می کند. به اضافه هرقدر بهتر به خاک رسیدگی شود و کیفیت خاک بالاتر باشد، رطوبت و اکسیژن برای مدت بیشتری در خاک حفظ می شوند که همین کارآیی نیاز به آبیاری را کاهش می دهد.

سن گیاه یا درخت، دیگر عامل تعیین کننده در میزان آب مصرفی است. در صورت استفاده از روش آبیاری قطره ای به 2 – 20 لیتر برای هر متر مربع آب نیاز می شود. تعیین حجم آب مصرفی تا حدود زیادی تجربی و به عوامل محیطی گوناگونی وابسته است، اما می توان برای فهمیدن حدود آن از فرمول خاصی استفاده کرد. برای این کار یک ظرف کوچک 1-5 گالونی¹ را زیر منبع آب موجود در باغ (در صورت وجود) بگذارید و شیر را باز کنید. مدت زمانی که طول می کشد تا این ظرف 1-5 گالونی کاملا پر شود را محاسبه کنید. سپس از فرمول زیر برای تخمین آب مصرفی هر گیاه استفاده کنید:

(60÷ مدت زمان پر شدن ظرف) × حجم ظرف

¹ هر گالون معادل با 3.78 لیتر است.

ما برای کمک به تخمین صحیح میزان آب مصرفی مورد نیاز شما، در مقاله ای مجزا در خصوص تعیین حجم مخزن ذخیره آب برای زمین کشاورزی  توضیحات بیشتری داده ایم. همچنین به خاطر داشته باشید که با آبیاری در ساعاتی که میزان تبخیر آب به حداقل می‌رسد و استفاده از روش هایی همچون تناوب زراعی، می توانید در میزان آب مصرفی زمین صرفه جویی کنید.

تعیین حجم مخزن آب برای آبیاری باغ
تعیین حجم مخزن آب برای آبیاری باغ مخزن آب باغات

 

“روش تجربی، دقیق ترین و بهترین روش تخمین حجم مناسب آب برای آبیاری باغ و باغچه است. بدین صورت که برای مساحت کوچکی حجم آب مورد نیاز را به صورت تجربی تخمین بزنید و سپس برای کل مساحت باغ یا باغچه محاسبه نمایید”

در تمامی روش ها و متدهای آبیاری باغ و باغچه می توان از مخازن ذخیره آب استفاده نمود. در ادامه به طور مختصر با برشمردن روش های مختلف آبیاری، اندازه مناسب و حجم کافی مخزن آب برای آبیاری را بیان خواهیم نمود و خواهیم گفت بهترین مخزن آب برای این منظور کدام مخزن آبی است.

انواع روش های آبیاری باغ و زمین های کشاورزی

امروزه بطور کلی برای آبیاری باغ و زمین های کشاورزی روش های زیر متداول است :

  • استفاده از باران ‌: در کشور هایی که میانگین بارش سالانه بالایی دارند، تکیه کردن به باران برای آبیاری باغ و زمین کشاورزی انتخاب نسبتا مطمئنی است. در فصول بارانی این کشور ها با استفاده از مخزن ذخیره آب باران و یا سیستم ذخیره آب باران، باران را جمع آوری می‌کنند. اما در ایران به علت شرایط آب و هوایی و اقلیمی، میانگین بارش سالانه پایین است. همچنین بسیاری از مناطق یافت خشک و بیابانی دارند؛ با طبیعتی که آب در آن کمیاب است. بنابر این روش نمی تواند موثر واقع شود.
  • روش آبیاری سنتی یا غرقابی: این روش  آبیاری چندین مدل مختلفی دارد ولی به طور کلی در روش آبیاری غرقابی آب را در سطح خاک جاری می سازند بطوری که تمامی سطح زمین با لایه ای از آب پوشیده شود.آب ضمن جاری شدن بروی سطح خاک به درون آن نفوذ می کند و خاک را تا عمق مورد نظر خیس می نماید. در آبیاری غرقابی ، آب به ناحیه طوقه گیاه نفوذ کرده و مسئله سله بستن خاکهای سنگین و کاهش تهویه خاک پیش می آید.متاسفانه این روش معایب بسیاری دارد و دیر یا زود این مدل روش آبیاری کمتر رایج خواهد شد. زیرا منابع آبی بسیار محدود شده و در این روش آب بسیاری حدر خواهد رفت.
  • روش آبیاری بارانی: انتشار آب همانند قطره های باران با استفاده از تجهیزات مخصوص برای آبیاری زمین های کشاورزی را آبیاری بارانی می گویند. در این روش آب با فشار زیاد از میان روزنه های کوچک خارج می شود و در زمین کشاورزی انتشار می یابد.
  • روش آبیاری قطره ای: در این روش کارآمد و- در صورت مدیریت صحیح – پربازده، آب با فشار بسیار کم وارد خاک پای گیاهان می شود. در روش آبیاری قطره ای با استفاده از قطره چکان و لوله های پلاستیکی، قطرات آب به صورت کنترل شده ای به سمت منطقه ریشه گیاهان ریخته می شوند‌؛ با این روش تا 80 درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود و همچنین گیاهان بهتر رشد می کنند.روش آبیاری قطره ای نه تنها به رشد بهتر گیاه کمک می کند بلکه باعت کاهش فرسایش خاک و کاهش رشد علف هرز می شود. برای استفاده از روش آبیاری قطره ای، که در مناطقی شبیه به ایران پربازده ترین روش آبیاری است، وجود مخزن ذخیره آب کار را آسان می کند. به علت تنوع بالای  مدل ها، انتخاب یک مخزن ذخیره آب مناسب می تواند کمی دشوار باشد. تصمیم گیری در مورد چند فاکتور اصلی می تواند کار شما را ساده تر کند. در حال حاضر آبیاری قطره ای به دلیل مزایای بسیار، بیش از سایر روش های آبیاری مورد توجه قرار گرفته است.

 

نصب مخزن آب در باغ و زمین کشاورزی

پس از انتخاب مخزن آب با ، نوبت به نصب مخزن و اتصالات آن می رسد. یک نصب صحیح و اصولی می تواند عمر مخزن را افزایش دهد و دقیقا در نقطه مقابل، نصب غیر اصولی می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد و به مخزن ضربه بزند. اگرچه که نصب مخزن نیازمند دقت و توجه بالایی است، اما در صورت داشتن ابزار مناسب می توانید مخزن آب را در 4 مرحله آسان و سریع نصب کنید.

 

مرحله اول: اندازه گیری

قرار دادن مخزن در فضای مناسب اولین شرط نصب صحیح است، بنابر این بهتر است قبل از خرید، ابعاد فضا مورد نظر خود را اندازه گیری کنید تا مخزنی متناسب با فضای در دسترس خریداری کنید. مطمئن شوید که دیواره های مخزن از هیچ طرف تحت فشار قرار نگیرند و يا با اجسام تیز مجاورت نداشته باشند، زیرا در صورت اعمال فشار بیش از حد، امکان شکستگی و پارگی مخزن وجود دارد.

مرحله دوم: زیرسازی

پس از خرید مخزن آب در اندازه ای متناسب با فضای مورد نظر، باید به فکر زیرسازی مناسب باشید تا بتوانید با خیالی آسوده مخزن را روی آن قرار دهید. این مرحله را می توان مهم ترین عامل دوام عمر بالای یک مخزن و یا عمر مفید کوتاه آن دانست. در ابتدا به معرفی انواع زیرسازی هایی که می‌توانید مخزن را روی آن ها نصب کنید تا همیشه آب ذخیره در باغ خود داشته باشید، می‌پردازیم.

تانکر آب باغ و باغچه
تانکر آب باغ و باغچه – زیر سازی سطح مخزن منبع و تانکر آب باغ و باغچه

 

  • بستر ماسه ای و شنی: استفاده از ماسه و شن برای سطح زیر مخزن آب باغی، انتخابی اقتصادی است اما در کنار قیمت ارزان، چالش هایی هم همراه خود دارد. حتی با کوبیدن ماسه و یا استفاده از مواد دیگر برای محکم سازی، ماسه و شن بر اثر باد های قوی و یا بارش سنگین جابه‌جا می شوند. این ریزش باعث ناهموار شدن سطح زیرین مخزن شده و به آن آسیب وارد می کند.
  • خاک رس: بستر خاک رس نیز مزایا و معایبی شبیه به ماسه و شن دارد و جدی ترین مشکل استفاده از این روش هم مقاوم نبودن خاک رس در مقابل باد و باران است.
  • سیمان: با اینکه سیمان به نسبت 3 روش قبلی کمی گرانتر است، اما با رعایت اصول سیمان ریزی صحیح، این روش زیرسازی بالاترین دوام و بهترین انتخاب است. همچنین ظاهر یکدست و تر و تمیزی هم دارد. اگر قصد استفاده از این روش را دارید باید اول مطمئن بشوید که زمین خاکی به خوبی منسجم باشد و سپس اقدام به سیمان ریزی کنید. سطح سیمان باید کمی بزرگتر از قطر مخزن باشد تا بتوانید آن را به راحتی روی سطح قرار دهید. همچنین سطح سیمانی باید کاملا صاف و یکنواخت باشد، بنابر تا سیمان خشک نشده است باید سطح آن را صاف کرد.

استفاده از روش سوم، مطمئن ترین روش زیرسازی مخزن آب در باغ است. بعد از انتخاب روش  دلخواه خود، با توجه به نکات زیر، زیرسازی را آغاز کنید.

  • اگر قصد استفاده از زیرسازی سیمانی را دارید، حتما قبل از نصب مخزن، سطح سیمانی را تمیز کنید تا هیچ سنگی روی آن نباشد. مخزن باغی پر آب بر اثر فشار مداوم سنگ های نوک تیز می تواند آسیب دیده و سوراخ شود.
  • هیچ وقت مخزن را بر روی دو سطح متفاوت قرار ندهید. بعد از انتخاب روش زیرسازی، مطمئن شوید که سطح زیرین آنقدری بزرگ باشد که بتوانید مخزن را به طور کامل روی آن بگذارید. قرار دادن مخزن روی دو سطح متفاوت، برای مثال قرار دادن نیمی از مخزن روی سطح سیمانی و نیمی دیگر از آن روی سطح شنی، از آنجایی می تواند باعث ایجاد ترک بر روی دیواره پلی اتیلنی شود که سطح شنی بعد از مدتی دچار فرسایش شده و شسته می شود اما سطح سیمانی تغییری نمی کند و بنابر این فشار به طور نامتوازن تقسیم می شود.
  • اگر از ماسه، خاک و یا شن استفاده می کنید حتما با استفاده از موادی مثل چوب و سنگ سطح زیرین را محدود کنید. اینکار به جابه‌جا نشدن ماسه و شن براثر باد و باران شدید کمک می‌کند. همچنین از متراکم بودن ماسه، خاک و شن اطمینان حاصل کنید.
  • سیمان ریزی را با کمک توری مش انجام دهید تا خیالتان از مستحکم بودن سطح زیرین راحت باشد.
  • سطح زیرین باید صاف، یکنواخت و بدون شیب یا پستی و بلندی باشد. سطح صاف به پخش متوازن فشار کمک می کند و عمر مخزن را افزایش می دهد.

 

مرحله سوم: نصب فیتینگ و اتصالات

فیتینگ یا بوشن در سیستم لوله کشی، اتصالاتی هستند که در زمان انشعاب گیری از مخزن و یا انتقال آب به داخل مخزن به آن ها احتیاج داریم. به نوعی دیگر فیتینگ ها پل میان آب درون مخزن و لوله ها هستند. فیتینگ با سایزبندی و مدل های همچون پلی اتیلنی و برنجی در بازار وجود دارند که شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از مدل ها را خریداری کنید و آن را در جای مختص خود سفت کنید. در صورت عدم وجود سوراخ کاری بر روی دیواره منبع، باید برای نصب فیتینگ، یکی از دیواره ها را به کمک دریل سوراخ کنید. برای رعایت استاندارد های ایمنی، فیتینگ را حداقل 100 میلی متر بالاتر از کف مخزن نصب کنید تا هم دسترسی به آن آسان باشد و هم همیشه مقداری آب برای مواقع ضروری در منبع باقی بماند.

خوشبختانه یکی از خدمات فروشگاه مخزن آب دات کام نصب انواع فیتینگ ها و اتصالات بنا به درخواست مشتری است تا مخزن آماده استفاده تحویل مشتری داده شود

مرحله چهارم: نصب لوله

کار نصب و راه اندازی دیگر تقریبا به اتمام رسیده است. حالا فقط کافی است تا لوله ها را به اندازه و در مسیر مورد نیاز خود بکشید تا باغ  و زمین کشاورزی خود را به آسانی آبیاری کنید. به زودی یک مقاله جامع و آموزشی در خصوص راه اندازی سیستم آبیاری با استفاده از مخزن آب و سایر تجهیزات آبرسانی آماده خواهیم کرد.

در انتهای این مقاله پرفروش ترین مخازن آب پلی اتیلنی که توسط مشتریان به منظور آبیاری باغ و باغچه از مجموعه مخزن آب دات کام خریداری شده است گرداوری شده اند. می توانید با کلیک بر روی هریک جزئیات و مشخصات آنها را مشاهده نمایید و در صورت تمایل اقدام به ثبت سفارش آنلاین نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02144548922 تماس حاصل نمایید.

پرفروش ترین مخازن آب عمودی “مخزن آب دات کام” برای باغ و باغچه

تخفیف!
12,825,000 تومان
تخفیف!
16,200,000 تومان
تخفیف!
20,430,000 تومان
تخفیف!
20,989,800 تومان
تخفیف!
41,040,000 تومان
تخفیف!
60,300,000 تومان
تخفیف!
75,600,000 تومان

پرفروش ترین مخازن آب افقی

تخفیف!
10,434,000 تومان
تخفیف!
15,620,000 تومان
تخفیف!
22,222,000 تومان
32,119,600 تومان

برای مشاهده لیست ابعاد و قیمت سایر مخازن پلی اتیلنی می توانید به صفحه ابعاد و قیمت مخزن، منبع یا تانکر آب مراجعه نمایید.

ذخیره آب در باغ، قیمت تانکر آب کشاورزی، مخزن آب برای آبیاری یاغ

 

مخزن آب دات کام
(10 خط)02144548922

4 thoughts on “راهنمای خرید و نصب مخزن، منبع و تانکر آب برای باغ و باغچه

  1. مدیر میگوید:

    سلام پمپ را در کوتاه ترین فاصله از خروجی مخزن نصب فرمایید. پمپ یک اسب مناسب است. از ست کنترل هیدروتانک استفاده کنید.

  2. ساجد میگوید:

    سلام. تانکرپلاستیکی ۲۰۰۰لیتری گرفته ایم برای انتقال اب از تانکر به خانه باغ ۱۰مترافقی به اضافه ۱۰ متر ارتفاع (طبقه دو )می خواهیم ازپمپ دیزلساز یک اسب استفاده کنیم ازانجاکه باغچه است و اب شهری ودائمی متصل به تانکر نمی باشد ایادرصورت کنترل و نظارت به اب داشتن تانکر مشکلی برای ابرسانی پیش نمی اید . ممنون میشم پاسخ به گوشی ام ارسال کنید.⚘🙏

  3. محمدرضا میگوید:

    سلام. اگر نکات نصب رعایت بشه سال های سال این مخازن عمر می کنند . چیزی در حدود 15 تا 20 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *