بروزرسانی:سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

راهنمای نحوه بارگیری و تخلیه مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی

تخلیه و بارگیری مخزن آب پلاستیکی

    نحوه تخلیه مخازن پلی اتیلن و مخازن پلاستیکی از وانت، کامیون و یا تریلی یکی از پرسش های متداولی است که معمولاً توسط مشتریان گرامی از ما پرسیده می شود. ابعاد برخی از این مخازن بسیار بزرگ می باشند و تخلیه آن ها اگر به درستی صورت نپذیرد می تواند منجر به آسیب دیدگی جدی مخزن گردد. مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی علی رغم ابعاد بزرگ، وزن نسبتاً پایینی دارند. از این رو بسیاری از این مخازن را می توان حتی بدون نیاز به بالابر، لیفتراک و یا جرثقیل بارگیری و تخلیه نمود.

   برای بارگیری و تخلیه مخازن نیاز است تا نکاتی را مد نظر قرار دهیم. در این مقاله به نکاتی که می توانند به شما در رابطه با تخلیه مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی کمک نمایند، اشاره خواهیم کرد.

روش تخلیه مخازن پلی اتیلن و وان پلاستیکی

   مخازن 70 تا 1000 لیتر به راحتی توسط یک یا دو نفر، قابل تخلیه و جابجایی هستند. مخازن 1500 تا 3000 لیتر نیاز به دو نفر دارند. مخازن 4000 تا 6000 لیتر نیاز به چهار نفر دارند، مخازن 10000 لیتری می بایست توسط جرثقیل یا لیفتراک تخلیه شوند. در شزایط خاص که امکان تخلیه مخزن ده هزار لیتری با جرثقیل میسر نیست توسط 6 نفر و سکویی که توسط تعدادی لاستیک اتومبیل (به عنوان ضربه گیر) در پشت وسیله باری ایجاد می شوند، قابل تخلیه خواهند بود. این لاستیک ها کمک می کنند ضربه ای به مخزن موقع تخلیه شدن وارد نگردد. برای مخازن بزرگتر حتما می بایست از جرثقیل و لیفتراک با شاخ بلند ( بیش از دو متر )  استفاده کرد.

تخلیه مخازن پلی اتیلن با لاستیک
تخلیه مخزن 10000 لیتری پلی اتیلن بدون لیفتراک و جرثقیل

تخلیه و بارگیری مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی

تخلیه مخازن 15000 و 20000 لیتری پلی اتیلن

   برای تخلیه مخازن 20000 لیتری پلی اتیلن حتماً باید از جرثقیل و یا لیفتراک (شاخک 2 متری یا بیشتر) استفاده کرد. تخلیه مخزن 20000 لیتری بدون استفاده از این تجهیزات می تواند منجر به آسیب دیدگی جدی مخزن گردد.

   همچنین در هنگام بالا کشیدن مخزن از کف تریلی به کمک جرثقیل، به دلیل به وجود آمدن حرکات پاندولی، باید احتیاط کرد تا مخزن به جایی یا کسی برخورد نکند و حتی الامکان توسط 2 الی 3 نفر هنگام بلند شدن و پایین گذاشتن مهار گردد.

در مخازن حجیم پلاستونیک مانند مخازن 20000 لیتری دو درب تعبیه شده است. روش استاندارد این است که درب ها باز شده و تسمه پارچه ای جرثقیل را از یک درب وارد و از درب دیگر همانند تصویر زیر خارج نمایید. زنجیر به خاطر فشار نقطه ای می تواند به مخزن آسیب برساند

تخلیه مخزن 20000 لیتری با جرثقیل

 

تجهیزات و تعداد افراد مورد نیاز برای تخلیه مخازن افقی، عمودی، مکعبی و زیرپله در محل مشتری :

از 70 لیتر تا 1000 لیتر: 1 نفر

از 1500 لیتر تا 3000 لیتر: 2 نفر

از 4000 لیتر تا 6000 لیتر:4 نفر

10000 لیتر: جرثقیل و یا با کمک 6 نفر و ایجاد سکوی تخلیه به کمک پالت و 4 یا 6 عدد لاستیک فرسوده ماشین سواری و یا دو لاستیک فرسوده کامیون(به عنوان ضربه گیر )

15000 لیتر : جرثقیل به همراه 2 یا 3 نفر ( برای مهار حرکات پاندولی مخزن )

20000 لیتر : جرثقیل به همراه 2 یا 3 نفر ( برای مهار حرکات پاندولی مخزن )

   لازم به ذکر است توضیحات فوق شامل جابجایی مخزن از درب آدرس مشتریان عزیز به داخل ملک و یا محل نصب در ساختمان نمی باشد. با توجه به شرایط خاص هر مکان با همکاران ما برای تخصیص نیروی انسانی کافی برای جابجایی و یا بالا کشیدن مخزن مشورت نمایید.

 

پرسش های متداول

برای تخلیه مخازن پلی اتیلن به چه تجهیزاتی نیاز است؟

با توجه به حجم مخازن تعداد نفرات یا تجهیزات تخلیه متفاوت است. برای تخلیه بعضی از مخازن حتی یک نفر نیز کافی است و برای بعضی نیاز به جرثقیل یا لیفتراک خواهید داشت. البته برای تخلیه، یکسری نکات ریزی وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره شد و باید حتماً رعایت شوند تا مخزن دچار آسیب نشود.

تخلیه مخزن 20000 لیتری پلی اتیلن به چه صورت انجام می شود؟

برای تخلیه مخازن 20000 لیتری پلی اتیلن حتماً باید از جرثقیل و یا لیفتراک (شاخک 2 متری یا بیشتر) استفاده کرد. تخلیه مخزن 20000 لیتری بدون استفاده از این تجهیزات می تواند منجر به آسیب دیدگی جدی مخزن گردد. در مخزن 20000 لیتری پلاستونیک دو درب تعبیه شده است. روش استاندارد این است که درب ها باز شده و تسمه جرثقیل را از یک درب وارد و از درب دیگر همانند تصویر زیر خارج نمایید ... ( ادامه در مقاله )

چگونه انواع مخازن پلی اتیلن را تخلیه کنیم؟

تجهیزات و تعداد افراد مورد نیاز برای تخلیه مخازن؛ از 70 لیتر تا 1000 لیتر: 1 نفر_ از 1500 لیتر تا 3000 لیتر: 2 نفر _ از 4000 لیتر تا 6000 لیتر:4 نفر_ 10000 لیتر: جرثقیل و یا با کمک 6 نفر و ایجاد سکوی تخلیه به کمک پالت و 4 یا 6 عدد لاستیک فرسوده ماشین سواری و یا دو لاستیک فرسوده کامیون(به عنوان ضربه گیر )_ 20000 لیتر : جرثقیل به همراه 2 یا 3 نفر (برای مهار حرکات پاندولی مخزن).

Summary
Review Date
Reviewed Item
راهنمای نحوه بارگیری و تخلیه مخازن پلی اتیلن و پلاستیکی
Author Rating
51star1star1star1star1star

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *