بروزرسانی:پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

راههای افزایش فشار آب ساختمان

راههای افزایش فشار آب ساختمان

افزایش فشار آب ساختمان

بسیاری از ما با مشکل افت فشار آب ساختمان و یا قطعی آب در ساعاتی از روز مواجه ایم و به دنبال راهکارهایی برای افزایش فشار آب ساختمان خود هستیم. علت فشار کم اب ساختمان می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در این رابطه بلافاصله اولین چیزی که به ذهنمان می رسد استفاده از مخزن ذخیره آب آشامیدنی و پمپ است. در صورتی که هنوز برای خرید مخزن ذخیره آب شرب و یا آب آشامیدنی برای منزلتان اقدام نکرده اید لطفا به نکات ذیل توجه فرمایید:

در خصوص تقویت فشار آب ساختمانمان بیشتر بدانیم

1-بهتر است 50% آب مصرفی ساختمانتان را همیشه ذخیره داشته باشید. برای این منظور برای هر نفر 50 تا 100 لیتر محاسبه فرمایید. مثال: برای یک خانواده 5 نفره 250 تا 500 لیتر مخزن آب ذخیره در نظر بگیرید.

2-حتی الامکان مخازن سه لایه ضد جلبک را از برندهای معتبر و همچنین مراکز معتبر و شناخته شده تهیه فرمایید. مخازنی که از پلاستیک بازیافتی تولید می شوند و در مراکز غیر معتبر عرضه می شوند علاوه بر ضعف جدی در استحکام به هیچ عنوان برای نگهداری آب شرب مناسب نیستند. این مخازن انواع مواد شیمیایی آلاینده و سرطانزا را به مرور وارد آب مصرفی شما می کنند.

3-برای افزایش کیفیت آب مصرفی در مخرن پلی اتیلن بهتر است فیلترهای پیش تصفیه نصب کنید تا از رسوب زنگ آهن و شن و ماسه و گل لایی که به مرور از طریق لوله ها وارد مخزن می شوند جلوگیری کنید. رسوب این مواد در طولانی مدت باعث تشکیل لایه های نسبتا ضخیمی می شود که به واسطه ممانعت از رسیدن آب کلردار به عمق این لایه ها این مکانها را محلی برای رشد و نکثیر باکتری های شیمی تروف خواهد کرد. این باکتریها البته برای انشان بیماری زا نیستند ولی به آب طعم بدی خواهند داد.

4- در صورتی که از پمپ تقویت فشار آب ساختمان استفاده می کنید و به منظور اینکه در مواقع قطعی برق دچار مشکل نشوید پیشنهاد می کنیم لوله بای پس یا کنارگذر هم در سیستم لوله کشی تعبیه فرمایید. به این ترتیب ورودی مخزن را به بعد از پمپ متصل نمایید برای این کار از شیر فلکه و شیر خودکار استفاده کنید. به این ترتیب در مواقع عدم کارکرد پمپ به کمک فشار طبیعی شبکه لوله کشی شهری می توانید از آب هر چند بسیار کم فشار استفاده کنید.

اگر در منظقه ای که زندگی می کنید آنقدر فشار کم است و تنظیم فشار پمپ اب هم پاسخ گو نیست و این  ترفند نیز جواب نمی دهد و قطعی های مکرر برق هم دارید بهتر است یک مخزن ذخیره در پشت بام یا بالای خرپشته قرار دهید. این منبع اب در مواقع کارکرد پمپ پر شده و به کمک فلوتر و یا قطع کن مکانیکی ورودی آب به آن قطع می شود. خروجی این مخزن پس از تعبیه یک شیر خودکار یا یکطرفه به لوله آب روی پشت بام وصل می شود ( همان لوله ای که مخزن را پر می کند ). این شیر یکطرفه در مواقع کارکرد پمپ مانع از ورود آب در خروجی به مخزن می شود و در عوض در هنگام قطعی برق اجازه می دهد آب با فشار کم برای نیازهای ضروری وارد لوله های ساختمانتان شود.

5- برای آپارتمانها و مجتمع های مسکونی برای تقویت فشار آب ساختمان حتمی از مخزن تحت فشار و کلید اتومات استفاده کنید تا . برای محاسبه حجم مخزن تحت فشار برای هر واحد مسکونی بین 15 تا 20 لیتر در نظر بگیرید. به این ترتیب برای یک مجتمع 4 واحدی حداقل 50 لیتر مخزن تحت فشار در نظر بگیرید. هر چه حجم مخزن تحت فشار بیشتر باشد تعداد دفعات روشن و خاموش شدنهای پمپ شما کاهش می یابد و بالطبع عمر آن افزایش پبدا می کند.

6-برای عملکرد بهتر مخزن تحت فشار و پمپ فشار مینیمم اتومات برای روشن شدن پمپ را حداکثر 10% بیشتر از فشار باد اولیه مخزن تحت فشار تنظیم کنید و یا به عبارت درست تر فشار باد منبع تحت فشار را 10% کمتر از فشار مینیمم پمپ قرار دهید.

در صورتی که می خواهید با نحوه نصب و استفاده از لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای تقویت فشار آب ساختمان بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را نیز مطالعه نمایید.

راهنمای جامع خرید پمپ آب خانگی

نصب مخزن آب پلی اتیلن

راهنمای خرید مخزن آب

درباره منبع تحت فشار یا منبع انبساط بسته بیشتر بدانیم

راهنمای نصب مخزن آب در پشت بام

لوازم مورد نیاز برای افزایش فشار آب ساختمان را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که میدانید برای افزایش فشار آب ساختمان، نیازمند تهیه و نصب تجهیزات و لوازم مورد نیاز خواهید بود. ممکن است تهیه این اقلام با توجه به شرایط موجود کشورمان برای شما کمی دشوار باشد و از بابت کیفیت، قیمت، اصل بودن، نحوه ارسال و … نگرانی هایی داشته باشید.

از اینرو ما در فروشگاه مخزن آب دات کام علاوه بر مخازن آب پلی اتیلن که به عنوان محصول اصلی ما شناخته می شود و توسط خود ما تولید می شود برخی از اقلام مورد نیاز شما را نیز به تهیه کرده و با قیمت مناسب به فروش میرسانیم. اعتبار و قدمت فروشگاه  مخزن آب دات کام تضمین کننده کیفیت محصولات انتخابی است در نتیجه شما می توانید بدون نگرانی از موارد عنوان شده به راحتی محصولات مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. برای مشاهده محصولات بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

برای مشاهده مشخصات، قیمت و خرید اینترنتی محصولات بر روی ورود به فروشگاه کلیک نمایید

ورود به فروشگاه

برای خدمات فنی نصب مخزن و پمپ آب نیاز به کارشناس و نصاب دارید؟ بر روی درخواست خدمات کلیک نمایید

درخواست خدمات

نیاز به مشاوره پیش از خرید دارید؟ با ما تماس بگیرید

(10 خط) 02144548922
Summary
Review Date
Reviewed Item
راههای افزایش فشار آب ساختمان
Author Rating
51star1star1star1star1star

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *