قیمت مخزن آب، منبع آب و تانکر 1400 لیتری

تخفیف!
قیمت اصلی 10,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,720,000 تومان است.

جدول ابعاد مخزن آب، منبع آب و تانکر 1400 لیتری مخزن آب دات کام

 

نام محصولطول(cm)عرض/ قطر(cm)ارتفاع(cm)
مخزن 1400 لیتری مکعبی آسان رو17269187

 

مخزن 1400 لیتری مخزن آب دات کام نیاز چند واحد را پوشش می دهد؟

مخزن 1400 لیتری مخزن آب دات کام برای 2 واحد مسکونی و یا 6 تا 10 شخص مناسب است. به طور کلی برای تعیین حجم مورد نیاز، 2 روش وجود دارد که شما می توانید به دلخواه یکی از این دو روش را انتخاب کرده و طبق آن مخزن مناسب خود را پیدا کنید.

 

روش اول : تعیین حجم مخزن آب بر اساس تعداد واحد مسکونی

در روش اول که تعیین حجم مخزن مورد نیاز بر اساس استاندارد اعلامی شرکت آب و فاضلاب انجام می شود، برای هر واحد 250 لیتر آب در نظر گرفته می شود. متراژ واحد مسکونی در این روش اهمیتی ندارد و تنها کافیست تا تعداد واحد های ساختمان را ضرب در 250 کنید. البته فراموش نکنید که این میزان برای شرایط ایده آل در نظر گرفته شده است؛ یعنی عدم قطعی آب و فشار آب خوب. اگر فشار آب در منطقه شما خوب است یا فشار آب تنها افت خفیفی دارد از استاندارد اعلامی استفاده کنید.

اما چنانچه فشار آب در منزل شما بسیار ضعیف است یا قطعی آب مکرر دارید، از جدول پایین استفاده کنید.

وضعیت آبرسانی بدون قطعی آب قطعی آب دوره ای یا کوتاه قطعی آب مکرر یا طولانی
مخزن 1400 لیتری پلاستیکیمناسب برای 6 واحدمناسب برای 4-3 واحدمناسب برای 3-2 واحد

 

روش دوم : تعیین حجم مخزن آب بر اساس تعداد افراد ساکن

 

روش دوم تعیین حجم مخزن آب بر اساس تعداد افراد ساکن در یک واحد، خانه یا مجتمع صورت می گیرد. این روش بیشتر در تعیین حجم مخزن مورد نیاز برای ساختمان های اداری، تجاری یا کارگاهی رواج دارد اما از آن می توان در بخش خانگی نیز استفاده کرد. به ازای هر نفر 50 لیتر (کم مصرف) تا 75 لیتر (پر مصرف) در نظر بگیرید. فراموش نکنید که میزان گفته شده برای شرایطی است که قطعی آب یا افت فشار دائمی وجود ندارد. اگر مشکلات فشار کم آب یا قطعی آب مکرر وجود داشته باشد، می توانید عدد گفته شده را تا 2 برابر افزایش دهید.

حجم مخزنبدون مشکل قطعی و فشار کمقطعی آب و فشار کم دائمی
مخزن 1400 لیتریمناسب برای 18 تا 28 نفرمناسب برای 9 تا 14 نفر

 

 

تفاوت مخزن 1400 لیتری سه لایه و تک لایه در چیست؟ کدام یک برای کاربری من مناسب تر است؟

برخلاف تصور بسیاری از خریداران، تفاوت مخزن 1400 لیتری سه لایه و تک لایه ضخامت دیواره آن ها نیست. مخزن 1400 لیتری سه لایه و تک لایه هر دو یک ضخامت دارند و تفاوت اصلی در ساختار آن ها است. در یک مخزن سه لایه، بین دیواره داخلی و بیرونی، یک لایه مشکی رنگ قرار داده شده است که مانع از نفوذ نور خورشید به داخل مخزن می شود. مخازن تک لایه از طرف دیگر این ویژگی را ندارند و بنابر این نور خورشید یا حتی نور مصنوعی مثل نور لامپ یا چراغ ماشین ها به راحتی به داخل مخزن نفوذ می کند.

اما آیا نفوذ کردن یا عدم نفوذ نور خورشید به داخل مخزن اهمیتی دارد؟ جواب این سوال به ماده ای که قصد ذخیره کردنش را دارید بستگی دارد. جلبک، خزه و انواع باکتری ها برای رشد کردن به نور خورشید نیاز دارند. بنابر این با حذف نور خورشید می توان از رشد جلبک و باکتری ها هم جلوگیری کرد. پس اگر قصد ذخیره سازی هر نوع ماده ای را دارید که حفظ بهداشت آن ضروری است، به سراغ مخزن سه لایه بروید. و بالعکس اگر بهداشت ماده ای که ذخیره می کنید اهمیتی ندارد، مخازن تک لایه مناسب شما هستند. در جدول پایین کاربری هر یک از مخازن به طور جزئی تر آمده است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که مخازن تک لایه و سه لایه تفاوت قیمتی خیلی کمی با یک دیگر دارند. پس در صورتی که شک داشتید کدام یک مناسب شماست، بهتر است مخزن سه لایه را انتخاب کنید.

 

نوع کاربریمخزن تک لایهمخزن سه لایه
آب آشامیدنی
آب مصرفی خانگی (حمام، دستشویی، پخت و پز و …)
آبیاری محصولات کشاورزی*
آبیاری فضای سبز
ذخیره اسید ها و دیگر مواد شیمیایی سازگار با پلی اتیلن HDPE*

 

آبیاری محصولات کشاورزی : اگر از سیستم ها آبیاری قطره ای استفاده می کنید حتما مخزن سه لایه تهیه کنید. در مخازن تک لایه جلبک رشد می کند و می تواند باعث گرفتگی لوله های کم قطر مورد استفاده در آبیاری قطره ای شود.

ذخیره سازی اسید و مواد شیمیایی: حتما قبل از خرید مخزن پلی اتیلنی برای ذخیره سازی اسید و مواد شیمیایی، با ما تماس بگیرید. اطلاعات کلی راجع به ماده شیمیایی مثل چگالی و … را با کارشناسان فروش ما در میان بگذارید .

کدام قالب مناسب شماست؟ انواع مختلف مخزن کدامند؟
مخزن 1400 لیتری پلی اتیلنی در 5 قالب متفاوت و با توجه به نیاز شما تولید می شود. اگر مطمئن نیستید کدام قالب مناسب شماست، جدول پایین و توضیحات را مطالعه کنید.

 

 

مخزن یا منبع پلی اتیلنیمناسب برای نصب در :مناسب برای ذخیره :
مخزن 1400 لیتری کتابیمخزن کتابی یا مکعبی برای فضایی طراحی شده است که محدودیت عرض دارد و باریک بودن مخزن اهمیت بالایی دارد. مخزن 1400 لیتری کتابی تنها 62 سانتی متر عرض دارد!آب آشامیدنی ، آب مصرفی

 

مخزن 1400 لیتری کتابی و مکعبی سه لایه

مخزن 1400 لیتری کتابی و مکعبی سه لایه برای آپارتمان های مدرن امروزی ساخته شده است. بسیاری از آپارتمان ها راهرو ها و درب های کم عرضی دارند و از همین رو مخزنی که عرض کمی داشته باشد مورد نیاز است. مخزن یا منبع کتابی آسانرو دقیقا با همین طرز فکر طراحی و تولید شده است. همچنین اگر قصد نصب مخزن در حیاط و فضای سبز خانه یا ویلای خود را دارید و زیبایی محیط برای شما اولویت دارد، پیشنهاد ما مخزن کتابی است. مخزن کتابی با اسم مخزن دیواری نیز شناخته می شود و شما می توانید به راحتی آن را چسبیده به دیوار نصب کنید تا خیلی توی چشم نباشد.

بهداشت آب آشامیدنی؛ مخزن ضد جلبک و آنتی باکتریال
بهداشت و کیفیت آب آشامیدنی ذخیره شده در مخزن را 2 مورد تهدید می کند؛ رشد جلبک و رشد باکتری. رشد جلبک یا باکتری طعم، رنگ و بو آب را تغییر می دهد. اما چه مخزنی می تواند مانع رشد این 2 شود؟ هم جلبک و هم باکتری برای رشد در داخل مخزن به نور خورشید نیاز دارند، مخزن های 3 لایه مانع نفوذ نور خورشید می شوند و بنابراین امکان رشد جلبک و باکتری در منبع به صفر می رسد.

گارانتی و بیمه مخزن خریداری شده از مخزن آب دات کام چند ساله است و چگونه فعال می شود؟

تمامی مخازن خریداری شده از فروشگاه مخزن آب دات کام دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین برخی جزئیات آن ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. هر یک از تولید کنندگان شرایط خاصی را برای ضمانت محصولات مدنظر خود در نظر می گیرند. در جدول پایین شرایط گارانتی 3 تولید کننده مخازن با کیفیت را می بینید.

شرکت تولیدکنندهشرایط گارانتی
پلاستونیک5 سال ضمانت تعویض + 10 سال خدمات پس از فروش + تنها مخزن دارای بیمه ایران به مدت 60 ماه
طبرستان5 سال گارانتی + 10 سال خدمات پس از فروش
کوشاپلاست3 سال گارانتی + 10 سال خدمات پس از فروش

 

برای مخزن خود چه اتصالاتی تهیه کنیم؟

برای انتخاب اتصالات یا همان فیتینگ های مخزن خود باید به دو مورد توجه داشت؛ جنس فیتینگ و سایز فیتینگ. فیتینگ یا اتصالات در 2 نوع برنجی و پلی اتیلنی در سایز های گوناگون تولید می شوند. اگر قصد ذخیره سازی آب را دارید از فیتینگ برنجی استفاده کنید. اما اگر قصد ذخیره سازی مواد شیمیایی خورنده را دارید از اتصالات پلی اتیلنی استفاده کنید. اتصالات پلی اتیلنی در برابر خوردگی مواد شیمیایی مقاوم هستند و از طرف دیگر به علت انعطاف پذیر بودنشان نمی شکنند.
تعیین سایز فیتینگ مناسب شما کمی پیچیده تر است و به عواملی مثل سایز مخزن، سایز لوله های ساختمان، پمپ مورد استفاده و … بستگی دارد. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم که برای تعیین اندازه فیتینگ از نصاب خود کمک بگیرید و یا از طریق شماره های ثبت شده در سایت با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان فروش به شما در این انتخاب کمک کنند.

سایزبندی اتصالات به چند شکل مختلف انجام می شود که می تواند کمی گیج کننده باشد. جدول پایین لیستی از سایزبندی های گوناگون و تبدیل آن ها به یکدیگر است.

میلی متراینچبازاری (سایز لوله)
151/22
203/42,5
2513
321 1/44
401 1/25
5026
652 1/27
8038
100410

 

نحوه و هزینه ارسال مخازن خریداری شده از مخزن آب دات کام چگونه است؟

سفارشات شهر تهران و کرج در همان روز ثبت سفارش، ارسال می شوند. همچنین ارسال فاکتور های بالای 3 میلیون تومان در این دو شهر به طور رایگان انجام می شود. سفارشات دیگر استان ها نیازمند هماهنگی بخش لجستیک مجموعه مخزن آب دات کام با شما است. پس از ثبت سفارش به مقصد شهر ها غیر از تهران و کرج، از طرف مجموعه با شما تماس گرفته می شود تا هماهنگی های لازم برای ارسال صورت بگیرد. راه های مختلفی مثل ارسال از طریق باربری یا تحویل از طریق نمایندگی و … وجود دارد. تمام تلاش ما این است که محصول مد نظر شما با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت در برای شما ارسال شود.