بروزرسانی:چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

پیش از خرید وان حمام به این نکات مهم توجه نمایید

نکات خرید وان حمام

اگر به دنبال خرید وان حمام هستید حتماً پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. در این مقاله نکاتی در خصوص خرید وان حمامی به شما گفته می شود که هرجایی به شما نخواهند گفت. در صورت توجه به این نکات می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و با توجه به کاربرد مدنظر خودتان و انتظاری که از وان حمامی خود دارید می توانید بهترین انتخاب داشته باشید و از هدر رفت چند میلیون تومانی جلوگیری نمایید. این نکات در قالب 8 نکته و در قالب فهرست زیر قابل مشاهده است. توضیحات هر یک از این موارد در ادامه این مطلب بیان شده است.

فهرست مطالب

  • وزن وان
  • نوع وان (شکل و ابعاد)
  • فضای موجود در حمام
  • قیمت وان
  • نگهداری دما
  • رنگ وان
  • گارانتی محصول
  • تائیدیه وزارت بهداشت
  • وان پلی اتیلن دست دوم؛ آیا خرید وان دست دوم انتخاب درستی است؟
  • وان حمام پلی اتیلن برند پلاستونیک

وان های حمام از مواد متنوعی ساخته می شوند که هر یک از آن ها مزیت ها و معایب بخصوص خود را دارند. متنوع بودن محصولات می تواند هر خریداری را سردرگم کند و منجر به یک خرید اشتباه شود. در این شرایط باید قبل از خرید محصول، ویژگی هایی که دوست دارید محصولتان دارای آن باشد را مشخص کنید. در لیست پایین، 8 ویژگی که باید به آن توجه داشته باشید را توضیح داده ایم.
در این صفحه راجع به نکاتی صحبت کرده ایم که قبل از خرید وان باید به آن ها توجه داشته باشید تا یک خرید صحیح و دلنشین داشته باشید. برای دیدن قیمت وان حمام پلی اتیلنی، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لیست قیمت و ابعاد وان حمام

 

  1. وزن وان

ترک برداشتن کف حمام، شکم دادن سقف طبقه پایین، آسیب های جدی به سیستم لوله کشی کف حمام و … همه و همه از عدم توجه کافی به وزن وان!
تمامی وان ها از یک متریال ساخته نمی شوند و به همین دلیل هم است که تمامی وان ها وزن ثابت و یکسانی ندارند. حتی تمامی وان های ساخته شده از یک متریال هم، مثلا سرامیک یا تمامی وان های ساخته شده از چدن، وزن یکسانی با دیگر مدل ها ندارند. بنابر این و برای دچار نشدن به مشکلات بالا، اطلاع پیدا کردن از وزن دقیق مدلی که در نظر دارید و مطابقت آن با حداکثر فشاری که میتوان به کف حمام وارد کرد، ضروری است.
اگر قصد خرید وان های سنگین وزن خصوصا برای خانه هایی که زمان زیادی از سال ساخت آن ها می گذرد را دارید، از وزن وان قبل از خرید مطلع شوید. ( البته برای آپارتمان های امروزی هم بهتر است از وزن محصول مطلع شوید! )
شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که وزن یک وان حدودا چقدر است؟ وزن وان را مواد و متریال سازنده آن مشخص می کنند اما همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، تمامی وان ها حتی از یک متریال هم وزن یکسانی ندارند. البته می توان حدود وزن استاندارد هر محصول در بازار جهانی  را با یکدیگر مقایسه کرد. بیایید از سنگین ترین وان شروع کنیم؛ وان های سنگی. وزن این وان ها معمولا از 350 تا 800 کیلوگرم است که این عدد در بعضی مدل ها بالاتر هم می رود. در رده بعدی وان های چدنی هستند که وزنی بین 300 تا 500 کیلوگرم دارند و با این وزن کماکان برای آپارتمان های امروزی و یا خانه های فرسوده مناسب نیستند زیرا فشار بیش از حدی به کف وارد می کنند.  وان های سرامیکی و چوبی نیز بسته به سرامیک یا چوب استفاده شده در کار، از 70 تا 200 کیلوگرم وزن دارند. اما جدید ترین وان های موجود در بازار چطور؟ در بازار وان حمام هم در چند سال اخیر توجه طراحان به طراحی و تولید محصولاتی معطوف بوده است که در حین مقاومت بالا، وزن پایینی داشته باشند تا هم حمل و نصب آسانی داشته باشند و هم در قسمت کاربری برای خریدار مشکلی به وجود نیاورند. نتیجه این تلاش ها تولید وان های فایبرگلاس و وان پلی اتیلن بوده اند که هم مقاومت بالایی دارند و هم وزن مناسب. وان های فایبر گلاس حدودا 30 تا 35 کیلوگرم وزن دارند و وان های پلی اتیلن بین 14 تا 20 کیلوگرم وزن دارند.

  • وزن کدام وان برای آپارتمان من مناسب است؟

میزان مقاومت تمامی خانه ها به یک شکل نیست و برای تعیین دقیق این میزان باید حتما خانه شما توسط کارشناسان بررسی شود. اما به طور کلی در اغلب آپارتمان های امروزی یا خانه های قدیمی و فرسوده برای استفاده از وان های سنگین وزن که شامل وان سنگی، چدنی و آهنی می شوند باید کف حمام را تقویت کرد. در نظر داشته باشید که جدا از وزن زیاد این وان ها، در زمان استفاده از محصول، وزن فرد و آب داخل وان نیز به کف حمام فشار وارد خواهد کرد که به مرور زمان همین فشار وارده می تواند باعث بروز خسارت های فیزیکی و مالی شود.

  1. نوع وان ( شکل و ابعاد وان )

شکل و ابعاد وان انتخابی، تجربه شما از حمام کردن در وان را شکل می دهند و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار هستند. ابعاد وان باید به گونه ای باشد که پس از تکیه دادن به قسمت تکیه گاه آن، بتوانید پاهایتان را به طور کامل و به راحتی دراز کنید. اندازه ارتفاع داخلی محصول ( سطح آب در حالتی که وان به طور کامل پر شده باشد )، نیز باید حتما با سلیقه شما  همخوانی داشته باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید آب داخل وان قسمتی از بدنتان را بگیرد بهتر است سراغ محصولاتی بروید که ارتفاع داخلی کمی دارند و اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید به طور کامل در آب داخل وان فرو بروید و آب تمام بدن را در بر بگیرد، وان هایی با ارتفاع داخلی بالا مناسب شما هستند. البته با خرید وان هایی که ارتفاع داخلی بالایی دارند – بیش تر از 40 سانتی متر – می توانید لذتی که هر روش می دهد را در حمام خود داشته باشید. موضوع بعدی که در تجربه شما تاثیرگذار خواهد بود، شکل هندسی وان حمام است. وان های گرد به شما این اجازه را می دهند تا به هر نقطه ای که خواستید تکیه دهید اما از آنجایی که فضای زیادی را اشغال می کنند، برای حمام های کوچک مناسب نیستند. وان های مثلثی که در به وان گوشه ها معروف هستند، فضای کمی را اشغال می کنند و از این رو برای حمام های کوچک مناسب هستند اما در آن ها نمی توان به راحتی دراز کشید و یک حمام طولانی و آرامش بخش داشت. در نهایت وان های مستطیل شکل در ضمن اشغال فضای کم نسبت به حجم آبی که در خود جای می دهند، راحتی مناسبی هم دارند.

  1. فضای موجود در حمام

فضای آزاد موجود در حمام شما تاثیر زیادی در وان هایی که می توانید انتخاب کنید دارد. در وهله اول مهم نیست متراژ حمامتان چقدر بزرگ یا کوچک باشد، مهم فضای آزادی است که در دسترس دارید و می توانید آن فضا را برای وان اختصاص بدهید. معمولا در حمام های بزرگی که فضای آزاد زیادی هم دارند، دست خریدار برای انتخاب شکل و اندازه وان باز است. در این مواقع انتخاب محصول بیشتر به سلیقه شخصی باز می گردد. اما در اغلب آپارتمان های امروزی که حمام های کوچکی دارند، و یا در حمام های متراژ بالایی که فضای آزاد کمی در دسترس است، گزینه ها کمی محدود تر می شوند. برای مثال وان های گرد که فضای زیادی را اشغال می کنند به هیچ عنوان برای این دست حمام ها مناسب نیستند و بهتر است از وان های مستطیل شکل یا وان گوشه استفاده کنید. مدل دیگری که برای حمام های کوچک پیشنهاد می شوند، وان هایی هستند که نیاز به نصب ندارند. با استفاده از این وان ها در هر نوبت پس از استفاده از محصول، می توانید آن را از حمام خارج کنید یا به صورت ایستاده به دیوار تکیه دهید. این وان ها بر عکس به وان های ثابت و تو کار فضا را به طور دائم اشغال نمی کنند.

  • از وان های موجود در این فروشگاه به چه شیوه ای می توان استفاده کرد؟

وان های عرضه شده شرکت پلاستونیک، هم قابلیت نصب تو کار را دارند و هم قابلیت استفاده بدون نصب؛ تنها تفاوت هم اتصالاتی است که بر روی وان گذاشته می شوند. اگر قصد نصب محصول به صورت تو کار را داشته باشید، اتصالات مورد نیاز برای تخلیه بر کف وان گذاشته می شوند و تخلیه به طور مستقیم به چاه حمام صورت می گیرد. اما اگر فضایی برای استفاده به طور ثابت را ندارید، اصلا لازم نیست نگران باشید ! وان های پلی اتیلنی در حین مقاومت و استحکام بالا، وزن بالایی ندارند و می توانید آن را به راحتی جا به جا کنید. در این حالت اتصالات مورد نیاز برای تخلیه، بر دیواره های جانبی محصول و کمی بالاتر از کف نصب می شوند. به این شکل 90 تا 95 درصد آب داخل وان توسط همین خروجی تخلیه می گردد و اندک حجم باقی مانده را نیز می توانید به صورت دستی تخلیه کنید.

  1. قیمت وان

قیمت و هزینه ای که باید برای وان حمام خود اختصاص بدهید نیز از دیگر نکاتی است که قبل از انتخاب و خرید وان باید به آن توجه داشته باشید. وقتی از هزینه اختصاص یافته به وان صحبت می کنیم، منظورمان هزینه لازم برای خرید وان، اتصالات مورد نیاز و همچنین نصب محصول است. قبل از اینکه سراغ وان ها برویم باید یادآوری کنیم که این لیست شامل وان – جکوزی هایی که امکاناتی مثل جت، ماساژور، نور پردازی و … دارند، نمی شود. در رتبه اول وان های سنگی و چوبی هستند از دسته کالاهای لوکس حساب می شوند و برای خرید آن ها باید هزینه نسبتا زیادی را در نظر داشته باشید. همچنین کار نصب این 2 مدل نیز مهارت بیشتری می طلبد و به همین دلیل هزینه نصب آن ها نیز بیشتر از دیگر مدل ها است. وان های آکریلیک بسته به مدل و شرکت سازنده ( داخلی یا خارجی ) در محدوده قیمت 8 تا 40 میلیون تومان هستند.

وان ارزان قیمت :

به صرفه ترین محصولات، وان های پلی اتیلنی و فایبر گلاس هستند که در حین کیفیت بالا، از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشند. در ادامه می توانید لیست قیمت وان های موجود در فروشگاه ما را نیز مشاهده کنید. ( برای مشاهده قیمت های بروز و ابعاد وان ها روی لینک زیر کلیک کنید. )

لیست قیمت وان ارزان قیمت

وان حمام پلاستونیک

 

  1. نگهداری دما

مطمئنا شما هم نمی خواهید که در یک شب سرد زمستان آب گرم داخل وان تنها بعد از چند دقیقه سرد شود یا در فصل گرم تابستان آب داخل وان خنکی خود را خیلی سریع از دست بدهد. برای جلوگیری از اتلاف و یا تغییر سریع دمای آب، جنس وان حمام مهم ترین فاکتور است. در این بخش وان های پلی اتیلن، آکریلیک و سنگ طبیعی از دیگر مواد بهتر بوده و دمای آب را برای مدت زمان طولانی تری ثابت نگه می دارند. وان های فلزی و سرامیکی در این زمینه بسیار ضعیف اند و وان های فایبر گلاس نیز عملکرد متوسط و یا پایینی دارند (بسته به فایبر گلاس استفاده شده در محصول)

  1. رنگ وان

رنگ وان حمام شاید در کارایی محصول تفاوتی ایجاد نکند اما در حسی که هنگام استحمام و استفاده از وان به شما دست می دهد، حتما موثر است. جدا از این بحث مطمئنا خیلی از خریداران دوست ندارند که رنگ وان شان با دیگر قسمت های حمام و لوازم آن همخوانی و هارمونی مطلوب را نداشته باشد. بنابر دو دلیل بالاست که رنگ محصول هم اهمیت بالایی پیدا می کند. وان هایی که از مواد طبیعی یعنی سنگ یا چوب ساخته شده اند، طیف رنگی گسترده ای دارند ( بسته به سنگ یا چوب های استفاده شده در ساخت ) اما وان های سرامیکی، چدنی، آکریلیک و کاشی معمولا به رنگ سفید تولید و روانه بازار می شوند. وان های پلاستیکی تنوع رنگی بالا تری دارند اما تمامی آن ها به یک گونه رنگ نشده اند و پروسه های مختلفی را طی کرده اند. حالا وقتی از وان پلاستیکی صحبت می کنیم دقیقا منظورمان چیست؟ وان پلی اتیلن و وان فایبرگلاس. نحوه رنگ زدن وان های پلاستیکی تاثیر زیادی در تعیین کیفیت آن ها، خصوصا در طولانی مدت، دارند که عموما به دو شکل صورت می گیرد؛

  • نحوه اول که کمی قدیمی شده اما هنوز هم بیشتر وان های موجود در بازار داخلی را در بر می گیرد، اضافه کردن یک لایه رنگ به محصول نهایی است. به این شکل که ابتدا وان بدون هیچگونه رنگ افزودنی تولید می شود و سپس پس از در آمدن از قالب، یک یا چند لایه رنگ به سطح آن اضافه می شود. عیب بزرگ این روش این است که جدا از نحوه استفاده و نگهداری از محصول، بالاخره پس از گذشت مدتی قسمت هایی از این لایه می پرد و به اصطلاح سطح وان پوست پوست می شود. این مشکل باعث می شود تا وان علاوه بر از دست دادن زیبایی خود، کارایی اش را هم تا حدودی از دست بدهد.
  • نحوه دوم تولید وان های رنگی با آن که جدید تر است اما متاسفانه هنوز سهم حداکثری از بازار ندارد. در این روش، در حین تولید محصول رنگ افزودنی به آن اضافه می شود و باعث می شود که رنگ وان حتی با گذر زمان و تمیز کردن های مداوم نیز ثابت بماند.

وان های رنگی موجود در قسمت فروشگاه مجموعه مخزن آب دات کام با استفاده از چه روشی تولید شده اند؟

وان های حمام موجود در این فروشگاه، همگی تولید برند با کیفیت پلاستونیک هستند. در قسمت تولید این وان ها، دانه های رنگی در خود قالب با گرانول های پلی اتیلن ترکیب شده اند و سپس فرآیند ساخت وان آغاز شده است. بنابر وان های رنگی موجود در مجموعه ما با گذر زمان رنگ خود را از دست نمی دهند. در حال حاضر وان های حمام در رنگ های سفید، آبی، زرد و سبز ارائه می شوند تا دست خریداران برای انتخاب وان دلخواه با توجه به سلیقه شخصی و دکوراسیون حمام خود، باز باشد. همچنین فراموش نکنید که در این فروشگاه امکان تولید وان حمام سفارشی با رنگ دلخواه شما نیز وجود دارد. مدت زمان تقریبی آماده سازی سفارش شخصی سازی شده شما، 6 تا 10 روز کاری است.

فروش وان حمام پلاستیکی ارزان

  1. گارانتی محصول

حتما توجه داشته باشید تا وان حمامی که خریداری می کنید دارای گارانتی معتبر باشد. هر وان حمامی که خریداری کنید، امکان دارد بنابر دلایل متفاوتی – و با توجه به جنس بدنه اش و همچنین کیفیت برند تولید کننده – دچار مشکلاتی از قبیل شکستگی، پارگی، تغییر رنگ و … شود. برای تعمیر این مشکلات حتما باید از متخصصان ماهر کمک بگیرید. حالا از کجا می توان درخواست تعمیرکاری ماهر و مطمئن برای تعمیر وان کرد؟ استفاده از خدمات گارانتی و تعمیر کار رسمی شرکت تولید کننده محصولی که خریداری کرده اید.

  • گارانتی وان حمام ارائه شده در سایت مخزن آب به چه صورت است؟

وان های حمام ارائه شده در این فروشگاه، محصول شرکت پلاستونیک هستند. وان های حمام شرکت پلاستونیک دارای ضمانت نامه تعویض و تعمیر 5 ساله معتبر شرکتی هستند؛ بنابر این خیالتان از هر بابتی راحت خواهد بود. وان پلاستونیک شما دچار هر مشکلی که شود تنها کافیست تا با بخش گارانتی و خدمات پس از فروش ارتباط بگیرید تا وان تعمیر شود و یا در صورت نیاز کالا تعویض شده و محصول جدیدی از همان مدل برای شما ارسال گردد. لازم به ذکر است که کارت گارانتی همراه با محصول ارسال می شود، اگرچه که با رعایت چند نکته ساده که در کارت گارانتی نیز ذکر شده اند، به کل نیازی به گارانتی نخواهید داشت چرا که وان شما دچار هیچ گونه مشکلی نخواهد شد !

نکات نگهداری از وان حمام پلاستیکی ( پلی اتیلنی ) :

وان را در مجاورت شعله آتش قرار ندهید.

از برخورد اجسام نوک تیز با محصول، جلوگیری کنید.

  1. تائیدیه وزارت بهداشت و نشان استاندارد

در هر بار حمام کردن، وان حمام برای مدتی با پوست بدن تماس مستقیم دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از خریداری محصول، از بهداشتی بودن مواد سازنده آن اطمینان حاصل کنید تا از بروز مشکلات پوستی چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت جلوگیری کنید. اما از کجا می توان از این موضوع اطمینان حاصل کرد؟ وانی که قصد خریدش را دارید باید حتما دارای نشان استاندارد و همچنین تائیدیه وزارت بهداشت باشد. همچنین می توانید با تماس با وزارت بهداشت، از تائیدیه های شرکتی که قصد خرید وان از آن را دارید مطلع شوید.

 

  • وان پلی اتیلن دست دوم؛ آیا خرید وان دست دوم انتخاب درستی است؟

بطور کلی خرید وان دست دوم چه از گروه وان حمام باشد و چه از دسته وان های صنعتی و شیلاتی، توصیه نمی شود. معمولا در خرید وان های دسته دوم نمی شود از برند ( شرکت ) تولید کننده محصول مطمئن بود و همچنین فروش کالای فیک و تقلبی به جای کالای اصلی به وفور اتفاق می افتد. موضوع دیگری که خرید وان پلی اتیلنی دست دوم را امری غیر منطقی می سازد، مدت زمان گارانتی محصول است. تصور کنید که وانی را تهیه کرده اید که برچسب گارانتی 4 ساله خورده است اما وان 3 سال قبل خریداری شده و در زمان فروش به شما گارانتی محصول به سال آخرش رسیده، آن هم در صورتی که با خرید کالای نو می توانستید از کل زمان گارانتی بهره مند شوید. اما به طور مشخص در مورد وان های حمام نگرانی های دیگری نیز وجود دارد؛ وان حمام قرار است در زمان های نسبتا طولانی به طور مستقیم با پوست بدن در تماس باشد و از همین رو بهداشتی بودن محصول اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند. بنابر مانند بقیه کالا های بهداشتی، خرید وان حمام دست دوم نیز به هیچ عنوان منطقی نیست.

  • وان حمام پلی اتیلن برند پلاستونیک

وان حمام پلی اتیلن شرکت پلاستونیک در 2 مدل کوچک PL 133 و بزرگ PL 153 طراحی و تولید می شود. وان حمام PL 133 برای افرادی تا قد 170 سانتی متر و وان حمام PL 153 برای افرادی با قد 185 سانتی متر ایده آل می باشند. این وان های با دوام و شیک در رنگبندی کامل و با 5 سال ضمانت تعویض ارائه می شوند. فراموش نکنید که پلی اتیلن استفاده شده در این محصول از نوع HDPE 3840  بوده که در حین استحکام بالا، کاملا بهداشتی بوده و خیالتان را از سلامت پوست خود و عزیزانتان راحت می کند.
تمامی محصولات برند پلاستونیک دارای نشان استاندارد می باشند.

وان های حمامی پلاستونیک

2,487,100 تومان

وان حمام پلی اتیلن (پلاستیکی)

وان حمام بزرگ پلی اتیلن PL153 به رنگ آبی

2,611,400 تومان

وان حمام پلی اتیلن (پلاستیکی)

وان حمام بزرگسال پلی اتیلن PL153 به رنگ زرد

2,611,400 تومان
2,611,400 تومان
2,325,200 تومان

وان حمام پلی اتیلن (پلاستیکی)

وان حمام کمجا پلاستونیک مدل PL133 به رنگ سبز

2,441,400 تومان

وان حمام پلی اتیلن (پلاستیکی)

وان حمام کمجا پلاستونیک مدل PL133 به رنگ آبی

2,441,400 تومان

وان حمام پلی اتیلن (پلاستیکی)

وان حمام کمجا پلاستونیک مدل PL133 به رنگ زرد

2,441,400 تومان

فهرست منابع

https://qualityplumbing.cc/5-things-to-consider-when-buying-a-bathtub/

https://www.badeloftusa.com/how-to-guides/how-to-choose-a-bathtub/

https://www.soakology.co.uk/blog/finding-the-perfect-bath/

https://www.qualitybath.com/discover/post/18641/everything-need-know-tub-shapes

https://www.soakology.co.uk/blog/the-best-baths-for-small-bathrooms/

https://www.familyhandyman.com/list/12-things-to-consider-when-buying-a-new-bathtub/

https://vevano.com/blogs/bathroom-resources/standard-tub-size-measurement-guide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *