بروزرسانی:پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مخزن تحت فشار اهواز

مخزن تحت فشار اهواز

نگاهی به منبع انبساط بسته و یا مخزن تحت فشار در اهواز و خوزستان

مخزن تحت فشار اهواز

    منبع انبساط بسته یا همان مخزن تحت فشار در استان خوزستان و اهواز موضوع اصلی این نوشته را به خود اختصاص داده است. اما در گوشه و کنار بحث، به مسائل گوناگونی اشاره می کنیم که نتیجه آن ها به شناخت کامل منابع انبساط ، خصوصا مخزن انبساط بسته یا مخزن تحت فشار منجر می شود. در انتهای مقاله حاضر، شما نه تنها منابع انبساط را به طور کامل خواهید شناخت، بلکه متوجه ساز و کار سیستم های گرمایشی و نحوه مدیریت آب منزل می شوید. در نهایت، اگر در یکی از مناطق استان خوزستان، به ویژه اهواز حضور دارید، مطالعه سطرهای پیش رو باعث می شوند تاسیسات ساختمان خود را در شرایط بهتری مدیریت کنید، هزینه برق، آب و گاز کمتری بپردازید و در نهایت، در سطح بالاتری از رفاه و آسایش زندگی کنید. (ادامه مقاله بعد از معرفی چند محصول )

تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید
تخفیف!
تماس بگیرید

مقدمه؛ مخزن تحت فشار چیست و چگونه عمل می کند؟

   منبع انبساط بسته یا مخزن تحت فشار از کارآمدترین تکنولوژی های معرفی شده دنیای تاسیسات است. خصوصا در شهرهایی مانند اهواز و دیگر شهرهای استان بزرگ خوزستان این منبع می تواند به عمر مجموعه پمپ و سیستم آبرسانی و لوله کشی ساختمان کمک شایانی کند ، هزینه های جاری را کاهش دهد و در نهایت، آسایش و آرامش را برای ساکنین مجموعه های مختلف به ارمغان آورد. از این پس به جای گفتن استفاده از مخزن تحت فشار در اهواز به اختصار می گوییم مخزن تحت فشار اهواز . منبع انبساط بسته یا همان مخزن تحت فشار محفظه ای است که کمک می کند آب با حجم کافی در بازه معینی از دامنه فشار در هر لحظه آماده مصرف باشد ، بدون این که نیاز باشد پمپ آب بلافاصله وارد عمل شود و روشن شود. به عبارت دیگر تعداد دفعات روشن و خاموش دن پمپ را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. البته به شرطی که حجم مخزن تحت فشار متناسب با میزان مصرف و تعداد ساکنین باشد و فشار باد آن و فشار ماکسیمم و مینیمم پمپ درست تنظیم شده باشد.

    اگر مشتاق شناخت ساختار یک منبع انبساط باشید، باید بگوییم این تجهیزات در دو نوع تولید می شوند. منبع انبساط باز و منبع انبساط بسته. اگرچه به نوع باز در ادامه اشاره هایی خواهیم داشت اما، بدانید که هر جا به طور کلی نام منبع انبساط بسته را استفاده می کنیم، مقصود منبع یا مخزن تحت فشار است .

     یک استوانه را در نظر آورید. این استوانه جنس فلزی دارد و رسوخ ناپذیر به نظر می رسد. مجرایی کوچک در پایین استوانه ترتیب داده شده و فضای درونی وسیله، توسط تیوپ یا دیافراگمی مشخص، به دو قسمت تقسیم گردیده است. در بخش بالایی، گازی متراکم (معمولا نیتروژن) قرار دارد و پایین برای آب را نگاه می دارد.

    اگر این منبع انبساط بسته، پس از مخزن آب و  پمپ قرار بگیرد، با هر بار آغاز به کار پمپ پر می شود. سپس، از آن جا که درون خود آب دارد، می تواند تا حجمی مشخص (منابع انبساط از بیست الی هزار لیتر حجم متغیر دارند)، بدون عملکرد پمپ، با هربار باز کردن شیر، آب را در اختیار ساکنین قرار دهد. مکانیزم کار را در بخش آتی شرح خواهیم داد، اما تا اینجا می توان نتیجه گرفت که یک منبع انبساط بسته ، به عمر و عملکرد پمپ (که امروزه وسیله ای گران قیمت به حساب می آید) می افزاید. در طرف دیگر ماجرا، هر چه پمپ کمتر روشن و خاموش شود ، پول برق کمتری پرداخت خواهد شد و در نهایت، با کاستن از فعالیت مذکور، سر و صدای ناشی از عملیات مکش از بین خواهد رفت.

   اما اگر منبع انبساط بسته در سیستم گرمایشی استفاده شود، به این معنی خواهد بود که هیچگاه در سامانه مذکور، فشار از حدی مشخص فراتر نخواهد رفت. در نگاه اول این مساله ساده به نظر می رسد. اما باید بدانید جلوگیری از افزایش فشار، ارتقا عمر لوله کشی و بعد از آن، کاهش هزینه های جاری آب و غیره را به همراه می آورد. اگر می خواهید بدانید چگونه، باید قسمت تخصصی ماجرا را هم از نظر بگذرانید.

مسائل تخصصی درباره ی منبع انبساط بسته یا مخزن تحت فشار     

   اجازه دهید در این قسمت، ابتدا با مکانیزم داخلی منبع انبساط بسته یا مخزن تحت فشار آشنا شویم و سپس عملکرد این وسیله در همراهی با مخزن آب و پمپ و سیستم های گرمایشی را شرح دهیم. در قسمت اول گفتیم که باید یک محفظه را در نظر بگیرید که از درون به دو قسمت مساوی تقسیم شده است. حال شرایطی را تجسم کنید که آبی داغ، با فشار به درون مخزن وارد می شود. واضح است که قدرت و جنب و جوش آب، سبب فشرده شده گاز بالا می شود و حجم بیشتر مخزن را آب تشکیل خواهد داد. در حال حاضر، گاز بالای مخزن در فشرده ترین حالت ممکن قرار دارد و همانند یک فنر فشرده، آماده باز شدن است. دو رویداد می تواند به گاز اجازه دهد که باز شود و سهم خود را از فضای مخزن باز پس بگیرد. اول این است که خروجی مخزن آب را فرا بخواند و دوم این است که آب سرد شده، جنبش بین مولکولی خود را از دست بدهد و از این طریق، گاز فشرده شده، به زور آب را از منبع انبساط بیرون کند.

حالا که چگونگی مساله را دریافتیم، بیایید دقیق تر این مکانیزم را در پمپ و سامانه های گرمایشی بررسی کنیم.

منبع انبساط بسته تحت فشار در پمپ

   اگر چه مناطقی مانند گیلان، مازندران ، بوشهر و خوزستان در مجاورت دریا قرار دارند، اما در بخش های شهرنشین و مناطق آپارتمانی، رساندن آب آشامیدنی به طبقات بالا، یک چالش عظیم است. کافی است به شهری مثل اهواز نگاه کنید تا صحت این امر به شما اثبات شود. به همین دلیل فروش مخزن ذخیره آب و مخزن تحت فشار در اهواز و یا فروش مخزن تحت فشار در اهواز توسط فروشگاه مخزن آب دات کام با استقبال هموطنان در استان خوزستان و شهر اهواز مواجه شده است.

  بسیار خب، فرض را بر این می گذاریم که شما در اهواز زندگی می کنید و قصد کرده اید برای برطرف کردن مشکل آب، یک مخزن ذخیره آب و یک پمپ خریداری کنید تا آسایش را مهمان خانه خود سازید. باید این امر را به شما هشدار داد که حضور پمپ مذکور به تنهایی برای شما فایده ای نخواهد داشت. زیرا اولا با هر بار باز و بسته کردن شیر، پمپ به کار خواهد افتاد و در نتیجه، به زودی می سوزد و ثانیا، صدای ناشی از عملکرد آن، اعصابی برایتان باقی نمی گذارد. به این ها بیافزایید هزینه سرسام آور قبض برق را.

   اما اگر به همین پمپ، یک مخزن تحت فشار بیافزایید، ناگهان ورق بر می گردد. پمپ شما مخزن را پر می کند، مخزن آب را در حالت فشرده نگه می دارد، هربار که شیر را باز می کنید آب به لطف تکنولوژی هوشمندانه مخزن تحت فشار پشت شیر است و از این طریق، پمپ شما لازم نیست برای برداشتن یک لیوان آب و یا مسواک زدن و … روشن شود. به این ترتیب به جای روشن و خاموش شدنهای پی دی پی ، یک بار پیوسته روشن شده و پس از تامین آب مصرفی و پر کردن مجدد مخزن تحت فشار خاموش خواهد شد. هر چه تعداد روشن و خاموش دنهای پمپ کمتر شود شما کمک می کنید تا عمر پمپ و تاسیسات آبرسانی تان بیشتر شوذ و هزینه برق کمتری پرداخت کنید. به این ترتیب مشکل حل شد، هم پمپ را سالم نگاه داشتید، هم هزینه ها را مدیریت کردید و هم آلودگی صوتی را تا حدود زیادی کمتر ساختید.

انواع منابع انبساط بسته و مخزن تحت فشار در خوزستان

    اگر با مطالعه سطرهای بالا تصمیم بر این گرفته اید که به بازار شهر خود که احتمالا اهواز است بروید و یک منبع انبساط تهیه کنید، مطالب زیادی وجود دارد که پیش از تهیه این وسیله کاربردی، باید بدانید. ما در این قسمت، انواع منابع انبساط موجود در بازار را نمایش می دهیم و شما را در مسیر خرید، همراهی می کنیم.

منابع انبساط باز  

توصیه می کنیم در خصوص منبع انبساط باز این مقاله را مطالعه فرمایید. منبع انبساط باز حتما باید در پشت بام قرار بگیرد (چیزی شبیه به مخازن معمولی آب)

چرا منبع انبساط بسته یا مخزن تحت فشار در خوزستان مفید خواهد بود؟

اگر بخواهیم تمامی نوشته های بالا را چکیده کنیم و عصاره آن ها را به عنوان پاسخ بیان کنیم، باید بگوییم منابع انبساط بسته تحت فشار در خوزستان مفید خواهند بود به این دلیل که:

  • مصرف آب، برق و به طور کلی حامل های انرژی را کاهش می دهند؛
  • به عمر لوله کشی، پمپ، سامانه گرمایشی و مجموعه تجهیزات تاسیساتی می افزایند؛
  • به دلیل جلوگیری از ایجاد سر و صدا، آسایش ساکنان را ارتقا می دهند؛
  • درصورتی که صحیح انتخاب شوند و به دست متخصصی توانمند نصب شوند، می توانند عملکرد مناسب سامانه آبرسانی و گرمایش را تحت هر شرایطی تضمین کنند.

    به خاطر داشته باشید، برای دریافت مشاوره یا نکات مربوط به انتخاب بهترین منبع انبساط بسته یا مخزن تحت فشار ، همواره می توانید روی مشاوره متخصصان ما حساب ویژه باز کنید.

جمع بندی نهایی مقاله

    ما در نوشته ی حاضر نشان دادیم که منبع انبساط چیست و چگونه منابع انبساط بسته یا مخزن تحت فشار در خوزستان و اهواز می توانند مفید به فایده واقع شوند. فروش مخزن انبساط بسته یا تحت فشار در اهواز و یا همان مخزن تحت فشار اهوار  می تواند هزینه های جاری شما را بکاهد، سرمایه شما را حفظ کند (تجهیزات و تاسیسات) و در آخر، آسایش و آرامش را به زندگی شما هدیه دهد. مانند همیشه، تاکید داریم که با ما تماس بگیرید، زیرا خوشحال می شویم همراه شما در انتخاب بهترین تجهیزات مدیریت آب فعالیت کنیم.

Summary
product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
5 based on 1 votes
Brand Name
مخزن آب دات کام هاماک
Product Name
مخزن تحت فشار
Price
IRR 1550000
Product Availability
Available in Stock

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *